2011-10-19, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullemeck
ja alltså jag hade nog väntat så du vant dig vid peaken lite innan du knatar ut men jag personligen hade inte haft några problem att vara ute och gå på 4ho på dagen förutsett att jag inte träffar på antiknarkvänner
har tagit lsd, svamp och 4-ho-met innan. känner mig hyfsat tillkammad när det gäller effekterna. min egentliga frågeställning är väl om någon vid berusning av 4-ho-met kunnat njuta av att traska runt på sin stads gator? kanske ska jag förpassa mig till någon park?
Citera
2011-10-19, 15:53
Medlem
Spoofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Bump, någon som vet om laglig status? Och vad fan har hänt med prisman, priset har ökat och endast denna RC finns kvar, the end is near!!

Dom verkar ha förlorat leverantör för de resterande produkterna. Intressant att priset har gått från 12€ till 19€ på 2~ månader.
Citera
2011-10-19, 15:57
Medlem
Spoofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
har tagit lsd, svamp och 4-ho-met innan. känner mig hyfsat tillkammad när det gäller effekterna. min egentliga frågeställning är väl om någon vid berusning av 4-ho-met kunnat njuta av att traska runt på sin stads gator? kanske ska jag förpassa mig till någon park?

Kanske inte av att traska runt på just gator men parkmiljöer och dylikt passar ju utmärkt under influensen av 4-ho-met, om du inte är ovan vid att vara ute på liknande substanser så kommer du nog inte ha några större problem.
Citera
2011-10-19, 16:18
Medlem
HardstyleFreaks avatar
Citat:
Kommentarer kring att inta en lägre dos 4-ho-met (tops 20 mg) runt 12 på dagen och sedan ta en promenad på stan med musik i lurarna?
Set and setting vet jag är viktigt så det är inte det jag vill bli upplyst om.
Snarare om någon haft trevliga erfarenheter av den här typen av tripp?

Har du inte testat ho met innan skulle jag STARKT avråda till något sånt.. det är starka grejer vi snackar om, och 20mg kan vara fullt tillräckligt för en riktigt stark tripp för vissa. och det kan variera mellan tripparna. polaren blev sjuuuuukt trippad på bara en liten dutt förra gången. han tappade totalt verklighetsuppfattningen och frågade typ 100 gånger va jag gett honom :P (han har tagit ho-met innan.....)
Citera
2011-10-19, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoofer
Kanske inte av att traska runt på just gator men parkmiljöer och dylikt passar ju utmärkt under influensen av 4-ho-met, om du inte är ovan vid att vara ute på liknande substanser så kommer du nog inte ha några större problem.
Sweet.
Det var en dum fråga egentligen eftersom jag redan visste svaret..
Ville mest ha lite tagg-mode stories från andra som gjort detsamma.
Kommer trippa själv också.

Så ja, om någon haft trevliga trippar utifrån de förutsättningar jag beskriver får ni gärna dela dem
Citera
2011-10-19, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleFreak
Har du inte testat ho met innan skulle jag STARKT avråda till något sånt.. det är starka grejer vi snackar om, och 20mg kan vara fullt tillräckligt för en riktigt stark tripp för vissa. och det kan variera mellan tripparna. polaren blev sjuuuuukt trippad på bara en liten dutt förra gången. han tappade totalt verklighetsuppfattningen och frågade typ 100 gånger va jag gett honom :P (han har tagit ho-met innan.....)
Mm, batcherna verkar ju skilja sig rätt grovt..

Jag tänkte ta mycket väldigt lite.
Så pass lite att man mest uppskattar nuet och naturen mer typ. Sitta och chilla i en park i solskenet med lite musik, om ni hajjar

Fråga
: Går det att klara sig ifrån mind-fuck på liten dos? 4-ho-met sägs ju vara generisk psycilobin som är svampens verksamma ämne och jag har hört att svamp i allmänhet är grov mind-fuck (jämfört med LSD).

Så vad säger ni? Är det värt att ta en liten, liten dos?
Citera
2011-10-19, 20:49
Medlem
Citat:
Sweet.
Det var en dum fråga egentligen eftersom jag redan visste svaret..
Ville mest ha lite tagg-mode stories från andra som gjort detsamma.
Kommer trippa själv också.

Så ja, om någon haft trevliga trippar utifrån de förutsättningar jag beskriver får ni gärna dela dem
Nu har i och för sig jag bara erfarenhet av en tripp än så länge men känns som att om jag skulle ut och promenera under trippen så skulle jag lägga mig på marken och försvinna typ

Lycka till i alla fall, verkaŕ mysigt att trippa utomhus även om jag i så fall skulle vilja göra det mer avskiljt och på sommaren
Senast redigerad av Legasionen 2011-10-19 kl. 21:24.
Citera
2011-10-19, 21:57
Medlem
papperskulas avatar
Är det någon mer än jag som kedjeröker cigaretter när ni trippar?

Tänkte nämligen ta en tripp snart, det var ett tag sen nu så har nästan glömt bort hur det känns, men vill minnas att jag brukar tycka det är väldigt jobbigt precis i början av trippen... nästan lite "fan vad jag ångrar att jag tog detta" känsla!

Denna känsla brukar dämpas av att jag går ut på balkongen och röker, sen efter ett tag när man vant sig vid trippen och man slappnar av så blir trippen som den ska.

Men jag slutat med cigaretter sen senaste trippen och är lite orolig att den där känslan jag brukar få i början håller i sig länge eller kanske tom hela trippen om det ej finns cigg att tillgå.

Så! Är det någon som har erfarenhet av att ha gått från trippar där ni kedjerökt som en dåre, till att köra en tripp när ni slutat rökt? Hur gick det ? Tipps på andra saker som lugnar en ?
Citera
2011-10-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Är det någon mer än jag som kedjeröker cigaretter när ni trippar?

Tänkte nämligen ta en tripp snart, det var ett tag sen nu så har nästan glömt bort hur det känns, men vill minnas att jag brukar tycka det är väldigt jobbigt precis i början av trippen... nästan lite "fan vad jag ångrar att jag tog detta" känsla!

Denna känsla brukar dämpas av att jag går ut på balkongen och röker, sen efter ett tag när man vant sig vid trippen och man slappnar av så blir trippen som den ska.

Men jag slutat med cigaretter sen senaste trippen och är lite orolig att den där känslan jag brukar få i början håller i sig länge eller kanske tom hela trippen om det ej finns cigg att tillgå.

Så! Är det någon som har erfarenhet av att ha gått från trippar där ni kedjerökt som en dåre, till att köra en tripp när ni slutat rökt? Hur gick det ? Tipps på andra saker som lugnar en ?
Är väl många som boostar trippen med cannabis som jag förstått det. Annars så går det kanske att helt enkelt fixa en så skön stämning att du slipper "ångesten". Att du är helt på det klara med att du vill trippa.

Kanske kan vara svårt, vet inte hur du har det. Lugn musik kan jag tänka mig hjälper också. Och allmänt skön setting. Vissa föreslår ju typ varmt bad innan man börjar så att man slappnar av ordentligt.
Citera
2011-10-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula

Det händer väl att jag sätter igång och röka något fruktansvärt med cigaretter trots att jag är icke-rökare.

När jag är i dedär mellanläget kan jag knappt tända en cigg, ta ett glas saft och gå ut på balkongen. Lugn och ro och allmänt lugn musik fungerar ypperligt för mig.
Citera
2011-10-19, 22:11
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Mm, batcherna verkar ju skilja sig rätt grovt..

Jag tänkte ta mycket väldigt lite.
Så pass lite att man mest uppskattar nuet och naturen mer typ. Sitta och chilla i en park i solskenet med lite musik, om ni hajjar

Fråga
: Går det att klara sig ifrån mind-fuck på liten dos? 4-ho-met sägs ju vara generisk psycilobin som är svampens verksamma ämne och jag har hört att svamp i allmänhet är grov mind-fuck (jämfört med LSD).

Så vad säger ni? Är det värt att ta en liten, liten dos?
När jag tog ca 10 mg (+/- 1 mg) så upplevde jag en svag eufori, inga visuella hallucinationer förutom möjligen något förändrade färgtoner. Det kändes snarast som jag kunde tänka klarare och se saker som de verkligen var (på gott och ont, fast jag kände mig optimistisk). Hade under några stunder en svag overklighetskänsla. Nojade en del när jag ensam handlade mat men i vänners sällskap försvann nojan, jag var istället ovanligt förnöjd över gemenskapen. De märkte inte heller att jag var påverkad, visserligen drack de flesta alkohol. OBS, detta var både min första gång på 4-HO-MET samt första gång på psykedelia "offentligt".
Citera
2011-10-19, 22:30
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legasionen
Är väl många som boostar trippen med cannabis som jag förstått det. Annars så går det kanske att helt enkelt fixa en så skön stämning att du slipper "ångesten". Att du är helt på det klara med att du vill trippa.

Kanske kan vara svårt, vet inte hur du har det. Lugn musik kan jag tänka mig hjälper också. Och allmänt skön setting. Vissa föreslår ju typ varmt bad innan man börjar så att man slappnar av ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av vdbk
Det händer väl att jag sätter igång och röka något fruktansvärt med cigaretter trots att jag är icke-rökare.

När jag är i dedär mellanläget kan jag knappt tända en cigg, ta ett glas saft och gå ut på balkongen. Lugn och ro och allmänt lugn musik fungerar ypperligt för mig.

Tack för tipsen! Bad och saft är väl det man får satsa på som rökfri haha.

Är det ingen annan som tycker det är jobbigt i början av en tripp? Händer mig varje gång iaf, känner allmänt obehag och stressad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in