2016-08-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Ja du kommer bygga upp tolerans fort. 4mg är redan en ganska hög dos. (Inte jättehög, men man brukar inte börja med 4mg om man säger så)
Nejdå, det har jag inte gjort heller.

Började på 0,5mg sedan 1 mg efter två veckor därefter har det varit 2mg i lite över en månad, ingen av dessa doser har jag känt nån tolerans på utan mest höjt för att få mer symptomlindring. 2 mg dagligen ger mig cirka 30% reduceringar av mina synstörningar och upplever ingen tolerans än så länge. Men det kan kanske gå fortare ju högre dosen är?

Vet att man kan bygga tolerans om man tar de i ångest syfte eller liknande men jag är som sagt enbart ute efter de anti-epileptiska egenskaperna.

Trodde inte man kunde bygga tolerans mot det? Men det är kanske jag som har fel?
Citera
2016-08-15, 15:49
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurabien
Nejdå, det har jag inte gjort heller.

Började på 0,5mg sedan 1 mg efter två veckor därefter har det varit 2mg i lite över en månad, ingen av dessa doser har jag känt nån tolerans på utan mest höjt för att få mer symptomlindring. 2 mg dagligen ger mig cirka 30% reduceringar av mina synstörningar och upplever ingen tolerans än så länge. Men det kan kanske gå fortare ju högre dosen är?

Vet att man kan bygga tolerans om man tar de i ångest syfte eller liknande men jag är som sagt enbart ute efter de anti-epileptiska egenskaperna.

Trodde inte man kunde bygga tolerans mot det? Men det är kanske jag som har fel?
Ja toleransen byggs upp snabbare om man tar benso i ångestsyfte eller om man missbrukar. Vet inte säkert hur de antiepileptiska egenskaperna och tolerans hånger ihop men vet att det går långsammare som du säger, dock vet jag inte hur mycket. Du kommer bli beroende dock, 2mg är inte jättemycket som sagt men tar du det varje dag i några månader kommer abstinens när du ska sluta.
Citera
2016-08-15, 19:26
Medlem
limE86s avatar
Vissa får inte toleransökning på Iktorivil. Jag vet åtminstone en här på FB som kan intyga det
Citera
2016-08-15, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Vissa får inte toleransökning på Iktorivil. Jag vet åtminstone en här på FB som kan intyga det
Jodå, vet inte om du är mig du tänker på. Men jag har inte behövt öka dosen på typ 15 år. Men visst, beroende är jag, men har alltid haft samma dos.
Citera
2016-08-15, 20:51
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jodå, vet inte om du är mig du tänker på. Men jag har inte behövt öka dosen på typ 15 år. Men visst, beroende är jag, men har alltid haft samma dos.

Jo, det var dig jag tänkte på Sen vet jag att Slingshot inte heller fick toleransökning av Iktorivil
Citera
2016-08-15, 20:59
Medlem
Citat:

Visst är det social fobi du blivit av med på 4 mg Ikto? Tar jag 4 mg Ikto försvinner nog faktist min SF mer eller mindre helt, blir väldigt öppen och kan prata om allt. Jag skulle uppskatta att jag har medelsvår social fobi, inget extremt men mår dåligt över den.

Men på 1 mg blir det lite mer lagom, dämpar till 60-70% nånting så man får ju fortfarande utmana sig själv. Antar att om man är en person som utvecklar tolerans då är lägsta dos att föredra?
Citera
2016-08-15, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Jo, det var dig jag tänkte på Sen vet jag att Slingshot inte heller fick toleransökning av Iktorivil
Ja, Slingshot, ja...
Citera
2016-08-15, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Visst är det social fobi du blivit av med på 4 mg Ikto? Tar jag 4 mg Ikto försvinner nog faktist min SF mer eller mindre helt, blir väldigt öppen och kan prata om allt. Jag skulle uppskatta att jag har medelsvår social fobi, inget extremt men mår dåligt över den.

Men på 1 mg blir det lite mer lagom, dämpar till 60-70% nånting så man får ju fortfarande utmana sig själv. Antar att om man är en person som utvecklar tolerans då är lägsta dos att föredra?
Jo, det tror jag man kan säga. Jag vet inte själv riktigt...

Jag började ju missbruka benzo när jag var 20-22 år. Senare fick jag det legalt utskrivet. Men jag gillar ju nu att t.ex. spela apa o pajas inför folk.

Sen har jag ju fler psykofarmaka, men jag tror det är Iktorivilen som lossar mina spänningar. T.ex. sjunga karaoke på krogen, något jag absolut aldrig hade kunnat göra tidigare!
Citera
2016-08-15, 21:41
Medlem
Citat:
Jo, det tror jag man kan säga. Jag vet inte själv riktigt...

Jag började ju missbruka benzo när jag var 20-22 år. Senare fick jag det legalt utskrivet. Men jag gillar ju nu att t.ex. spela apa o pajas inför folk.

Sen har jag ju fler psykofarmaka, men jag tror det är Iktorivilen som lossar mina spänningar. T.ex. sjunga karaoke på krogen, något jag absolut aldrig hade kunnat göra tidigare!

Hehe ja spela apa o pajas är inte riktigt ledorden för Social Fobi
Citera
2016-08-15, 22:37
Medlem
Citat:

Det där låter ju sannerligen fantastiskt.

Ber till gudarna att jag inte heller bygger tolerans då iktorivil är det enda som håller mig över ytan i dagsläget
Citera
2016-08-16, 12:28
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurabien
Det där låter ju sannerligen fantastiskt.

Ber till gudarna att jag inte heller bygger tolerans då iktorivil är det enda som håller mig över ytan i dagsläget

För dom allra flesta sker en toleransökning med Klonazepam så hoppas inte på för mkt
Citera
2016-08-16, 13:36
Medlem
Upplever att jag fått större påsar under ögonen sedan jag tagit Ikto innan jag gått o lagt mig.

Är det jag som lurar mig själv eller kan det finnas något samband tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in