2011-10-17, 22:13
Medlem
HardstyleFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalfreacky
Aaaa de va grymt pulver, det va som och gå in i spegelhuset på liseberg alla ansikten va helt fuckad, man såg färger över allt. vi skrattade sjukt!.

ja fyfan... bland det roligaste jag varit med om... Naturen, när jag gick ut på trappan såg helt magisk ut. allt var som i en magisk, mysig tecknad film att öppna ytterdörren var som o öppna dörren till en annan galax nästan :P
Citera
2011-10-18, 18:47
Medlem
POMJUP53s avatar
Sökte runt lite men hittade inte svaret på min fråga så tar den här.

Hur ofta kan man ta 4-ho-met utan att förstöra upplevelsen, tänker då i tex jämförelse med MDMA där man måste ha ett litet uppehåll på ca 2-3 månader för att få ett fint rus igen. Med andra ord, tömmer den nåt förråd av tex serotonin som måste byggas upp ett tag lr nåt?
Citera
2011-10-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53

Hur ofta kan man ta 4-ho-met utan att förstöra upplevelsen, tänker då i tex jämförelse med MDMA där man måste ha ett litet uppehåll på ca 2-3 månader för att få ett fint rus igen. Med andra ord, tömmer den nåt förråd av tex serotonin som måste byggas upp ett tag lr nåt?
Ett mellanrum på c:a en vecka, annars måste du öka dosen väldigt mycket för att få motsvarande effekt. Vet inte exakt hur mycket men med tanke på att den är "svår" nog att dosera redan från början utan tillgång till en mycket noggrann våg så är det i regel ingen bra idé att trippa flera gånger i veckan.
Citera
2011-10-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53

minst 3-4 dagar för ett ens få effekt. kortare än så och du kommer bara sitta och må skitdåligt utan några hallisar eller välmående. För perfekt effekt så är det olika från olika personer imo just för att man måste känna sig psykiskt redo och verkligen taggad och sugen på en tripp. Man ska helst inte trippa bara för att man inte har något att göra, det är ganska slöseri och man hade nästan likagärna kunnat vara nykter.
för att helt få bort toleransen så 1-2 veckor borde vara tillräckligt, kanske inte hundra procent men iaf nära.
Citera
2011-10-18, 20:17
Medlem
POMJUP53s avatar
Perfekt, tack för era svar grabbar!
Citera
2011-10-18, 23:30
Medlem
Som liten rapport på min första tripp någonsin så kan jag ju säga att det började jäkligt bra.

Satt i soffan och snackade med en kompis över MSN medan jag väntade på att det skulle slå. Drog igång musiken. Efter ett tag så började synen förändras lite. Kändes som att vissa saker var längre bort än andra. Skrattanfall efter skrattanfall följde. Efter ett tag så skrev jag till kompisen att jag inte skulle vara i stånd att svara på ett tag. Någonstans där började hallucinationerna på riktigt.

Kröp ihop med en filt och njöt av musiken. Lekte lite med några trumpinnar (har tyvärr inget trumset här då jag är nyinflyttad). Blundade en del, lyckades gå vilse i filten (det var sinnessjukt hur "stor" den blev ). Sedan har jag jäkligt dålig koll på hur tiden gick. Någonstans så började det i alla fall spåra lite. Jag vet inte om jag undermedvetet kämpade emot trippen på något sätt eller om jag behövde miljöombyte eller något. Funderade flera gånger på att flytta mig men jag kände mig rätt utslagen (det som kallas bodyload antar jag?).

I alla fall, jag vet inte hur länge det höll på men slutet av trippen var i alla fall rätt hemst. Kom in i någon skev tankeloop. Minns inte hur den gick men allt jag kände var ångest. Kändes som att inte ens döden skulle knna få bort ångesten. Ville bara sluta känna.

Det dumma var att jag lyckades inte komma att tänka på att köra något mantra om att jag skulle landa snart eller att det bara är substansen som fuckar runt i huvudet. Kan bero på att hallucinationerna var över så jag kanske lyckades lura mig att trippen var över och att jag helt enkelt var "normal" igen. Tänkte inte klart alls.

I alla fall någonstans där så tror jag att jag slocknade ett tag. Sov kanske, eller så är det bara en minneslucka. Plötsligt vaknade jag till "liv" igen i alla fall. "Tystnaden" i huvudet igen var helt underbar, all ångest var borta. Var ju inte direkt kul att snea under första trippen och det var ju inte direkt BÄTTRE av att jag inte tog mig ur den, utan helt enkelt "tog det" tills ruset var över. Början var ju nice i alla fall. Helt klart en galen upplevelse. Har aldrig känt mig så inne i musiken förut.

I alla fall, funderar på vad jag bör ändra nästa gång. Kanske borde jag ha bytt musik någonstans. Kanske borde jag ha flyttat på mig. Någon som har några förslag? Kanske en lite lägre dos nästa gång också. Spelar det stor roll för hur "tung" man blir?

Sammanfattningsvis så var det en jävligt intressant upplevslse. Var såklart rätt skakad av det hela under upplevelsen då inget kunde ha förberett mig på sakerna man ser när man är borta. Kanske bidrog även den "rädslan" till att det sneade ur mot slutet. Kommer helt klart att köra igen snart och som sagt förmodligen en lite mindre dos. Har i alla fall fått stor jäkla respekt för hallucinogener nu, inga texter och tripprapporter man läst kunde beskriva det hela.
Citera
2011-10-18, 23:54
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legasionen
I alla fall, funderar på vad jag bör ändra nästa gång. Kanske borde jag ha bytt musik någonstans. Kanske borde jag ha flyttat på mig. Någon som har några förslag? Kanske en lite lägre dos nästa gång också. Spelar det stor roll för hur "tung" man blir?
Hur stor var dosen?

Att byta musik kan funka, annars föredrar jag att mest flyta med i den musiken som körs, jag hatar att sitta och fumla med mp3-spelare och dylikt om jobbiga tankar och känslor kommer fram. Att röra på sig är bra, det minskar bodyloaden för mig, man "rasslar igång systemet" kan man säga Och ja, med mindre dos minskar alla bieffekter, inklusive bodyload.
Citera
2011-10-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Hur stor var dosen?

Att byta musik kan funka, annars föredrar jag att mest flyta med i den musiken som körs, jag hatar att sitta och fumla med mp3-spelare och dylikt om jobbiga tankar och känslor kommer fram. Att röra på sig är bra, det minskar bodyloaden för mig, man "rasslar igång systemet" kan man säga Och ja, med mindre dos minskar alla bieffekter, inklusive bodyload.
Delningsmetoden så inget exakt men siktade på 20 mg. Och ja, jag kände också att jag inte var i stånd att byta musik för laptopen låser sig efter typ en kvart och att träffa rätt tangenter hade tagit några försök

Var ju inte heller så att musiken kändes obehaglig (Lyssnade igenom Aenima, Lateralus och 10.000 Days) tänkte mer bara att det kunde spela in. Men aa, för nästa gång så lär jag väl lägga närmre 15 mg än 20 och som du säger, försöka resa på mig och ta ett varv runt lägenheten.

Märkte även att TVn betedde sig skumt som fan, varje gång jag kollade på den så visades samma sak. Det är vanligt eller? Trodde att sakerna på den bara skulle skeva ut men jag verkade projicera en helt egen bild på den som inte hade något alls att göra med vad som faktiskt visades.
Citera
2011-10-19, 01:08
Medlem
Tomatpures avatar
Bump, någon som vet om laglig status? Och vad fan har hänt med prisman, priset har ökat och endast denna RC finns kvar, the end is near!!
Citera
2011-10-19, 01:35
Medlem
Alp-Ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate!
http://www.gramokilon.se/ - En "AMW GEMINI-20".

Nu försöker jag haffa dig igen här! Du har ju haft din våg ett tag nu och jag tänkte således fråga om du har något ytterligare att tillägga om din Gemini?

Har en på väg till mig och vill bara höra hur du tycker den är, funkar bra?
Tänkte skicka PM först men det är lika bra att ta det publikt så kan annat undrande folk läsa också.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Bump, någon som vet om laglig status? Och vad fan har hänt med prisman, priset har ökat och endast denna RC finns kvar, the end is near!!

Det har inte tillkommit något nyare än detta

Så statusen är "Fortfarande under utredning" men alltså inte klassat än.

Angående priset, så vad kostade det innan, jag kommer inte ihåg? Var det inte typ 17 euro för 100mg förut? I sådana fall var väl prisökning inte sååå extrem? Är ju ändå överkomligt pris per tripp.
Senast redigerad av Alp-Otto 2011-10-19 kl. 01:42.
Citera
2011-10-19, 13:56
Bannlyst
Kommentarer kring att inta en lägre dos 4-ho-met (tops 20 mg) runt 12 på dagen och sedan ta en promenad på stan med musik i lurarna?
Set and setting vet jag är viktigt så det är inte det jag vill bli upplyst om.
Snarare om någon haft trevliga erfarenheter av den här typen av tripp?
Citera
2011-10-19, 14:37
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Kommentarer kring att inta en lägre dos 4-ho-met (tops 20 mg) runt 12 på dagen och sedan ta en promenad på stan med musik i lurarna?
Set and setting vet jag är viktigt så det är inte det jag vill bli upplyst om.
Snarare om någon haft trevliga erfarenheter av den här typen av tripp?

ja alltså jag hade nog väntat så du vant dig vid peaken lite innan du knatar ut men jag personligen hade inte haft några problem att vara ute och gå på 4ho på dagen förutsett att jag inte träffar på antiknarkvänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in