2015-03-18, 11:31
Medlem
bikerfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Utan benzotolerans? Varför?

Dum och oerfaren... Är dock 20 år sedan.
Citera
2015-03-20, 00:56
Medlem
zebrabodys avatar
Ber om ursäkt i förväg ifall frågan finns någonstans (men hittade det inte efter lite sökning..möjligt för kort).

Till Iktorivil (klonazepam), Några allmän upplevelserer av denna medcinin som någon här på fb vill delge?

Jag har läst om iktorivil och dels sett orden av eufori osv. Blivit väldigt nyfiken på denna. Av tex. ksalol tycker jag mest jag blir trött och somnar.... inte riktigt vad jag vill

Jag (i en drömvärld?) är ute efter något som skulle kunna: Skapa avtrubbning/en mildare dåsighet (utan att följden är bli extremt trött och somna!). Detta för att få skärma bort sig för ett tag. Dessutom att substansen kan tillföra en positiv inverkan: Som att känna lättnad/glädje/Lust att ta tag i saker/avsaknad av all den där hopplösheten! Kortsagt, något som för stunden ger: Välmående. Inte bara sova. Lite go. Samtidigt som det är skönt att känna sig lite lagom dåsigtväck[/i].

Finns preparatet jag letar efter? Eller snarare ett så likvärdigt som möjligt går som prickar in en del av det. Ett s.k drömpiller finns ju inte precis! Men kan Iktorivilen kanske vara ett försök? Som i alla fall stämmer överens på en del? Eller sommnar jag bara

Hoppas ni förstår mitt svammel! Vet knappt om det är rätt tråd, men min huvudtanke var att få svar på om Iktorivil möjligen kan va ngt för mig utifrån vad jag vill ha för effekt, eller om det låter som jag inte kommer få alls vad jag vill ha
Senast redigerad av zebrabody 2015-03-20 kl. 01:11.
Citera
2015-03-20, 15:15
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Ber om ursäkt i förväg ifall frågan finns någonstans (men hittade det inte efter lite sökning..möjligt för kort).

Till Iktorivil (klonazepam), Några allmän upplevelserer av denna medcinin som någon här på fb vill delge?

Jag har läst om iktorivil och dels sett orden av eufori osv. Blivit väldigt nyfiken på denna. Av tex. ksalol tycker jag mest jag blir trött och somnar.... inte riktigt vad jag vill

Jag (i en drömvärld?) är ute efter något som skulle kunna: Skapa avtrubbning/en mildare dåsighet (utan att följden är bli extremt trött och somna!). Detta för att få skärma bort sig för ett tag. Dessutom att substansen kan tillföra en positiv inverkan: Som att känna lättnad/glädje/Lust att ta tag i saker/avsaknad av all den där hopplösheten! Kortsagt, något som för stunden ger: Välmående. Inte bara sova. Lite go. Samtidigt som det är skönt att känna sig lite lagom dåsigtväck[/i].

Finns preparatet jag letar efter? Eller snarare ett så likvärdigt som möjligt går som prickar in en del av det. Ett s.k drömpiller finns ju inte precis! Men kan Iktorivilen kanske vara ett försök? Som i alla fall stämmer överens på en del? Eller sommnar jag bara

Hoppas ni förstår mitt svammel! Vet knappt om det är rätt tråd, men min huvudtanke var att få svar på om Iktorivil möjligen kan va ngt för mig utifrån vad jag vill ha för effekt, eller om det låter som jag inte kommer få alls vad jag vill ha
Personer reagerar olika. Själv blir jag oftast pigg på ikto och ksalol men de flesta jag känner blir slöa. Generellt tror jag subutex eller tramadol i lägre doser är vad du söker. Eller lyrica.
Citera
2015-03-20, 21:45
Bannlyst
Som så sant sagt innan, iktoviril är för de som behöver medecinen.

Enormt bra benso enligt mej.

En ovan mår toppen på morgonen efter också.

Har 2 sorter nu och varvar med, blistrade och bra verkan.
Citera
2015-03-21, 15:18
Medlem
Så combon mellan Klona och alpra ska vara bra?
Jag som ej är benzo tolerant undrar då hur mycke av varje skall intas för ett långt och skönt rus?
Har tillgång till båda (ikto och ksalol)
Tänkte att 2 mg alpra och 4 mg ikto är en bra startdos samt 2 starköl 5% (33cl)
tänkte köra mig en heldag med avslappning och film.

Undrar om även Stess är bra att blanda? gillar Diazepam pga dess muskelavslappning.

Kanske går att köra en kombo på alla 3 ?
Citera
2015-03-21, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NocCanDo
Så combon mellan Klona och alpra ska vara bra?
Jag som ej är benzo tolerant undrar då hur mycke av varje skall intas för ett långt och skönt rus?
Har tillgång till båda (ikto och ksalol)
Tänkte att 2 mg alpra och 4 mg ikto är en bra startdos samt 2 starköl 5% (33cl)
tänkte köra mig en heldag med avslappning och film.

Undrar om även Stess är bra att blanda? gillar Diazepam pga dess muskelavslappning.

Kanske går att köra en kombo på alla 3 ?
Tycker det är lite för mycket om du inte vet var du har dig. Klonazepam är mycket bättre för ditt ändamål. Diazepam och Klonazepam tar ju lite ut varandra då de känns rätt så identiska i karaktären.
Citera
2015-03-23, 21:54
Bannlyst
Tycker bättre om blister då man vet vad klonazepamen innehåller, har en massa lösa och i blister och blistrade är starkare om man är ren från annat märker jag!

Kan vara dåliga batchar på just dessa lösa klon bara men så är det iaf!

// Waste
Citera
2015-03-23, 22:45
Medlem
Har svårt att riktigt få ett grepp om ikton ärligt talat. Diazepam och xnaor gillar jag ju. Men när man läser om ikto verkar det mest vara något fysiskt, muskelavslappnande och kramplösande för folk med epilepsi, används det ens inom psykiatrin och är det "skönt" rent drogmässigt?
Citera
2015-03-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Har svårt att riktigt få ett grepp om ikton ärligt talat. Diazepam och xnaor gillar jag ju. Men när man läser om ikto verkar det mest vara något fysiskt, muskelavslappnande och kramplösande för folk med epilepsi, används det ens inom psykiatrin och är det "skönt" rent drogmässigt?

Verkar vara väldigt blandat mellan folk. För mig så ger det bara en muskelavslappannde effekt, inget annat.
Citera
2015-03-24, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal

Ikton har ju enkelt beskrivet en krampmotverkande verkan samt en MKT bra verkan mot ångest!

De "Slår" liksom inte som en xanor (icke depot) men sitter i mkt längre.
Ikton är mkt populär överlag, hör oftare folk leta ikto än xanor.

När ikton skrevs ut (ofta som 0,5or) i Sverige för 10 år sen ganska ofta så kombinerade läkarna dessa ofta med stesolid( diazepam) på recept. MKT vanligt då iaf!

Gillar du diazepam men vill ha ångestdämpande effekt bra många ggr starkare så är nog ikto en bra medicin för dej!
men nu är inte jag nån doktor så jag kan bara ge dej råd utifrån vad jag själv tycker!

//waste
Citera
2015-03-25, 17:28
Medlem
Har bara tagit Ikto en gång och då gick det åt helvete. Köpte på Plattan och fick fyra för en hundring. Drog i mig fyra av okänd styrka (hade dragit 10 imovane innan) och gick till.... Eriksdalsbadet. Har ett vagt minne av att jag var i bastun och sa att det var jävligt mycket bögar här.
Citera
2015-03-25, 18:22
Medlem
Sallinskiis avatar
Om jag har uppfattat de rätt så är det mycket svårt / näst intill omöjligt att få ett "rus" av Iktorivil (klonazepam) De enda jag vet händer är när man tar en 30-40mg och vaknar 1½ dygn senare och undrar vilket årtionde det är.. Vilket jag inte vill ska hända..

Går de att blanda dessa med något så man får någon form av rus eller välbefinnande? Alprazolam? (Xanor) eller har ni Ikto älskare något förslag? Har lite begränsat förråd med godsaker men alla tips mottages gärna!

(Vet om att Ikto inte är gjord för att "flumma/Flöddra" på)

Må väl allihopa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in