Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-15, 18:31
  #3397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Då frågar jag igen .. vad pratar vi för spelare?

Och då svarar jag igen.

Inlägg 1760
Citera
2015-10-15, 19:36
  #3398
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Och då svarar jag igen.

Inlägg 1760


Då är det GOM Media Player du pratar om eller?

För du nämner där GOM Media Player och vlc som de du använder och vlc kör jag själv ofta, och GOM Media Player har jag aldrig ens sett någon haft..


EDIT:

Har nu testat GOM Media Player med och den funkar med...

Vilken funkar ej?
__________________
Senast redigerad av uman231 2015-10-15 kl. 19:47.
Citera
2015-10-15, 20:11
  #3399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Då är det GOM Media Player du pratar om eller?

För du nämner där GOM Media Player och vlc som de du använder och vlc kör jag själv ofta, och GOM Media Player har jag aldrig ens sett någon haft..


EDIT:

Har nu testat GOM Media Player med och den funkar med...

Vilken funkar ej?

Som jag redan sagt många gånger:

De som verkar klara att använda en wrst som srt är:

VLC Media Player
Miro Media Player

Exempel på program som inte verkar klara detta är:

GOM Media Player
VSO Media Player
Media Player Classic
DivX Plus® Player
Simple Player

Men om du inte kan reproducera detta hos dig finns det inte så mycket att göra åt saken.
Citera
2015-10-15, 20:59
  #3400
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Som jag redan sagt många gånger:

De som verkar klara att använda en wrst som srt är:

VLC Media Player
Miro Media Player

Exempel på program som inte verkar klara detta är:

GOM Media Player
VSO Media Player
Media Player Classic
DivX Plus® Player
Simple Player

Men om du inte kan reproducera detta hos dig finns det inte så mycket att göra åt saken.

Lol dålig stämning..

Kan fler än jag testa mitt program och hämta text från svt och testa texten med Media Player Classic som jag vet många kör med.. VLC ser ut att funka för alla.

Jag har testat:
VLC
Media Player Classic
DivX Plus® Player
GOM Media Player

Och alla utan problem alls... Jag är medveten om att timmar anges med enbart en siffra i mina texter så den buggen behövs ej rapporteras.

Jag vill ej trolla med eller misstro dålig funktionalitet och just därför frågar jag fler. Det är illa nog att det inte funkar för en av er. Men drabbar det bara en eller ett fåtal är det lägre prio på ärendet.
Om det enbart är en eller kanske någon enstaka så tror jag på att någon codec eller liknande krockar.. Det är absolut ej bra att ha för många spelare installerade för dom kan orsaka skada på varandra... Jag har använt mig av två olika "codec-packs" någonsin det är k-lite och cccp. Men senaste åren enbart k-lite
Citera
2015-10-15, 21:06
  #3401
Medlem
HejOrangutangs avatar
Vet någon hur man laddar hem Aftonbladets webbtv?
Citera
2015-10-15, 21:14
  #3402
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejOrangutang
Vet någon hur man laddar hem Aftonbladets webbtv?
Går fint med mitt program..
Citera
2015-10-15, 21:22
  #3403
Medlem
När jag skrev om Mediaspelare här ovan så avsåg jag en elektronisk burk man kopplar till t ex sin Tv och/eller dator, och som man har en Fjärr till som man använder för att spela upp sina filer.

Det ni pratar om - VLC Player osv - är ju Program.

T ex Xtreamer MK1 Mediaspelare klarar inte av .WSRT, men däremot .SRT, så då kan man döpa om .WSRT till .SRT, men det blir inte bra om filen inte har Komma och Punkt där de ska vara i Tidsangivelserna.

Minns banne mig inte om jag hämtat nåt med umans prg, men det tror jag, och alltså funkar de .SRT man får med umans prg.

=======

Edit: Jodå, umans prg gör rätt: "10:00:00,760" = Komma istället för Punkt i tidsangivelsen.


Edit: Den som skrev nåt om prg för att fixa Subs med, ska istället använda Subtitledit, som man rakt av kan mata in .WSRT i, och sen direkt spara som .SRT, och de blir korrekta .SRT då.

Men, som jag redan skrivit några inlägg upp, så finns ju det sketenkla wsrt_to_srt.exe också.
__________________
Senast redigerad av jblund 2015-10-15 kl. 21:36.
Citera
2015-10-15, 21:36
  #3404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Kan fler än jag testa mitt program och hämta text från svt och testa texten med Media Player Classic som jag vet många kör med.. VLC ser ut att funka för alla.

Trots att Gom Player är min favoritspelare måste jag avråda från att hämta hem den senaste versionen. Jag hade tänkt uppdatera men upptäckte då att det inte gick att tacka nej till ett malware under installationen.
Citera
2015-10-15, 21:40
  #3405
Medlem
HejOrangutangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Går fint med mitt program..

Äntligen! Har försökt och försökt, enda programmet som funkar!
Stort tack. Hoppas att du fortsätter utveckla det så länge du kan göra det!
Citera
2015-10-15, 21:51
  #3406
Medlem
Några ord om http://urplay.se/Produkter/190771-Tr...-Ett-eget-djur som det har varit lite diskussion om.

Jag fick visserligen ett felmeddelande i slutet av hämtningen med umans (någonting i stil med att bara 98.5% hade laddats ned) men när jag spelade filen var den 100%.

Sen upptäckte jag att Video Download Helper, ett Firefox-tillägg som jag använder ytterst sällan men som hänger kvar, "erbjöd" sig att ladda ned filen/strömmen och det gick också bra.

Jag har inte kunskaper för att dra några slutsatser om detta men tänkte att det kunde vara intressant ändå.
Citera
2015-10-15, 21:58
  #3407
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Trots att Gom Player är min favoritspelare måste jag avråda från att hämta hem den senaste versionen. Jag hade tänkt uppdatera men upptäckte då att det inte gick att tacka nej till ett malware under installationen.
Jag installerade det under en sandbox.. Det gör jag alltid med nya program. Jac noterade varningen dock från lite skydd på sandboxen

Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Några ord om http://urplay.se/Produkter/190771-Tr...-Ett-eget-djur som det har varit lite diskussion om.

Jag fick visserligen ett felmeddelande i slutet av hämtningen med umans (någonting i stil med att bara 98.5% hade laddats ned) men när jag spelade filen var den 100%.

Sen upptäckte jag att Video Download Helper, ett Firefox-tillägg som jag använder ytterst sällan men som hänger kvar, "erbjöd" sig att ladda ned filen/strömmen och det gick också bra.

Jag har inte kunskaper för att dra några slutsatser om detta men tänkte att det kunde vara intressant ändå.
Fick du en flv med mitt program?
__________________
Senast redigerad av uman231 2015-10-15 kl. 22:05.
Citera
2015-10-15, 22:24
  #3408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Fick du en flv med mitt program?

Stämmer. Vad Video Download Helper gav för format är lite svårare att svara på för jag tror att man är tvungen att välja ett format att konvertera strömmen till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback