Citat:
Ursprungligen postat av
Brukarbarapiller
Det finns en risk att du blir helt hooked, men inte tolerans och beroendemässigt, utan mer att du kommer ha kvar ångesten och nervositeten när du slutar, och då kanske du börjar igen... Och igen... Och igen.
Men du kan köra på om du vill, var bara försiktig. Om du kan hålla dig borta bara. Prova gärna någon dag här och då helt utan alternativt med låg dos. För att se om du är "hooked"
Bra svar tack. Nervositeten (i främst sociala situtationer) har jag med eller utan benzo, ångesten hjälper den bra mot. Att ångesten kommer bli värre när jag slutar vet jag men vill såklart få den någorlunda lindrig. Har fått sobril på papper och knaprat en del alpra så jag är lite insatt i denna luriga substans. Har polare som du säger, trillar dit igen och igen och jag vill inte hamna där.
Just nu vill jag bara äta tills det riktiga lugnet infinner sig, käkade 1mg i morse, 2mg alldeles nyligen. Kanske blir nån till ikväll.
Ska ta sporadiska dagar helt utan, se hur jag känner. Går på antidepp men det tar ju månader innan den kickar in.