2009-02-20, 21:56
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymil
Är en liten gröngörling inom benso och får hem 30st Ikto 2mg's nu på måndag! Har inga erfarenheter alls inom benso men en hel del inom cb och centralstimulanta droger.

Vad är en bra dos för första gången? Han jag köper dom av sa att en 2mg va schysst att börja med för att sen slänga i sig mer om det inte räcker, är det här en bra "strategi"? Eller ska jag ta 2st direkt? Eller kanske mer?

Tycker du ska börja med en och invänta effekt. 2mg ska ju trots allt motsvara c:a 40mg diazepam rent styrkemässigt. Men du kommer inte dö av 4, bara komma ihåg mindre

Käkat 1mg idag och blir säkerligen 2-4mg till, dratt på mig lite tolerans
Citera
2009-02-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Man får inte eufori av benso, det är kedjereaktionen av att oron och ångesten släpper som framkallar "euforin". En person som vanligtvis mår bra utan problem med kraftig oro upplever inte benso som ett euforiskt rus. Däremot vet jag väldigt många som har psykiska problem som häver i sig benso och mår bra, euforiskt sett just pga den dämpande känslan, att bara få slippa alla tankar.

Jag kan hålla med dig till vissa delar.

Men... Det går att uppleva en riktigt
skön känsla eller till och med eufori även för personer som är
lyckliga i själen. Det handlar helt enkelt bara om att hitta rätt
benzodiasepin. Själv har jag testat alla olika benso i olika sinneslägen
och vet att alla kan få en att må bra eller t.o.m ännu bättre.

Ger man 10-20mg Diazepam till en person som aldrig testat benso kan
jag garantera att 90% av testpersonerna kommer att trivas eller gilla
det.

De flesta blir ju garanterat mer sociala och smartare i sociala sammanhang, många barriärer släpper och är man annars en ödmjuk och trevlig människa låter man även andra se det. Just det här grundar sig ju på att man mår riktigt bra och därmed både lyssnar och tycker om sina medmänniskor.
Blir det för mycket eller för stark benso blir det ju oftast tvärtom däremot. Det jag har sett är däremot att personer som är snälla i nyktert tillstånd sällan bli farliga eller jobbiga med benz i kroppen. Däremot blir farliga lirare ruskigt mycket värre när de sätter i sig benso.

För ett par år sen, och även nu snackas det om hur mycket våld, rus och galna grejer som Ropparna skapade. Jag är en av dem som var ung när ropparna var i stort sett den enda benson man kunde få tag. Det här var 10-12 år sen. Vi käkade mycket roppar, lite öl och sprit på det, sen drog man till "Heaven" (Heaven i Sthlm var ett Rave-afterglowställe där man körde Techno på kanske 1000 Kvm till 05 på morgonen). På Heaven fanns allt att välja på om man ville.
Senast redigerad av EkorrOrnitolog 2009-02-20 kl. 23:01.
Citera
2009-02-21, 12:29
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Jag kan hålla med dig till vissa delar.

Men... Det går att uppleva en riktigt
skön känsla eller till och med eufori även för personer som är
lyckliga i själen. Det handlar helt enkelt bara om att hitta rätt
benzodiasepin. Själv har jag testat alla olika benso i olika sinneslägen
och vet att alla kan få en att må bra eller t.o.m ännu bättre.

Ger man 10-20mg Diazepam till en person som aldrig testat benso kan
jag garantera att 90% av testpersonerna kommer att trivas eller gilla
det.

De flesta blir ju garanterat mer sociala och smartare i sociala sammanhang, många barriärer släpper och är man annars en ödmjuk och trevlig människa låter man även andra se det. Just det här grundar sig ju på att man mår riktigt bra och därmed både lyssnar och tycker om sina medmänniskor.
Blir det för mycket eller för stark benso blir det ju oftast tvärtom däremot. Det jag har sett är däremot att personer som är snälla i nyktert tillstånd sällan bli farliga eller jobbiga med benz i kroppen. Däremot blir farliga lirare ruskigt mycket värre när de sätter i sig benso.

För ett par år sen, och även nu snackas det om hur mycket våld, rus och galna grejer som Ropparna skapade. Jag är en av dem som var ung när ropparna var i stort sett den enda benson man kunde få tag. Det här var 10-12 år sen. Vi käkade mycket roppar, lite öl och sprit på det, sen drog man till "Heaven" (Heaven i Sthlm var ett Rave-afterglowställe där man körde Techno på kanske 1000 Kvm till 05 på morgonen). På Heaven fanns allt att välja på om man ville.

Ja, jag håller med dig i din åsikt, men å andra sidan så gäller det väl att hitta rätt benso, vissa bensos ger dig den njutningen. Men jag har fortfarande svårt att tro att icke-hypnotiska bensos tillger något vettigt eufori-rus för en person som har ett normalt liv.

Jag å andra sidan har testat alla utom två hypnotiska bensos och jag kan väl säga att det är väldigt svårt å hitta rätt, men oavsett benso så släpper oron och ångesten vilket skapar eufori för min del. Men självklart så krävs det lite för stora mängder för mig för att jag verkligen ska bli borta, då jag mer är jag ute efter effekten att totalt försvinna från vardagen.
Citera
2009-02-28, 19:29
Medlem
Astronomics avatar
Efter att ha köpt en hundraburk Rivotril känns det inte mer än rätt att jag går med i den här fancluben.

Efter att ha prövat Diazepam (funkar helt okej mot ångest) och Alprazolam (funkade också jävligt bra mot ångest i början och jag blev mer social men nu på senare år känns dom nästan helt effektlösa, tror inte det beror på toleransen).

Jag har provat Klonazepam ett par gånger men det var inte förrens idag när jag gick ut och handlade som jag kände mig som en normal människa igen och all min sociala fobi släppte. Hur kommer det sig att en medicin som är till för att motverka epilepsi biter så bra på ångest och social fobi?

Har slängt i mig 4mg och tre st Tramadol och börjar känna mig lagom skön, ska kanske boosta med en lättöl. Välkomna mig till klubben
Citera
2009-02-28, 19:45
Medlem
toker1s avatar
Välkommen Astronomic.

Ikto är den bästa benson helt klart, ända tills du får en riktig avtändning efter många månaders bruk. Då blir man helt plötsligt inte speciellt tuff å stabil i psyket. Sist hamnade jag på psyket
Citera
2009-02-28, 19:57
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toker1
Välkommen Astronomic.

Ikto är den bästa benson helt klart, ända tills du får en riktig avtändning efter många månaders bruk. Då blir man helt plötsligt inte speciellt tuff å stabil i psyket. Sist hamnade jag på psyket

Tack!

Men om man inte missbrukar det, utan tar det en till två dagar i veckan, får man fortfarande abstinensbesvär då när man lägger av?
Citera
2009-02-28, 20:01
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Tack!

Men om man inte missbrukar det, utan tar det en till två dagar i veckan, får man fortfarande abstinensbesvär då när man lägger av?
Nej. Men klarar du det? Att hålla Dig till ett schema.
Citera
2009-02-28, 20:05
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nej. Men klarar du det? Att hålla Dig till ett schema.

På senare tid har jag inte gjort det. Har ibland tatt det i flummsyfte istället för vid nödsituationer men det ska ändras på på måndag. Då ska jag försöka inte ta någonting alls på en vecka och rensa kroppen så jag får tolerans. Efter det ska jag bara ta dom när jag verkligen behöver dom. Men det är kanske lättare sagt än gjort.
Citera
2009-03-01, 15:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Efter att ha köpt en hundraburk Rivotril känns det inte mer än rätt att jag går med i den här fancluben.

Efter att ha prövat Diazepam (funkar helt okej mot ångest) och Alprazolam (funkade också jävligt bra mot ångest i början och jag blev mer social men nu på senare år känns dom nästan helt effektlösa, tror inte det beror på toleransen).

Jag har provat Klonazepam ett par gånger men det var inte förrens idag när jag gick ut och handlade som jag kände mig som en normal människa igen och all min sociala fobi släppte. Hur kommer det sig att en medicin som är till för att motverka epilepsi biter så bra på ångest och social fobi?

Har slängt i mig 4mg och tre st Tramadol och börjar känna mig lagom skön, ska kanske boosta med en lättöl. Välkomna mig till klubben

Hur mkt ikto behöver du ta för att känna dig avslappnad o mindre nervös när du ska ut o t ex handla?
Citera
2009-03-01, 15:26
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur mkt ikto behöver du ta för att känna dig avslappnad o mindre nervös när du ska ut o t ex handla?

I förgår räckte det med 2 st 2mg. Och jag har ändå sjukt hög benso tolerans. Jag blev positivt överraskad. Så nu är dom min nya favorit.

Jag har frågat det innan men jag frågar igen, hur kommer det sig att Ikto biter så bra mot social fobi, när dom egentligen är till för epilepsi?
Citera
2009-03-01, 15:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
I förgår räckte det med 2 st 2mg. Och jag har ändå sjukt hög benso tolerans. Jag blev positivt överraskad. Så nu är dom min nya favorit.

Jag har frågat det innan men jag frågar igen, hur kommer det sig att Ikto biter så bra mot social fobi, när dom egentligen är till för epilepsi?

Det är bara i Sverige dom har indikation på endast EP, Ikto används flitigt i USA mot ångest o SF.
Citera
2009-03-01, 15:44
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Citat:

Måste faktiskt säga att jag känner igen mig i detta, för mig räcker 2-4mg sedan släpper min fobi .

dock behöver jag inte denna medicin men hjälper mig att göra saker som ibland kan vara jobbiga blir lätta, tex gå på stan eller jobb intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in