2017-12-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Den muskelavslappnande biten tycker jag är ett stort plus när man väljer benso. Känns mångagånger som en kroppslig eufori hehe

Helt klart, även om jag kan uppleva en typ av muskelavslappning på alpran, så är det såklart inte till samma grad som ikton.

Ni som har ätit mycket iktro regelbundet under en längre tid, hur upplever ni at:n?

Visst att jag har fått ångest och att kroppen kan sprattla till, men är det någon som får ont i diverse nerver i kroppen?
Citera
2017-12-17, 01:12
Bannlyst
Citat:
Men kan man få den för ångest också? Måste finnas en anledning till att så många älskar denna benso.
Ja, mot ångest. Har haft den i många år mot GAD/PTSD.
Citera
2017-12-17, 18:30
Medlem
Citat:
Men kan man få den för ångest också? Måste finnas en anledning till att så många älskar denna benso.
Jag har 4 mg per dag mot ångest. Fungerar mycket bra, men jag får ingen muskelrelax av den alls
Citera
2017-12-17, 18:34
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har 4 mg per dag mot ångest. Fungerar mycket bra, men jag får ingen muskelrelax av den alls

Funkar väl olika som allt annat, själv känner jag av det bäst när jag inte har tolerans, kanske givet men men
Citera
2017-12-17, 23:53
Medlem
Benzadtjackpsykoss avatar
Varje gång jag läser denna tråd känner jag mig som en rikspundare. När jag var som värst käkade jag nästan en burk kryss 2or per dag
Citera
2017-12-18, 16:28
Medlem
Nån som skulle kunna hjälpa mig lite?
Fick iktorivil utskrivet av min läkare mot ångest. Har haft dom mest till när jag ska sova osv men har hänt nån gång ibland att jag tagit dom även fast jag inte haft ångest osv för att jag viljat va lite ner varvad liksom. Min läkare har get mig ordinationerna att jag bara får ta 2st 0.5mg per dag. Har tagit 4st 0.5mg nån gång ibland eftersom att jag inte känner nån effekt av 2st asså 1mg.
Är nojig som fan att jag ska bli beroende? Kan jag va lugn?
Citera
2017-12-18, 17:35
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azeon
Fick iktorivil utskrivet av min läkare mot ångest. Har haft dom mest till när jag ska sova osv men har hänt nån gång ibland att jag tagit dom även fast jag inte haft ångest osv för att jag viljat va lite ner varvad liksom. Min läkare har get mig ordinationerna att jag bara får ta 2st 0.5mg per dag. Har tagit 4st 0.5mg nån gång ibland eftersom att jag inte känner nån effekt av 2st asså 1mg.

Du kan vara ganska lugn, det är absolut ingen stor dos...
Citera
2017-12-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azeon
Helt lugnt. Jag tar 4 mg per dag på farbror doktorns order
Citera
2017-12-21, 23:53
Medlem
KringExs avatar
Tycker ni att effekten blir svagare men att den kommer fortare om ni lägger Ikton under tungan? Jag tänkte om det är slöseri att lägga Ikto under tungan, eftersom biotillgängligheten oralt är så bra, 90%.
Tror ni att man slösar, alltså att inte nog mkt tas upp och man går miste om dos.
Jag tror jag ska börja svälja mina ikto, eftersom jag inte vet biotillgängligheten sublingualt.

Brukar ni lägga Ikto under tungan?
Citera
2017-12-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tycker ni att effekten blir svagare men att den kommer fortare om ni lägger Ikton under tungan? Jag tänkte om det är slöseri att lägga Ikto under tungan, eftersom biotillgängligheten oralt är så bra, 90%.
Tror ni att man slösar, alltså att inte nog mkt tas upp och man går miste om dos.
Jag tror jag ska börja svälja mina ikto, eftersom jag inte vet biotillgängligheten sublingualt.

Nej jag sväljer dom
Citera
2017-12-22, 15:34
Medlem
Citat:

Brukade lägga under tungan eftersom det smakar gott lol
Citera
2017-12-22, 19:47
Medlem
zrtxs avatar
Citat:

Jag får ungefär samma effekt bara att det ''kickar'' in snabbare under tungan och att det kanske slår till lite, lite hårdare + en god mintsmak på köpet

Edit: Har även fått råd av läkare utomlands att inta diazepam och klonazepam sublingualt ifall man känner extra stark ångest mot extra lindring. Kanske bara är placebo men efter jag fick höra dessa påståenden kör jag typ alltid under tungan.
Senast redigerad av zrtx 2017-12-22 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in