2015-12-29, 16:42
Medlem
Hej.

Jag är väldigt grön när det gäller iktorivil och har en fråga jag hoppas få vettigt svar på.

Får tag i denna tablett då och då och tar den för att dämpa ångesten, få hjälp att sova, mysa osv. Fungerar helt utmärkt och mår som en kung efter bara 2mg.

Nu har jag fått tag i ytterligare 8st som jag tänkte käka. brukar nöja mig med att ta en då och då som sagt, typ för att göra en hemmakvälk framför tvn mysigare eller när jag känner att ångesten är för grov.

Har dock nu på senare tid läst att man absolut inte kan sluta cold turkey på dessa, då det kan leda till epelepsi anfall med död som utgång i värsta fall. Detta hade jag ingen aning om.

Min fråga är då hur mycket måste man käka för att detta ska vara en risk? Är det mer snack om regelbundet tungt bruk som är farligt att sluta med?

Kan ångesten bli värre av att man bara tar en 2a, å sen slutar? Kan jag äta dessa 8 tabletter utspritt på nån vecka utan att vara orolig?

Tacksam för svar.
Citera
2015-12-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wickk
Hej.

Jag är väldigt grön när det gäller iktorivil och har en fråga jag hoppas få vettigt svar på.

Får tag i denna tablett då och då och tar den för att dämpa ångesten, få hjälp att sova, mysa osv. Fungerar helt utmärkt och mår som en kung efter bara 2mg.

Nu har jag fått tag i ytterligare 8st som jag tänkte käka. brukar nöja mig med att ta en då och då som sagt, typ för att göra en hemmakvälk framför tvn mysigare eller när jag känner att ångesten är för grov.

Har dock nu på senare tid läst att man absolut inte kan sluta cold turkey på dessa, då det kan leda till epelepsi anfall med död som utgång i värsta fall. Detta hade jag ingen aning om.

Min fråga är då hur mycket måste man käka för att detta ska vara en risk? Är det mer snack om regelbundet tungt bruk som är farligt att sluta med?

Kan ångesten bli värre av att man bara tar en 2a, å sen slutar? Kan jag äta dessa 8 tabletter utspritt på nån vecka utan att vara orolig?

Tacksam för svar.

Jag fick Iktorivil utskrivet av min läkare (psykiatriker). Åt 2 mg tre ggr dagligen i drygt 6 månader. Tog sedan på eget initiativ 1 mg 3 ggr dagligen. En dossänkning med nästan 50 %. Åt det i någon vecka innan jag klippte rakt av, slutade CT. Efter 3 dagar kanske så fick jag lite yrsel, men gick över efter ett tag. Fick även lite sömnproblem och lite svettningar. Efter kanske max en vecka så var jag normal igen. Iktorivil har en förmåga att trappa ut sig själv just p g a den långa halveringstiden vad jag förstått. Med tanke på den låga dos du ska äta och under en sådan kort tid så kan du definitivt sluta CT.

Mvh Johnny
Citera
2015-12-30, 09:27
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wickk
Hej.

Tacksam för svar.
Klart ångesten kan dyka upp igen om du tar något som dämpar den. Om du är som mig, som nöjer sig med nån enstaka benso om dagen så kan du köra på bra fler många veckor utan någon seriösare abstinens efteråt. Dock verkar det vara nästan genetiskt hos vissa att pillerdrilla och tappa omdömet vilket gör att man nästan omedvetet käkar fler och fler om dagen, då kan abstinensen dyka upp betydligt fortare. Men om du inte är en sån person utan nöjer dig med nån enstaka så är läget lugnt. Eller det är det oavsett om du inte har fler piller att tillgå.
Citera
2015-12-30, 11:41
Medlem
Hej på er! Om halveringstiden är så lång (hur lång?) på denna, innebär det att jag kommer få minskad effekt av psilocybin idag om jag tog en 2-3 mg Klonazepam igår?

Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Allergitest ptja en halv fjärdedel kanske.. Tröskeldosen ligger väl mellan 0.5 och 1mg för någon ovan, ska du bli flummig så börja med 4-5mg typ

Tack förresten JiseOne för det snabba och uttömmande svaret!
Senast redigerad av Namne-Tharjag 2015-12-30 kl. 11:44.
Citera
2015-12-31, 10:05
Medlem
thestalkerdudes avatar
Ätit ett 2mg ikto piller som ja uppdelade till fyra doser under 4 timmar av nån jävla anledning i natt.

Kanske ja nojjar i onödan, men ska tjacka sen i kväll å undrar om det hinner fara nog ut i systemet innandess så man kan bli lite påtänd å känner av skitet ? Skulle annars känna som slöseri.

Jag brukar typ aldrig benso p detta var typ den första gången på snart ett år.

Tack i förhand.
Senast redigerad av thestalkerdude 2015-12-31 kl. 10:07.
Citera
2015-12-31, 14:51
Medlem
MorganGrimess avatar
Jag tog 2mg(jag vet, minidos) igår och känner mig fortfarande jävligt seg. Inte bra. Nyårsafton ju!
Finns det nått jag kan göra så jag blir pigg igen? Förutom tjack(vilket jag iof har) kaffe osv?
Citera
2016-01-01, 15:46
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Skrollade tillbaka till 2011 å kollade lite gamla inlägg. Såg att många köpte lösa ikto på den tiden som var gjort på pulver. Någon som vet om detta ens förekommer i dagsläget ? Jag har aldrig köpt fake ikto alltid i karta eller direkt från 100-burk, någon som kommer ihåg/vet ?
Citera
2016-01-04, 22:49
Medlem
Köpte ett gäng förra veckan, käkade kanske 15 på två dagar utan tolerans plus mycket alkohol. Jag blev väldigt flöddrad i två dagar, men inte som på alpra.

Egentligen vill jag ta dom mot ångest och för att inte vara så nervös och spänd. Tog dom inte på två dagar efter det. Har nu käkat ca 2-4mg om dan utspritt och tycker dom fungerar bra, tar bort ångest och stelheten. Är jag efterflöddrad eller är effekten såhär? Igår tog jag 2mg när jag la mig och idag har jag tagit 1,5 mg. Om jag lägger upp så att jag tar en innan jag ska sova och förhoppningsvis ingen under nästkommande dag, kan jag fortsätta ta så ett par månader utan att bli helt hooked?
Citera
2016-01-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrugReport
Köpte ett gäng förra veckan, käkade kanske 15 på två dagar utan tolerans plus mycket alkohol. Jag blev väldigt flöddrad i två dagar, men inte som på alpra.

Egentligen vill jag ta dom mot ångest och för att inte vara så nervös och spänd. Tog dom inte på två dagar efter det. Har nu käkat ca 2-4mg om dan utspritt och tycker dom fungerar bra, tar bort ångest och stelheten. Är jag efterflöddrad eller är effekten såhär? Igår tog jag 2mg när jag la mig och idag har jag tagit 1,5 mg. Om jag lägger upp så att jag tar en innan jag ska sova och förhoppningsvis ingen under nästkommande dag, kan jag fortsätta ta så ett par månader utan att bli helt hooked?

Det finns en risk att du blir helt hooked, men inte tolerans och beroendemässigt, utan mer att du kommer ha kvar ångesten och nervositeten när du slutar, och då kanske du börjar igen... Och igen... Och igen.
Men du kan köra på om du vill, var bara försiktig. Om du kan hålla dig borta bara. Prova gärna någon dag här och då helt utan alternativt med låg dos. För att se om du är "hooked"
Citera
2016-01-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukarbarapiller
Det finns en risk att du blir helt hooked, men inte tolerans och beroendemässigt, utan mer att du kommer ha kvar ångesten och nervositeten när du slutar, och då kanske du börjar igen... Och igen... Och igen.
Men du kan köra på om du vill, var bara försiktig. Om du kan hålla dig borta bara. Prova gärna någon dag här och då helt utan alternativt med låg dos. För att se om du är "hooked"

Bra svar tack. Nervositeten (i främst sociala situtationer) har jag med eller utan benzo, ångesten hjälper den bra mot. Att ångesten kommer bli värre när jag slutar vet jag men vill såklart få den någorlunda lindrig. Har fått sobril på papper och knaprat en del alpra så jag är lite insatt i denna luriga substans. Har polare som du säger, trillar dit igen och igen och jag vill inte hamna där.

Just nu vill jag bara äta tills det riktiga lugnet infinner sig, käkade 1mg i morse, 2mg alldeles nyligen. Kanske blir nån till ikväll.

Ska ta sporadiska dagar helt utan, se hur jag känner. Går på antidepp men det tar ju månader innan den kickar in.
Citera
2016-01-05, 23:58
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namne-Tharjag
Hej på er! Om halveringstiden är så lång (hur lång?) på denna, innebär det att jag kommer få minskad effekt av psilocybin idag om jag tog en 2-3 mg Klonazepam igår?

Tack förresten JiseOne för det snabba och uttömmande svaret!

Benz dämpar psilo/hallu. Men 2-3mg dagen innan är lugnt....inget som förstör det hela. Dock bra att ha....vilken benz som, om man snear....så dämpar det allt.

Har hög tolerans på allt...men svamp....då är jag den 1% som får 10dubbla effekten. LSD är lugnt dock.
Så fått sjuka trippar på 0.5 Psilo....shit....tur jag va själv....

- 5.
Citera
2016-01-08, 01:44
Medlem
Har haft en paus från Ikton pga tolerans o diverse annat.

Har nu skaffat lite Ikto igen, 2mg styck.

Tänkte ta kvällen innan jag ska kröka (lördag fest, dvs fredag kväll, imorrn).

Har tagit 1mg nu men funderar på att ta 1mg till. Sen 2mg imorrn kväll.

Har tidigare tyckt 2mg kvällen innan vart perfekt för en kväll - jag blir lugn och spårar inte ur lika mycket (förutsatt man inte hinkar sprit dvs utan håller sig till öl osv, vilket jag ska)

Men då har jag haft tolerans, med att ha tagit några kvällar irad innan.

Är det lugnt tror ni eller? Fortf inte full koll på hur Ikton funkar, inte tagit så mkt benzo så känner mig inte helt 100 på hur det funkar.

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in