Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-15, 23:01
  #3409
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Stämmer. Vad Video Download Helper gav för format är lite svårare att svara på för jag tror att man är tvungen att välja ett format att konvertera strömmen till.
Video Download Helper är bra men för mig är det just bara att hur mitt program reagerar på saker ser ut som om UR ska börja jiddra med rtmp på vissa program med andra ord..

Tack till er alla för er support...
Citera
2015-10-16, 00:21
  #3410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Lol dålig stämning..

Kan fler än jag testa mitt program och hämta text från svt och testa texten med Media Player Classic som jag vet många kör med.. VLC ser ut att funka för alla.

Jag har testat:
VLC
Media Player Classic
DivX Plus® Player
GOM Media Player

Och alla utan problem alls... Jag är medveten om att timmar anges med enbart en siffra i mina texter så den buggen behövs ej rapporteras.

Jag vill ej trolla med eller misstro dålig funktionalitet och just därför frågar jag fler. Det är illa nog att det inte funkar för en av er. Men drabbar det bara en eller ett fåtal är det lägre prio på ärendet.
Om det enbart är en eller kanske någon enstaka så tror jag på att någon codec eller liknande krockar.. Det är absolut ej bra att ha för många spelare installerade för dom kan orsaka skada på varandra... Jag har använt mig av två olika "codec-packs" någonsin det är k-lite och cccp. Men senaste åren enbart k-lite

Jag testade att ta hem ett program ifrån SVT och körde det i mediaspelaren Media Player Classic, det funkade. Men när jag kollar textfilen i anteckningar så ser det konstigt ut, men jag har alltid tagit för vana att köra igenom det i Subtile edit då blir det toppen, började med det en gång när jag hade problem.
__________________
Senast redigerad av teliapappi 2015-10-16 kl. 00:23. Anledning: Ändrat
Citera
2015-10-16, 06:09
  #3411
Medlem
Texterna som laddas ner från SVT Play ser ut så här när man öppnar dom i anteckningar:
1
00:04:42,360 --> 00:04:49,400
Välkomna. Igår bortfördes kommissarie

Hans Petterson av okända förövare.

2
00:04:49,560 --> 00:04:53,760
Vi har fått en film

och ett krav på lösesumma.

3
00:04:53,920 --> 00:05:01,040
Vi vill ha kontakt med personer som

befann sig runt garaget i går 19.00-

Tvåraders insättningar blir treraders med en tom rad mitt i,
detta började efter uppdatering till Umans senaste version.
Citera
2015-10-16, 09:33
  #3412
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teliapappi
Jag testade att ta hem ett program ifrån SVT och körde det i mediaspelaren Media Player Classic, det funkade. Men när jag kollar textfilen i anteckningar så ser det konstigt ut, men jag har alltid tagit för vana att köra igenom det i Subtile edit då blir det toppen, började med det en gång när jag hade problem.
Känns som om du ej har en ny version av mitt program...
Citera
2015-10-16, 11:29
  #3413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Känns som om du ej har en ny version av mitt program...


I näst senaste versionen ser texterna från Svtplay ut så här:

Citat:

10:00:38,280 --> 0:00:41,560Snart är allt det här borta.

20:00:41,720 --> 0:00:47,480Det enda som kommer att finnas kvar
är bilder och minnen.


...när man öppnar filen i Anteckningar/Notepad.

Men funkar i Mediaspelaren Xtreamer (OCH även i PROGRAMMET VLC Player) gör de ändå, fast det ser ut som texten börjar direkt där tiden slutar.

Och så brukar ju inte tiden komma på stört efter textens nummer, som det gör här.
Alltså; normalt står det inte

10:00:38,280

utan istället

1
0:00:38,280

Men men, funkar gör det ju.

Enda som inte brukar funka på texter från Svtplay, oavsett Pirateplayer eller umans,
är %-tecken, som bara blir en massa blaj på textremsan.
Citera
2015-10-16, 13:20
  #3414
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblund
I näst senaste versionen ser texterna från Svtplay ut så här:



...när man öppnar filen i Anteckningar/Notepad.

Men funkar i Mediaspelaren Xtreamer (OCH även i PROGRAMMET VLC Player) gör de ändå, fast det ser ut som texten börjar direkt där tiden slutar.

Och så brukar ju inte tiden komma på stört efter textens nummer, som det gör här.
Alltså; normalt står det inte

10:00:38,280

utan istället

1
0:00:38,280

Men men, funkar gör det ju.

Enda som inte brukar funka på texter från Svtplay, oavsett Pirateplayer eller umans,
är %-tecken, som bara blir en massa blaj på textremsan.

Nu till senaste ska nog textens nummer vara på en separat rad..
Citera
2015-10-16, 13:42
  #3415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Känns som om du ej har en ny version av mitt program...



hur funkar ditt program med typ nrk.no å vg? eller det är bara svenska kanaler som funkar nrk har ju en hel del sjysta program
Citera
2015-10-16, 14:18
  #3416
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
hur funkar ditt program med typ nrk.no å vg? eller det är bara svenska kanaler som funkar nrk har ju en hel del sjysta program
Klart det går med den med... Men antingen är du begränsad till enbart vissa program som får visas utanför Norge eller så skaffar du norskt ip.

Ett annat bra tips är att som bitrate ange 2000 -P hls så du får en korrekt fil.. Detta har jag aldrig innan lärt ut.. <-- Detta gäller alltså främst nrk.no


https://tv.nrk.no/program/KOID750087...landsrefseren#
Går som exempel från svenskt ip och funkar utmärkt från mitt program
__________________
Senast redigerad av uman231 2015-10-16 kl. 14:34.
Citera
2015-10-16, 15:00
  #3417
Medlem
gött inte alltid pirateplayer funkar ju ja norskt ip får man nog skaffa finns fan så mycket bättre tv i norge ser det ut om
Citera
2015-10-16, 15:14
  #3418
Medlem
[quote=uman231|55034324][quote=wallerius|55033639]
Citat:
Ursprungligen postat av uman231


Jag rekommenderar att inte bara köra c: även om det går.. Använd c:/ om du vill ha den direkt på c disken.

Och jo jag får exakt samma error. Att det blir error beror på att programmet förväntar sig att filen ska vara en .ts och inte .flv. Men flv filen ska inte försvinna som din gör.

Bör ej vara någon UAC som spökar men kan vara så skapa en mapp som ej behöver admin rättigheter att nå och testa köra den som målmapp...

Just buggen kommer jag inte att fixa just nu men troligen till nästa update.

Har några frågor som jag undrar över...

1. Har du testat mitt program mot svtplay eller dyligt och kollat om du får någon fil då?

2. Är det många klipp som du planerat att hämta från UR? (Om det är fler än det du listat kan du ju testa om de andra funkar för dig, om inte lista de andra i tråden med så ska vi se om vi kan ordna dom på annat sätt)

Testade två olika från svt-play och det fungerade. Men det verkar som det var ngn rättighets-grej med att spara direkt i rooten. Drog ned den på c:/User/abc/Downloads och då gick det bättre.

Nu fick jag filen, men den gick inte att öppna i spelaren. Testade även denna;
http://urplay.se/Produkter/183679-Varsta-kalaset-Del-1

Men får fel - kan inte öppna filen

Det är främst barnprogrammen på UR som intresserar mig, för dom små.
- Tripp, trapp, Träd
- Cirkuskiosken etc...
Citera
2015-10-16, 15:32
  #3419
Medlem
uman231s avatar
[quote=wallerius|55045571][quote=uman231|55034324]
Citat:
Ursprungligen postat av wallerius

Testade två olika från svt-play och det fungerade. Men det verkar som det var ngn rättighets-grej med att spara direkt i rooten. Drog ned den på c:/User/abc/Downloads och då gick det bättre.

Nu fick jag filen, men den gick inte att öppna i spelaren. Testade även denna;
http://urplay.se/Produkter/183679-Varsta-kalaset-Del-1

Men får fel - kan inte öppna filen

Det är främst barnprogrammen på UR som intresserar mig, för dom små.
- Tripp, trapp, Träd
- Cirkuskiosken etc...
Fysisk spelare eller ett program på datorn som misslyckas?
Citera
2015-10-16, 17:10
  #3420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
ah fuck texten är ni döva eller?


Det var en Jävligt DUM kommentar!

Du kan skita i texten, om DU vill - andra kanske vill ha, eller BEHÖVER texten, så Knip KÄFT med dina dumma kommentarer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback