2017-12-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzadtjackpsykos
Varje gång jag läser denna tråd känner jag mig som en rikspundare. När jag var som värst käkade jag nästan en burk kryss 2or per dag

Fast min doktor sa att det är bra för magen så det är inget att oroa sig över
Citera
2017-12-24, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Jag får ungefär samma effekt bara att det ''kickar'' in snabbare under tungan och att det kanske slår till lite, lite hårdare + en god mintsmak på köpet

Edit: Har även fått råd av läkare utomlands att inta diazepam och klonazepam sublingualt ifall man känner extra stark ångest mot extra lindring. Kanske bara är placebo men efter jag fick höra dessa påståenden kör jag typ alltid under tungan.
Håller med, rent generellt tycker jag benso slår lite snabbare under tungan. Det handlar om ett par minuter men det kan vara mycket vid en ångestattack.
Citera
2017-12-24, 13:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Håller med, rent generellt tycker jag benso slår lite snabbare under tungan. Det handlar om ett par minuter men det kan vara mycket vid en ångestattack.

Mmmh men tror du att biotillgängligheten är lika bra under tungan som vid oralt intag? Går omkring och nojar mig över det ibland; att inte allt ska tas upp i kroppen. Klonazepam har ju trots allt 90% upptag i magen
Citera
2017-12-24, 16:29
Medlem
Har en liten fråga.
Hur lång tid tar det innan toleransen mot iktorivil försvinner?
Nån som vet
Känner ingenting av dom när jag tar dom längre.
Tog 6mg igår och kände inte nånting
Citera
2017-12-25, 12:21
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azeon
Har en liten fråga.
Hur lång tid tar det innan toleransen mot iktorivil försvinner?
Nån som vet
Känner ingenting av dom när jag tar dom längre.
Tog 6mg igår och kände inte nånting
Beror på hur mycket du tagit. Allt mellan 2 dagar och 2 veckor.
Citera
2017-12-26, 16:33
Medlem
Fick 150st iktorivil 0.5mg mot ångest för några dagar sedan av min läkare. Har inte några problem med ångest länhre men tänkte om man kanske kunde ha lite kul på dom? Hur många ska man ta tro? Är det farligt att ta många eller bör jag stå undan dom? Nojig att bli fast i det som fan. Nån som har tips? 😀
Citera
2017-12-26, 17:06
Medlem
Citat:
Fick 150st iktorivil 0.5mg mot ångest för några dagar sedan av min läkare. Har inte några problem med ångest länhre men tänkte om man kanske kunde ha lite kul på dom? Hur många ska man ta tro? Är det farligt att ta många eller bör jag stå undan dom? Nojig att bli fast i det som fan. Nån som har tips? 😀

Personligen skulle jag nog inte ta jättedoser då jag inte tycker ikto är jättebra i russyfte imo, skulle nog smälta ett par mg under tunga stressiga o tunga dagar för att göra det blir mer chill helt enkelt
Citera
2017-12-26, 17:07
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har 4 mg per dag mot ångest. Fungerar mycket bra, men jag får ingen muskelrelax av den alls
Jag får ta 6 mg per dag av läkare men jag tar 4 mg per dag. Mot GAD. Jag får muskelrelax av dom. På 4 mg är benen litet som spaghetti.
Citera
2017-12-26, 17:09
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Spara dom och flöddra inte bort dom. Du kan behöva dom vid något tillfälle i framtiden när du är stressad eller får ångest. Man vet ju inte var livet går åt för håll.
Citera
2017-12-26, 17:49
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Enligt tabellen här i FAQen motsvarar 1mg ikto ungefär 20mg diazepam! Jag har dock svårt att tänka mig att det stämmer...
Jag tycker inte det stämmer. 2 mg ikto biter inte lika hårt som 4 tior Stesolid. Fan, jag tar 4 mg om dagen och om det skulle motsvara 8 st tior Stesolid skulle jag vingla runt och sluddra.
Citera
2017-12-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag tycker inte det stämmer. 2 mg ikto biter inte lika hårt som 4 tior Stesolid. Fan, jag tar 4 mg om dagen och om det skulle motsvara 8 st tior Stesolid skulle jag vingla runt och sluddra.

Håller med dig är som sagt vad som står i faqen dock. Sen som många säger blir man ofta mer påverkad än vad som känns på ikto, vilket är anledningen till att jag inte tycker det är bästa benson

Edit, inte bästa benson i flöddersyfte alltså
Citera
2017-12-26, 18:29
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Håller med dig är som sagt vad som står i faqen dock. Sen som många säger blir man ofta mer påverkad än vad som känns på ikto, vilket är anledningen till att jag inte tycker det är bästa benson

Edit, inte bästa benson i flöddersyfte alltså

Nej i flöddersyfte är väl Ikto en av de sämre bensodiazepinerna? Den gör bara sitt jobb och man blir luuuuuuugn.

God jul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in