Jag har alltid tyckt att Windows buggar sönder och du får virus stup - i - ett och när jag fick talas om ett operativsystem (eller egentligen kärna) som inte hade några virus och i princip inte kunde få blev jag intresserad ,jag pratade på lite dåliga forum såsom hamsterpaj.net( ja men jag var typ 11 år så ha överseenende :P) ,men jag hittade en serriös kille som gärna ville hjälpa mig att prova Linux ,det blev det hemska Ubuntu det var nog det buggigaste skiten jag någonsin i hela min dator historia har/hade testat så efter ungefär 2 timmars knåpande sa killen till mig att prova samma dist som han körde ,nämligen openSUSE (v 10.0) Det var verkligen en dröm ,installationen skedde grafiskt inget buggade och all min hårdvara hittades ,in med nvidia drivers första gången var jag lite lost men det lärde jag min på ungefär 10 minuter.
Sedan dess har jag varit fast i openSuSE med KDE och jag blir lika glad varje gång det kommer en ny version av openSuSE eller KDE
Sammanfattning:
*Jag bytte till Linux för jag ville prova något annat för Windows buggar ju ändå sönder.
*Det finns inga virus och om det kommer något fixxas det på någon timme.
*Säkrare.
*DU har mer kontroll över din hårdvara.
*Det är öppen källkod och du kan ändra precis vad du vill.
och massor med annat ...