Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Man får inte eufori av benso, det är kedjereaktionen av att oron och ångesten släpper som framkallar "euforin". En person som vanligtvis mår bra utan problem med kraftig oro upplever inte benso som ett euforiskt rus. Däremot vet jag väldigt många som har psykiska problem som häver i sig benso och mår bra, euforiskt sett just pga den dämpande känslan, att bara få slippa alla tankar.
Jag kan hålla med dig till vissa delar.
Men... Det går att uppleva en riktigt
skön känsla eller till och med eufori även för personer som är
lyckliga i själen. Det handlar helt enkelt bara om att hitta rätt
benzodiasepin. Själv har jag testat alla olika benso i olika sinneslägen
och vet att alla kan få en att må bra eller t.o.m ännu bättre.
Ger man 10-20mg Diazepam till en person som aldrig testat benso kan
jag garantera att 90% av testpersonerna kommer att trivas eller gilla
det.
De flesta blir ju garanterat mer sociala och smartare i sociala sammanhang, många barriärer släpper och är man annars en ödmjuk och trevlig människa låter man även andra se det. Just det här grundar sig ju på att man mår riktigt bra och därmed både lyssnar och tycker om sina medmänniskor.
Blir det för mycket eller för stark benso blir det ju oftast tvärtom däremot. Det jag har sett är däremot att personer som är snälla i nyktert tillstånd sällan bli farliga eller jobbiga med benz i kroppen. Däremot blir farliga lirare ruskigt mycket värre när de sätter i sig benso.
För ett par år sen, och även nu snackas det om hur mycket våld, rus och galna grejer som Ropparna skapade. Jag är en av dem som var ung när ropparna var i stort sett den enda benson man kunde få tag. Det här var 10-12 år sen. Vi käkade mycket roppar, lite öl och sprit på det, sen drog man till "Heaven" (Heaven i Sthlm var ett Rave-afterglowställe där man körde Techno på kanske 1000 Kvm till 05 på morgonen). På Heaven fanns allt att välja på om man ville.