Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Ja, du tog för mycket, 30mg är en ganska stark dos - eller, jag tycker själv inte att det är värt att ta mer än 30mg för att det blir inte bättre utan mest jobbigare. 4-ho-met blir bäst på doser mellan 10 och 25 mg, och om det var första gången du testade någon drog (förutom alkohol, tobak, läkemedel etc antar jag) var 25-30mg nog i starkaste laget. Särskilt om du råkade komma över 30mg... Hur exakt mättes det upp? Har en polare som trodde han tog 30mg första gången och blev rätt skev (men det gick inte så illa, jag kom över och hjälpte till) men det visade sig senare att han tagit 50mg.
Men det är rätt inviduellt också, har en del vänner som inte känner av någonting på 15-20mg, utan en normaldos för dom är 35-40mg. Kan säkert vara så för andra med, fast tvärtom, det kan ju vara så att du är ovanligt "känslig" (vilket är bra, det kommer du spara pengar på ;P).
Har själv tagit 4-ho-met två gånger.
Första gången tog jag ~30mg(ögonmått) med två andra polare. Allt var i frid o fröjd, vi blev helt enkelt flummiga, skrattade mycket, pratade högt etc i början. När det sedan började avta så fick jag väldigt svaga hallisar.
Andra gången tog jag ~50-60mg(ögonmått) med samma polare. Allt var i frid o fröjd... till en början. Jag blev extremt flummig, fick för mig att jag ville flyga upp i luften, samt att jag vid flera tillfällen kände som att jag skulle explodera pga att jag kände för mycket känslor

, grymma hallisar när det började avta samt lite hallisar under peaken.
Polare nr1 var väldigt lugn och pratsam av sig.
Polare nr2 fick en snetripp och var typ i ett helvete.
Det jag vill komma fram till är att personligen så tycker jag att man ska pröva 30mg första gången. Och sedan ta lite mer med tanke på att jag tyckte att andra gången vi tog det så var det mycket roligare, skönare, trevligare etc.