Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 08:38
  #8833
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Skulle absolut rekommendera Zopiklon istället.
”Roligare” att äta också om det är det man är ute efter. Själv sjunger jag i sömnen om jag tar Zopiklon, enligt hustrun.

Har ätit Iktorivil i medicinskt syfte, aldrig missbrukat, egentligen inga höga doser.
Snabbt beroendeframkallande och ger vid utsätttning en ångest jag aldrig kunnat föreställa mig. Plus andra pikanta biverkningar.
Bland annat glömde jag nästan 15 år av mitt liv.
(Alltså 15 år innan jag överhuvudtaget använt Iktorivil). Insåg nyligen att jag sett både Dylan, Bowie och Prince live. Men eftersom jag glömt halva nittiotalet så finns det inte längre ”registrerat”


Tack ska du ha för tipset och jag har lagt iktorivil på hyllan och letar efter en annan att somna på istället.


Off topic: fyfan det där med Bowie Dylan och Prince som du glömt är fan horribelt ju haha
Citera
2018-10-30, 10:03
  #8834
Medlem
Hur kommer det sig att folk, och även läkare påstår att Klonazepam är en tyngre Benz än Diazepam.?
Jag har gått/går på båda beroende på vad som finns att tillgå från mina kontakter, och jag upplever att Diazepam är en tyngre Benz än Klonazepam.
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Fyfan det där med Bowie Dylan och Prince som du glömt är fan horribelt ju haha
Det är rätt vanligt med minnesförlust vid dagligt bruk av bensodiazepiner där bruket pågått i åratal. Det gäller inte bara folk som missbrukar med för höga doser, det drabbar även många som håller sig under den dagliga medicinska maxdosen.
Jag brukade (inte missbrukade) dagligen i över 4 års tid då inga andra mediciner förutom bensodiazepiner hjälpte mot den svåra ångest jag lidit av sedan barnsben.
Jag minns ungefär 1/4 av livet under dessa 4 år, och ännu mindre av det jag var med om under uppväxten. och det är jag tacksam för..

Mvh
Citera
2018-10-30, 11:05
  #8835
Medlem
Maalliinn111s avatar
Hej alla!

Det är som så att jag och min sambo tar vanligtvis tram. Jag tar runt 400-500 mg och han 600-700 mg. Min kran hade slut så vi ville testa iktorovil istället. Vi har noll tolerans mot benzo så jag började med 1 mg och min sambo 2 mg. Ingen av oss kände av det och det slutade med att min sambo somnade och var helt okontaktbar. Han var vid medvetande men det gick verkligen inte att väcka honom.
Jag blev sur för det var inte vad jag hade förväntat mig så jag tog 2 mg till och kände fortfarande ingenting.

När vi vaknade var vi helt snurriga och hade ingen balans. Nu har jag tagit 2,5 mg och min sambo har tagit 4 mg. Det fanns bara tre tabletter kvar så detta måste betyda att jag har tagit 8 mg till under natten vilket jag verkligen inte kan minnas trots att jag minns hela kvällen.

Är detta vanligt? Jag tog 2 mg för en timme sen kanske och känner absolut inget och min kille har somnat igen.
__________________
Senast redigerad av Maalliinn111 2018-10-30 kl. 11:08.
Citera
2018-10-30, 13:02
  #8836
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Hur kommer det sig att folk, och även läkare påstår att Klonazepam är en tyngre Benz än Diazepam.?
Jag har gått/går på båda beroende på vad som finns att tillgå från mina kontakter, och jag upplever att Diazepam är en tyngre Benz än Klonazepam.

Det är rätt vanligt med minnesförlust vid dagligt bruk av bensodiazepiner där bruket pågått i åratal. Det gäller inte bara folk som missbrukar med för höga doser, det drabbar även många som håller sig under den dagliga medicinska maxdosen.
Jag brukade (inte missbrukade) dagligen i över 4 års tid då inga andra mediciner förutom bensodiazepiner hjälpte mot den svåra ångest jag lidit av sedan barnsben.
Jag minns ungefär 1/4 av livet under dessa 4 år, och ännu mindre av det jag var med om under uppväxten. och det är jag tacksam för..

Mvh

I’m feeling you. Medicinskt bruk, normal dos och faktiskt inte nödvändigtvis lång tid. Förutom det jag nämnt tidigare så minns jag väldigt lite av mina barns uppväxt. Tråkigt. Jag vet inte vilken benzo som är tyngst. Iktorivil anses väl mindre ”farlig” än Xanor (vilket inte alls är min upplevelse). Iktorivil sitter i länge, kanske det som hör den så förrädisk. Och att man glömmer så mycket.
Citera
2018-10-30, 16:16
  #8837
Medlem
Maalliinn111s avatar
Ingen som har något svar på mina frågor?
Jag vill gärna veta varför det är såhär att jag, ung kvinna 164 cm och 50 kg, inte känner någonting medan min sambo, 185 cm och 87 kg, somnar direkt. Jag vet om att alla reagerar olika men innan vi bestämde oss för att köpa iktorivil läste vi om det och många har skrivit om att de får ett rus eller vad man nu vill kalla det. Jag tappar bara balanssinnet men ingen som helst skön känsla.
Varför är det såhär? Är dessa bara bra mot just ångest och ger inga andra effekter?
__________________
Senast redigerad av Maalliinn111 2018-10-30 kl. 16:20.
Citera
2018-10-30, 17:55
  #8838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maalliinn111
Är dessa bara bra mot just ångest och ger inga andra effekter?
Bensodiazepiner är en grupp/familj av mediciner som människor som lider av svår ångest får lindring av då inga andra lättare preparat fungerar. Jag begriper inte vad du är ute efter, lider du ens av ångest.?

Om inte, och om det är som så att du söker ett Rus och vill bli hög så begriper inte jag varför du köpt och svalt Klonazepam. Då kan du lägga pengarna på att köpa hasch eller röka en stadig dos heroin istället. Då får du ditt efterlängtade Rus och slipper dessutom sätta käppar i hjulet för oss som verkligen behöver få bensodiazepiner på recept istället för att bidra till vårdens misstänksamhet mot alla dom patienter som kämpar för att få en medicin på recept som faktiskt fungerar mot svår ångest.
Citera
2018-10-30, 18:33
  #8839
Medlem
Maalliinn111s avatar
Det var inte meningen att trampa på en öm tå här. Många använder benzo i syfte att få ett rus. Jag lider inte av ångest och har aldrig tagit benzo innan men fått höra att det ska ge en skön känsla så som tramadol. Det kan inte vara en nyhet för dig att folk använder benzo i andra syften än att lindra ångest?

Min fråga kvarstår, varför blir jag inte det minsta påverkad på 11 mg ikto med noll tolerans på benzo medan min sambo på lägre doser bara somnar? Jag antar att du inte kan svara på den frågan så du behöver inte svara alls
__________________
Senast redigerad av Maalliinn111 2018-10-30 kl. 18:41.
Citera
2018-10-31, 10:42
  #8840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maalliinn111
Det var inte meningen att trampa på en öm tå här. Många använder benzo i syfte att få ett rus. Jag lider inte av ångest och har aldrig tagit benzo innan men fått höra att det ska ge en skön känsla så som tramadol. Det kan inte vara en nyhet för dig att folk använder benzo i andra syften än att lindra ångest?

Min fråga kvarstår, varför blir jag inte det minsta påverkad på 11 mg ikto med noll tolerans på benzo medan min sambo på lägre doser bara somnar? Jag antar att du inte kan svara på den frågan så du behöver inte svara alls
För att uppnå ditt syfte så vore det ett betydligt bättre val att du köper Alprazolam där det vanligaste märket på svarta marknaden heter Ksalol.
Ta någonstans mellan 7 - 10 mg per dygn, sprid ut intaget över dygnet/dagen och lägg dig inte på sängen/soffan under dagen/kvällen för då somnar du bara.
Får du inte önskad effekt dom första dygnen så fortsätt att ta upp till 10 mg per dygn i någon vecka då vissa människors hjärnor kan behöva några dygn - någon vecka för att få den effekt du söker.

Mvh
Citera
2018-10-31, 11:16
  #8841
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maalliinn111
Det var inte meningen att trampa på en öm tå här. Många använder benzo i syfte att få ett rus. Jag lider inte av ångest och har aldrig tagit benzo innan men fått höra att det ska ge en skön känsla så som tramadol. Det kan inte vara en nyhet för dig att folk använder benzo i andra syften än att lindra ångest?

Min fråga kvarstår, varför blir jag inte det minsta påverkad på 11 mg ikto med noll tolerans på benzo medan min sambo på lägre doser bara somnar? Jag antar att du inte kan svara på den frågan så du behöver inte svara alls

Dom som får ett rus av benzo är dom som lider av ångest. Annars kan man använda benzo till att boosta andra drogers rus.

Vad jag skulle föreslå är att du köper heroin och skjuter en panna och sen lite xanor elr ikto på det

Då ska du få se på rus!
Citera
2018-11-03, 00:43
  #8842
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maalliinn111
Det var inte meningen att trampa på en öm tå här. Många använder benzo i syfte att få ett rus. Jag lider inte av ångest och har aldrig tagit benzo innan men fått höra att det ska ge en skön känsla så som tramadol. Det kan inte vara en nyhet för dig att folk använder benzo i andra syften än att lindra ångest?

Min fråga kvarstår, varför blir jag inte det minsta påverkad på 11 mg ikto med noll tolerans på benzo medan min sambo på lägre doser bara somnar? Jag antar att du inte kan svara på den frågan så du behöver inte svara alls
Tycker du ska prova någon annan bens, människor reagerar olika på olika benso-preparat. Och Klonazepam kanske inte är något för dig.

Vill du få ett rus och bli lite "flöddrig" på lugnande medel, utan tolerans, så släng i dig 2-3 mg alprazolam, eller 20-30 mg diazepam så kommer du se att det kommer svänga på.

Visst är benso mysigt men det används och fungerar bäst när man väl behöver den, alltså mot ångestproblematik. Att få ångesten totalt bortblåst av en-två tabletter är som ett rus i sig
Citera
2018-11-05, 16:57
  #8843
Medlem
kalashnikov147s avatar
Tja har nyligen klipt lite rivo o ikto men såg nu att de e andra kartor än jag hade innan alltså på mina gamla kartor står det inte "a.d Beograd" utan bara Galenika a.d ,, Vilka av dessa e FAKE ? mvh
Citera
2018-11-12, 01:57
  #8844
Medlem
bananajoe33s avatar
Tjack och några ikto är nice
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback