2011-11-13, 19:46
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kek123
Tnker vnta iallafall 4-5 mnader innan jag tar det nsta gng. Vill inte ta det fr ofta, r rdd fr att det inte alls kommer vara lika gudomligt underbart om jag tar det fr ofta. Men frgan kvarstr, skall jag kra p 50mg nsta gng? Eller r det fr svagt?

Det verkar som det circulerat olika batcher med olika styrka, de jag har kpt frn prisman har jag alltid blivit njd p med 30mg medans en annan batch jag fick tag p var jag tvungen att ta 50-60mg (den frsta gngen tog jag ca 80-90mg, fr att jag brjade med 30 men knde att det inte var tillrckligt - tycker man behver mycket mer om man fyller p n om man tar allt p en gng).
Men du kanske har en hgre tolerans (pga av andra droger eller bara p grund av din 'naturliga' tolerans).
Citera
2011-11-13, 19:59
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Det verkar som det circulerat olika batcher med olika styrka, de jag har kpt frn prisman har jag alltid blivit njd p med 30mg medans en annan batch jag fick tag p var jag tvungen att ta 50-60mg (den frsta gngen tog jag ca 80-90mg, fr att jag brjade med 30 men knde att det inte var tillrckligt - tycker man behver mycket mer om man fyller p n om man tar allt p en gng).
Men du kanske har en hgre tolerans (pga av andra droger eller bara p grund av din 'naturliga' tolerans).

Det r skillnad mellan fumarate och HCl-salterna av 4-HO-MET. I HCl-saltformen r 30% mindre potent n fumarateformen.
Citera
2011-11-13, 21:39
Medlem
POMJUP53s avatar
Hmmmm nr jag bestllde va pulvret riktigt fint, ungefr som mjl....r det vanligt? Ser att mnga sger att det ska vara kornigt. Bestllde fr vrigt frn Prisman tror jag....dom som har fint packeterade psar va? en mindre pse som lg i en strre med fin etikett osv
Citera
2011-11-13, 22:09
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee

Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Det r skillnad mellan fumarate och HCl-salterna av 4-HO-MET. I HCl-saltformen r 30% mindre potent n fumarateformen.

Har ocks alltid kpt frn prisman, gr p SSRI mediciner, har fr mig att det drar upp toleransen en bit. Sen har jag ven en ganska hg tolerans vad gller andra droger ocks. Men fr prva dra 50mg direkt nsta gng... Eller gra ett uppehll p min SSRI.

Sen r det ju s att toleransen blir skyhg ungefr direkt efter intag, det r drfr man mste ta s sjukt mycket mer.
Citera
2011-11-13, 22:16
Medlem
Citat:
... Eller gra ett uppehll p min SSRI.

Klipp d fr satan inte rakt av om du bestmmer dig fr det utan trappa istllet ner under en tid.
Kan ge otrevliga biverkningar och jag kan sga att nr jag glmmer ta min egen (zoloft) p ett par dagar fr jag hemska brainzaps och blir allmnt skum.
Citera
2011-11-13, 23:36
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Klipp d fr satan inte rakt av om du bestmmer dig fr det utan trappa istllet ner under en tid.
Kan ge otrevliga biverkningar och jag kan sga att nr jag glmmer ta min egen (zoloft) p ett par dagar fr jag hemska brainzaps och blir allmnt skum.

Mjo jag vet det. Har slutat att ta 2 gnger innan rakt av. Men det har fungerat fr mig. Vet dock ej om det r vrt att chansa ytterligare en gng.
Citera
2011-11-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Hmmmm nr jag bestllde va pulvret riktigt fint, ungefr som mjl....r det vanligt? Ser att mnga sger att det ska vara kornigt. Bestllde fr vrigt frn Prisman tror jag....dom som har fint packeterade psar va? en mindre pse som lg i en strre med fin etikett osv
Det r vanligt.
Citera
2011-11-14, 04:07
Medlem
BillLees avatar
Citat:
...gr p SSRI mediciner, har fr mig att det drar upp toleransen en bit.

En bit? Skulle sga det drar upp toleransen ganska mycket, iaf gr det fr mig.
Citera
2011-11-14, 11:00
Medlem
efterbliven.svensks avatar
Ni som ser p film under trippen, kan rekommendera att ni gr det med bluray, utan volym och ha musik ni gillar p istllet... lustgas p det blir helt sjukt
Citera
2011-11-14, 13:05
Medlem
Ngon som har ngot bra tips p hur man kan kontra de deppiga knslor man fr nr de flesta effekterna dalat bort? Under alla tre trippar jag haft s har jag under typ den sista timmen (inte sker, svrt att uppskatta tiden som ni vet) blivig vldigt deppig. Det mesta knns meningslst och ibland ngrar man att man krde alls. Det blir ven starkare vid hgre dos (vid den starkaste dosen jag tagit var det nstan uppe i ddslngtan).

Har lst att vissa gillar att rka men vi kan vl sga att det inte r aktuellt. Funderar p om en promenad utomhus kanske kan fungera? Var ute och gick ett varv i slutet av peaken en gng och det var underbart, kndes som om man svvade fram.

Vore bra med ngot i alla fall, det hr r det enda som brukar vara "dligt" p ngot stt med tripparna. Det gr ju ver efter en kort stund men det r ju fan s jobbigt s lnge det hller i sig. Speciellt vid doser uppemot 20 mg+
Citera
2011-11-14, 13:52
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legasionen
Ngon som har ngot bra tips p hur man kan kontra de deppiga knslor man fr nr de flesta effekterna dalat bort? Under alla tre trippar jag haft s har jag under typ den sista timmen (inte sker, svrt att uppskatta tiden som ni vet) blivig vldigt deppig. Det mesta knns meningslst och ibland ngrar man att man krde alls. Det blir ven starkare vid hgre dos (vid den starkaste dosen jag tagit var det nstan uppe i ddslngtan).

Har lst att vissa gillar att rka men vi kan vl sga att det inte r aktuellt. Funderar p om en promenad utomhus kanske kan fungera? Var ute och gick ett varv i slutet av peaken en gng och det var underbart, kndes som om man svvade fram.

Vore bra med ngot i alla fall, det hr r det enda som brukar vara "dligt" p ngot stt med tripparna. Det gr ju ver efter en kort stund men det r ju fan s jobbigt s lnge det hller i sig. Speciellt vid doser uppemot 20 mg+

Kr inte sjlv, det r mitt tips. Jag har knt samma deppiga knsla av t ex svamp, men bara d jag krt sjlv, och har kommit fram till att det r knslan av ensamhet som lurar och frstrks av trippen; eftersom man undermedvetet helst vill uppleva trippen med ngon - ngot eller ngon som saknas, liksom.
Citera
2011-11-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Kr inte sjlv, det r mitt tips. Jag har knt samma deppiga knsla av t ex svamp, men bara d jag krt sjlv, och har kommit fram till att det r knslan av ensamhet som lurar och frstrks av trippen; eftersom man undermedvetet helst vill uppleva trippen med ngon - ngot eller ngon som saknas, liksom.
+1

Upplevde samma knsla nr jag sa farvl till mina polare som jag trippade med. Kommer nog vara med ngon nda tills jag r 100% sker p att det r ver nsta gng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in