2009-11-29, 20:15
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClean
Vad finns det för andra eplepsimedciner???

Tegretol, Topimax, Ergenyl, Orfiril m.m.. Sök på www.fass.se efter antiepileptika.
Citera
2009-11-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Du kommer vara mysig imorgon bitti när du vaknar tror jag
ok, får hoppas på det!
Är väl inte lönt att trycka i sig ännumera nu?

Att halverinstiden skulle vara på 24-48 timmar känns väldigt konstigt då jag bara känner mig bäng i högst 4 timmar.
Citera
2009-11-29, 20:44
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
ok, får hoppas på det!

Att halverinstiden skulle vara på 24-48 timmar känns väldigt konstigt då jag bara känner mig bäng i högst 4 timmar.

20-60 timmar med ett medelvärde på 30 tror jag det är. Något att tänkas på är att medicinen inte är framställd som något man ska känna sig "bäng" på.
Citera
2009-11-29, 21:15
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Hur är det att röka ikto? De jag har nu är "rökbara" enligt kranen. Ska man krossa och jaga draken eller?
Vilka riske innebär det att röka, kan ju knappast vara nyttigt att få i sig bindmedel via andningsorganen. Men kanske inte så farligt att testa en gång?
Citera
2009-11-29, 21:50
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Hur är det att röka ikto? De jag har nu är "rökbara" enligt kranen. Ska man krossa och jaga draken eller?
Vilka riske innebär det att röka, kan ju knappast vara nyttigt att få i sig bindmedel via andningsorganen. Men kanske inte så farligt att testa en gång?

Jag brukar röka på folie. Det tycker jag fungerar bäst. Pipa ska också vara bra. Jag har också smulat ner en ikto i mecket, det slår inte lika bra som på folie men det fungerar.

Ikto är skitbra att röka, då den slår hyffsat skönt, och det smackar sockervadd.
Citera
2009-11-29, 22:14
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief

Överskattat enligt mig, visst snabbare påslag men det går väl ur snabbare (?) och är onödig påfrestning för lungorna. Röker mina i en liten foliekopp iklädd solglasögon så man kan sikta utan att bränna sig i ögonen. Kul att testa kanske men jag delar hellre dem i fyra delar och låter dem lösa sig under tungan. Benzon som smakar bäst av de jag testat.
Citera
2009-11-29, 22:16
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
ok, får hoppas på det!

Är det inte 18-52 h?
Citera
2009-11-29, 22:38
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
ok, får hoppas på det!

Om man inte har några problem med muskelvärk, ångest eller dylikt så kommer du bar akänna dig lite mysig och havslappnad med klonazepam.
Citera
2009-11-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Om man inte har några problem med muskelvärk, ångest eller dylikt så kommer du bar akänna dig lite mysig och havslappnad med klonazepam.

Och i vilka doser snackar vi om då?
Har för övrigt ingen tollerans.

Har kört hela dagen idag. Men det har liksom bara blivit 0.5mg per var fjärde timme. Vet ej hur man skall göra?
Just nu känner jag mig bara lite klumpig och sömnig. Hur tror ni att jag kommer att må imorgon?
Senast redigerad av FrankAbagnale 2009-11-29 kl. 23:25.
Citera
2009-11-29, 23:29
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClean
Jag har epelpsi och får tegretol utskrivet men vill ha ikto hur ska jag gå tillväga???

Säg att tegretol inte funkar och du får anfall ändå? Hur jävla svårt ska det vara egentligen... Slutledningsförmågan är inte hög på FB ikväll känns det som...
Citera
2009-11-29, 23:30
Medlem
drubidos avatar
du kommer säkert vakna och må underbart. när jag har käkat benny så vaknar jag alltid med ett leende på läpparna och en väldig varm, positiv attityd till dagen. Och sen att bara ligga och mysa och må bra i sängen är grymt skönt.
Citera
2009-11-29, 23:32
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Och i vilka doser snackar vi om då?
Har för övrigt ingen tollerans.

Har kört hela dagen idag. Men det har liksom bara blivit 0.5mg per var fjärde timme. Vet ej hur man skall göra?
Just nu känner jag mig bara lite klumpig och sömnig. Hur tror ni att jag kommer att må imorgon?

Man får ingen nämnvärt rus på Iktorivil, men det funkar finfint mot ångest och i förebyggande syfte mot panikångest. Du kanske blir lite "skön" i kroppen då det är muskelavslappnande, och har du epilepsi kan du räkna med att slippa anfall... Annars kan du dricka några öl och käka ett par ikto, boostar fyllan ordentligt, men var beredd på att inte ha många minnesbilder dagen efter då de flesta bensopreparaten tenderar att radera sådant i kombination med alkohol. Och ska du knarka, ta ordentliga doser. 0.5 mg var fjärde timme är ju en piss i havet, tolerans eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in