2008-09-03, 05:54
Medlem
Auricoms avatar
Anmäler mig också. Dock så var jag tvungen att ploppa ganska många 2mg för att bli go i kroppen. Detta med knappt någon tolerans alls. Vet inte exakt antal jag tog under samma kväll men det var iaf över 8mg ikto.
Citera
2008-09-03, 06:50
Medlem
tycker också att dom är rätt svaga sådär egemtöigen tagit 2st till nu.
torsdags-fredag tog ja 15st o ja hade inte tagit det innan så kasnke är nå fuffens med doseringarna i dom där
Citera
2008-09-03, 09:57
Medlem
LeTTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superior1
tycker också att dom är rätt svaga sådär egemtöigen tagit 2st till nu.
torsdags-fredag tog ja 15st o ja hade inte tagit det innan så kasnke är nå fuffens med doseringarna i dom där

Utan att på något sätt förringa den erfarenhet av bensodiazepiner du må ha, så känner jag att jag måste påpeka:

Jag tror att väldigt många av er som testar Iktorivil/Valium osv har på tok för höga förhoppningar om ett rus med kraftig eufori o.d. Det är inte riktigt så benzo fungerar. Helst av allt ska ni spara era varor till en regning dag då ni av olika anledningar (Jobb, flickvän eller vad det nu må vara ni mår piss över) och behöver något som nollställer hjärnan och får er sluta grubbla på era problem. Det är först då det riktiga bensoruset sätter in.

Undantaget för detta torde vara Xanor där jag personligen upplever ett mer glädjefyllt rus oavsett tidigare sinnestillstånd.

Just my 0.02$
Senast redigerad av LeTTen 2008-09-03 kl. 10:00.
Citera
2008-09-03, 10:04
Medlem
kombinerades med alkohol givetvis, för annars anser ja den vara helt verkningslös. xanoren som du säger är roligare och du kanske har rätt när du tänker att man ska spara dom här till lite lugna kvällar men mina kvällar med benzo slutar sällan lungt inget jag tar allt för ofta
Citera
2008-09-03, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeTTen
Utan att på något sätt förringa den erfarenhet av bensodiazepiner du må ha, så känner jag att jag måste påpeka:

Jag tror att väldigt många av er som testar Iktorivil/Valium osv har på tok för höga förhoppningar om ett rus med kraftig eufori o.d. Det är inte riktigt så benzo fungerar. Helst av allt ska ni spara era varor till en regning dag då ni av olika anledningar (Jobb, flickvän eller vad det nu må vara ni mår piss över) och behöver något som nollställer hjärnan och får er sluta grubbla på era problem. Det är först då det riktiga bensoruset sätter in.

Undantaget för detta torde vara Xanor där jag personligen upplever ett mer glädjefyllt rus oavsett tidigare sinnestillstånd.

Just my 0.02$
Word! Måste bara hålla med här.. Många förväntar sig ett annat rus. Och dom som inte sitter på någon ångest eller grubblar över något blir bara trötta och tycker dom är skit.
Citera
2008-09-03, 15:01
Medlem
J.Boozes avatar
jag håller med, tycker att benzo är en mycket svår drog att använda utan att missbruka det.

det krävs erfarenhet och visdom för att kunna använda benzo på rätt sätt.

alla vi som idag använder det på rätt sätt har garanterat gått igenom helt galna perioder där man äter det som godis i flera veckor. Visst är det najs just när man är inuti dimman.. men när skiten tar slut är det väldigt olustigt allting... minst sagt..

har aldrig haft riktig AT trots jag varit uppe i enorma doser på både flunizar och xanor... vet ej varför jag sluppit undan ATn.. jag har däremot fått långvarit abstinenssyndrom ... som säkert inte är lika illa som det akuta ATn.. men det är ack så jobbigt kan jag berätta..

man får panikångest, ångest, depression och massa annat som varar väldigt väldigt länge. när jag slutade med benzon sist för ca 1 år sedan så höll det i heela tiden efteråt, och är fortfarande kvar! Jag har därför varit tvungen att dricka alkohol dagligen för att klara av det..... nu är jag dock jääävligt trött på sprit och har gått över till benzo igen.
denna gången skall jag dock inte missbruka det, utan verkligen bara ta 2 st clonazepam om dagen.

Tror det kommer bli bra. Vad tror ni?

OT:
jag går med i klubben
älskar iktorivil. Hjälper mot min tinnitus och min underliggande psykiska åkomma (lider av bla HPPD)
Citera
2008-09-03, 18:19
Medlem
vAxs avatar
Jag måste bara fråga. hur smakar klonazepam (kryss 2or). Jag har ett gäng liggande från NP och de smakar söt, inte söt som socker men söt ändock. Låter det riktigt i era öron?
Citera
2008-09-03, 18:24
Medlem
Dziobeks avatar
Japp. Sött och ytterst lite syrligt
Citera
2008-09-03, 18:38
Medlem
J.Boozes avatar
japp mina smakade sockerpiller och dendär typiska bensosmaken, fast den vart dold i sockersmaken.
tycker ex. Diazepam har dendär smaken också fast är mycket beskare.
lite lustigt för när jag kom ihåg de gamla blåvalarna tyckte jag de smakade gott... men dessa jag fick nu , 10mg roche blåval smakade faktiskt inget vidare.
Citera
2008-09-03, 18:40
Medlem
vAxs avatar
Tack och bock vart lite orolig där ett tag
Citera
2008-09-03, 20:25
Medlem
Deeeluxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rib0t
Word! Måste bara hålla med här.. Många förväntar sig ett annat rus. Och dom som inte sitter på någon ångest eller grubblar över något blir bara trötta och tycker dom är skit.

Ja de stämmer nog mkt bra, Men de e som sagt e svår förklarad känsla man får av dom!

Inget rus utan bara en härlig känsla som inte redigt går att beskriva..
Tycker dock att dom är väldigt psykiskt beroendeframkallande för min del, även att man inte får ut nåt av dom förutom den där "konstiga" känslan.
Så de e ju tur att man har lite själv behäsrskning.
Citera
2008-09-03, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeeluxxx
Ja de stämmer nog mkt bra, Men de e som sagt e svår förklarad känsla man får av dom!

Inget rus utan bara en härlig känsla som inte redigt går att beskriva..
Tycker dock att dom är väldigt psykiskt beroendeframkallande för min del, även att man inte får ut nåt av dom förutom den där "konstiga" känslan.
Så de e ju tur att man har lite själv behäsrskning.
Själv gillar jag mer efterflöddringen som håller i 1-2 dagar efteråt om du käkat en större mängd... Man får gjort saker man inte orkat skulle göra annars och man blir pratglad social, energi som fan osv...
Någon annan som tycker samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in