Året var 2004 en kall januarinatt, jag satt framför datorn och just under den tiden hade jag ganska mycket krångel med XP, precis innan jag skulle blåsa om datorn med en helt fräsch installation av XP så snubblade jag över en tråd om Linux på ett forum. Då tänkte ja, nej nu skiter jag i windows och istället för att blåsa om datorn med XP så blev det Debian, ingen dualboot här inte.
Efter flera veckors av knåpande eftersom jag inte kunde ett skit om hur systemet fungerade så började det gå lättare och lättare. Felet jag gjorde i början som många andra gör är att man försöker använda Linux som det vore windows, det går givetvis inte.
Sen körde jag in Debian på min server, konfigurera allt helt utan GUI, gissa om jag var nöjd efteråt

.
Sen fick jag nys om Ubuntu som var i version 4.10 om jag inte minns fel. Körde ubuntu ända till 7.10 och sen blev det Arch Linux. Absolut bästa disten jag har kört, är totalt fast i den. Dock har jag fortsätt att kört Debian på mina servrar än idag, mest PGA vana.