2015-08-12, 21:28
Medlem
Tog nyss 2 mg ikto och 60 mg Inderal(som jag äter dagligen), nu mår man fint.

Är det bätte att inta all Ikto samtidigt eller är det bättre att att sprida ut det över hela dagen? ta någon var 5 timme typ? Vad är bäst för nån som lider av ständig ångest. Har märkt att mina extraslag på hjärtat minskar betydligt när jag äter Iktorivil.
Citera
2015-08-12, 21:31
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Är det bätte att inta all Ikto samtidigt eller är det bättre att att sprida ut det över hela dagen? ta någon var 5 timme typ? Vad är bäst för nån som lider av ständig ångest. Har märkt att mina extraslag på hjärtat minskar betydligt när jag äter Iktorivil.

Tror nog det är bäst att ta en dos om dagen. Men vad vet jag, kan säkert ha fel. Men ikto har ju ganska lång halveringstid. Så det bör ju sitta i länge och borde inte kräva så mkt återdosering. 5-6MG på en dag så har jag minnesluckor och somnar tex. Har dock ingen hög tollerans direkt.
Citera
2015-08-12, 21:43
Medlem
Bertil85s avatar
Ska jag ut och dricka är det skönt med 0.5mg Klonazolam.

Funkar bra för mig. Slipper komafyllor och annat.
Citera
2015-08-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Tror nog det är bäst att ta en dos om dagen. Men vad vet jag, kan säkert ha fel. Men ikto har ju ganska lång halveringstid. Så det bör ju sitta i länge och borde inte kräva så mkt återdosering. 5-6MG på en dag så har jag minnesluckor och somnar tex. Har dock ingen hög tollerans direkt.

Tror också att en dos om dagen är det bästa. Men min syster til exempel har epilepsi, hon tar 1mg 3 gånger dagligen. Tänkte kanske att om jag delar upp det till 3 gånger dagligen kanske jag får bättre effekt??
Citera
2015-08-12, 21:52
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Tror också att en dos om dagen är det bästa. Men min syster til exempel har epilepsi, hon tar 1mg 3 gånger dagligen. Tänkte kanske att om jag delar upp det till 3 gånger dagligen kanske jag får bättre effekt??

Du kan ju prova eller vänta på vad någon annan säger. Kanske funkar bättre för dig, eller sämre. Det ser du då.
Citera
2015-08-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Du kan ju prova eller vänta på vad någon annan säger. Kanske funkar bättre för dig, eller sämre. Det ser du då.

Haha, tror jag kommer vänta och se om någon annan har nåt svar. Vill inte slösa bort tabletterna med att dela upp intagen och sedan få skiteffekt
Citera
2015-08-13, 10:26
Bannlyst
Citat:

Det är helt klart bättre imo att sprida ut intaget. En morgon och en kväll. Typ en klockan 10 när man ska ut och en klockan 18 när man ska äta och softa.
Citera
2015-08-13, 13:48
Medlem
boredomss avatar
Finns det ikto utan märkning dvs med bara en brytskåra?
Citera
2015-08-13, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Finns det ikto utan märkning dvs med bara en brytskåra?

Inte svenska. Kolla bilder på erowid så kanske du finner vad du söker. Däremot finns det vad jag förstår klonazolam som är vita med brytskåra. Du kanske blir blåst?
Citera
2015-08-13, 17:45
Medlem
Citat:

Testa dig fram men jag tror nog på hela dosen med tanke på att halveringstiden är såpass lång. Jag har hört om folk som tar det på kvällen och tycker att den ångestlindrade effekten sitter i hela dagen efter.

För jag antar att vi snackar 2 mg vid enstaka tillfälle kontra typ 1 mg / 2 ggr dag?
Senast redigerad av Bluedrop 2015-08-13 kl. 17:48.
Citera
2015-08-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedrop
Testa dig fram men jag tror nog på hela dosen med tanke på att halveringstiden är såpass lång. Jag har hört om folk som tar det på kvällen och tycker att den ångestlindrade effekten sitter i hela dagen efter.

För jag antar att vi snackar 2 mg vid enstaka tillfälle kontra typ 1 mg / 2 ggr dag?

Precis så jag menar

Tack för svaret.
Citera
2015-08-13, 19:33
Medlem
ex69-dtrs avatar
Lugnt att ta 2 mg ikto dagen efter 40 ml cocillana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in