Som liten rapport på min första tripp någonsin så kan jag ju säga att det började jäkligt bra.
Satt i soffan och snackade med en kompis över MSN medan jag väntade på att det skulle slå. Drog igång musiken. Efter ett tag så började synen förändras lite. Kändes som att vissa saker var längre bort än andra. Skrattanfall efter skrattanfall följde. Efter ett tag så skrev jag till kompisen att jag inte skulle vara i stånd att svara på ett tag. Någonstans där började hallucinationerna på riktigt.
Kröp ihop med en filt och njöt av musiken. Lekte lite med några trumpinnar (har tyvärr inget trumset här då jag är nyinflyttad). Blundade en del, lyckades gå vilse i filten (det var sinnessjukt hur "stor" den blev

). Sedan har jag jäkligt dålig koll på hur tiden gick. Någonstans så började det i alla fall spåra lite. Jag vet inte om jag undermedvetet kämpade emot trippen på något sätt eller om jag behövde miljöombyte eller något. Funderade flera gånger på att flytta mig men jag kände mig rätt utslagen (det som kallas bodyload antar jag?).
I alla fall, jag vet inte hur länge det höll på men slutet av trippen var i alla fall rätt hemst. Kom in i någon skev tankeloop. Minns inte hur den gick men allt jag kände var ångest. Kändes som att inte ens döden skulle knna få bort ångesten. Ville bara sluta känna.
Det dumma var att jag lyckades inte komma att tänka på att köra något mantra om att jag skulle landa snart eller att det bara är substansen som fuckar runt i huvudet. Kan bero på att hallucinationerna var över så jag kanske lyckades lura mig att trippen var över och att jag helt enkelt var "normal" igen. Tänkte inte klart alls.
I alla fall någonstans där så tror jag att jag slocknade ett tag. Sov kanske, eller så är det bara en minneslucka. Plötsligt vaknade jag till "liv" igen i alla fall. "Tystnaden" i huvudet igen var helt underbar, all ångest var borta. Var ju inte direkt kul att snea under första trippen och det var ju inte direkt BÄTTRE av att jag inte tog mig ur den, utan helt enkelt "tog det" tills ruset var över. Början var ju nice i alla fall. Helt klart en galen upplevelse. Har aldrig känt mig så inne i musiken förut.
I alla fall, funderar på vad jag bör ändra nästa gång. Kanske borde jag ha bytt musik någonstans. Kanske borde jag ha flyttat på mig. Någon som har några förslag? Kanske en lite lägre dos nästa gång också. Spelar det stor roll för hur "tung" man blir?
Sammanfattningsvis så var det en jävligt intressant upplevslse. Var såklart rätt skakad av det hela under upplevelsen då inget kunde ha förberett mig på sakerna man ser när man är borta. Kanske bidrog även den "rädslan" till att det sneade ur mot slutet. Kommer helt klart att köra igen snart och som sagt förmodligen en lite mindre dos. Har i alla fall fått stor jäkla respekt för hallucinogener nu, inga texter och tripprapporter man läst kunde beskriva det hela.