2008-11-11, 11:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
Fast gör en enkel googlesökning och skriv in "iktorivil halveringstid" och du får direkt upp ett dussin antal träffar(bl.a FASS) att ikto har lång halverinstid. 12-52 timmar säger någon, upp till 60 timmar en annan..

Dina polare kanske inte tog så mkt/länge så dom ändå hann pissa ut det. Kanske har dom dessutom bra ämnesomsättning? (smala grabbar?) Sen är det ju allmänt kännt att dessa stickor suger pung faktiskt.
Jo jag vet att det står det, det är ju det som är så konstigt.

Dessutom fick jag 4mg om dagen på nertrappning, har även haft 8mg om dagen utskrivet.

Han som aldrig blev pos, fick 4mg om dagen och lämnade prov 3ggr i veckan (tryckte dessutom i sig lite extra då och då). Ja han är ganska smal.

Samt som jag sa, 10st Iktorivil Roche; negativ dagen efter. Den mannen är däremot enorm.

Det är ganska skumt faktiskt. Effekten håller ju i sig rätt länge, 8-10 timmar, vad jag har erfarit iaf. Vid normaldos. Vid högre tycker ju vissa tom att man blir mer flummig dagen efter.
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-11-11 kl. 11:39.
Citera
2008-11-11, 11:41
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jo jag vet att det står det, det är ju det som är så konstigt.

Dessutom fick jag 4mg om dagen på nertrappning, har även haft 8mg om dagen utskrivet.

Han som aldrig blev pos, fick 4mg om dagen och lämnade prov 3ggr i veckan (tryckte dessutom i sig lite extra då och då)

Samt som jag sa, 10st Iktorivil Roche; negativ dagen efter.

Det är ganska skumt faktiskt. Effekten håller ju i sig rätt länge, 8-10 timmar, vad jag har erfarit iaf. Vid normaldos. Vid högre tycker ju vissa tom att man blir mer flummig dagen efter.

Ja, jäkligt skumt. Jag menar, hade han ätit xanor som har superkort halveringstid hade ju t.om det fått utslag... Tror nog det är lotteri helt och hållet om det visar positivt eller ej..

edit: fan va struligt, ändrade massa i förra inlägget. dubbelpost dessutom. sorry
Senast redigerad av knivhippie 2008-11-11 kl. 11:45.
Citera
2008-11-11, 12:14
Avstängd
Eftersom folk poppar dessa som smågodis (jag med ibland) så kan det vara nämnvärt att en 2mg:are motsvarar 40 mg (!) diazepam/valium.
Så At:n kan bli tuff om man gått på höga doser ett tag...
Citera
2008-11-11, 12:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Eftersom folk poppar dessa som smågodis (jag med ibland) så kan det vara nämnvärt att en 2mg:are motsvarar 40 mg (!) diazepam/valium.Så At:n kan bli tuff om man gått på höga doser ett tag...
Gör det verkligen det?
Så om en Stesolid 10mg kostar 15kr till exempel så skulle alltså en Ikto säljas för 60kr?

Jag skulle inte betala det.
Citera
2008-11-11, 12:45
Medlem
knivhippies avatar
Ställer mig också ganska tveksam till att 2mg motsvarar 40 mg stes... Då skulle 0,5 mg ikto motsvara 10mg stesolid/valium/diazepam. Tycker nog i det fallet att 10an med stes fäster bättre. Iofs bara mina egna erfarenheter...

Att en 0,5:a motsvarar 5mg stes känns mer relevant. Vet inte säkert, men tycker mig ha hört dom siffrorna innan. dvs: 2mg ikto=20 mg stes... kan ju vara 1mg=20mg också, men det känns liksom inte rätt...

Sen att avtändningen på ikto är fruktansvärd tvekar jag inte en sekund att hålla med... Finns en anledning att jag inte vill köpa 100burkar längre

edit: Som alpra sa stämmer inte riktigt priserna isåfall. Ungefärligt pris på ikto är 10kr/mg, och priset på diazepam ca: 1kr/mg...
Senast redigerad av knivhippie 2008-11-11 kl. 12:49.
Citera
2008-11-11, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Eftersom folk poppar dessa som smågodis (jag med ibland) så kan det vara nämnvärt att en 2mg:are motsvarar 40 mg (!) diazepam/valium.
Så At:n kan bli tuff om man gått på höga doser ett tag...
Jo tack. Att at:n är grov är ju inte direkt en underdrift...

Att Ikto skulle vara så starkt som du säger stödjs av allt det jag läst om iktorivil i vart fall. Passade på att fråga min läkare också någon gång och enligt honom så vare 0,5ikto=10mg diazepam.

Iktorivil är en av de skummaste benzodiazepinerna
Citera
2008-11-11, 23:56
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe

Att Ikto skulle vara så starkt som du säger stödjs av allt det jag läst om iktorivil i vart fall. Passade på att fråga min läkare också någon gång och enligt honom så vare 0,5ikto=10mg diazepam.

Å fan. Känns inte så.. Ja, skum benso, men dock den bästa!!!
Citera
2008-11-12, 10:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe

Ja, jag har oxå hört liknande saker. Jag stod på 20mg Steolid förut, men ville ha xanor helst. 2-3mg om dagen eller nåt (ggr 2...), depot. Jag fick 1mg, efter mycket tjat så höjde läkaren min med 0,5mg. Det hjälpte ju såklart inte, så då visste jag en bekant som fick 2ggr 2mg Ikto. Om han får det så vill jag oxå ha det sa jag, hon nästan jublade och slet fram recepthäftet och skrev ut 3st 2mg som jag bad om. När jag kom dit en vecka senare så bad jag om en tablett extra, så jag kunde ta två på morgonen och 2 på kvällen. Det var inga större problem.

Hur som helst tycker jag dom är kanon, bara man inte tar dom för ofta! Då toleransökningen är helt sjukt fortskridande. Samt som andra nämnt, en ruskig AT.
Citera
2008-11-12, 12:45
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ja, jag har oxå hört liknande saker. Jag stod på 20mg Steolid förut, men ville ha xanor helst. 2-3mg om dagen eller nåt (ggr 2...), depot. Jag fick 1mg, efter mycket tjat så höjde läkaren min med 0,5mg. Det hjälpte ju såklart inte, så då visste jag en bekant som fick 2ggr 2mg Ikto. Om han får det så vill jag oxå ha det sa jag, hon nästan jublade och slet fram recepthäftet och skrev ut 3st 2mg som jag bad om. När jag kom dit en vecka senare så bad jag om en tablett extra, så jag kunde ta två på morgonen och 2 på kvällen. Det var inga större problem.

Hur som helst tycker jag dom är kanon, bara man inte tar dom för ofta! Då toleransökningen är helt sjukt fortskridande. Samt som andra nämnt, en ruskig AT.
Privatläkare?
Citera
2008-11-12, 16:33
Medlem
laserlasses avatar
Citat:

Fast AT på Xanor tycker jag e 100ggr värre
Citera
2008-11-12, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
[/b]

Över hur lång tid har du tagit preparaten och på vilka doser käkade du?

Jag håller verkligen inte med dig nämligen.
Säkert inviduellt till en viss grad möjligen
Citera
2008-11-12, 19:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
[/b]

Ja, den e fan snäppet värre, men som ovan säger; Zniffe då så är det säkert individuellt.

Iofs är det ju drygt med vilken bensoavtändning som helst.
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-11-12 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in