2010-12-19, 04:56
Medlem
Tupproekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Vill gärna också ha lite jämförelser i skillnader på effekt på att bomba/snorta/dricka.
Själv har jag bara druckit det hittils, borde man prova bomba då kanske? Tråkigt om det inte blir lika intensivt..

Någon mer som upplevt att onset blir trevligare ifall ni bombat?

Trippade faktiskt igår och då bombade jag. Har bombat en gång tidigare. Skillnaden nu var att jag använde ett papper från everyonedoesit. Rullpappret är som är som stora ocb. Dem heter typ swan Light och magen smälte skiten på 10min och kom som en riktigt bomb!

Det tog typ 1 timme och 30min första gången och då var det jhon silver papper. Sen så tog jag 35mg den här gång och 25mg förre. Kan lugnt säga att den här trippen var sjukt mycket bättre. Värden var så förvrängd att jag log och garva i 2-3 timmar. Det kändes som 8 timmar.
Citera
2010-12-19, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tupproekare
Trippade faktiskt igår och då bombade jag. Har bombat en gång tidigare. Skillnaden nu var att jag använde ett papper från everyonedoesit. Rullpappret är som är som stora ocb. Dem heter typ swan Light och magen smälte skiten på 10min och kom som en riktigt bomb!

Det tog typ 1 timme och 30min första gången och då var det jhon silver papper. Sen så tog jag 35mg den här gång och 25mg förre. Kan lugnt säga att den här trippen var sjukt mycket bättre. Värden var så förvrängd att jag log och garva i 2-3 timmar. Det kändes som 8 timmar.

Jojo, men det gav ju inte någon av mina frågor.
Låter snarare som att din doshöjning gjorde att du äntligen fick en trevlig tripp. Härligt.

OT: Uppmanar fler till att skriva tripprapporter då ni fått nämnvärda trippar på denna substans, alltid kul att läsa och det är för dåligt med hallucinogen-action i det forumet tycker jag.
Senast redigerad av trigger99 2010-12-19 kl. 09:48.
Citera
2010-12-19, 13:24
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Vilka skillnader i effekt har du märkt?

Framförallt så når jag högre om man snortar eller blandar ut i vatten. Jag har t ex aldrig upplevt synaestesia då jag har bombat, men däremot nästan alla gånger jag har snortat eller blandat ut det i vatten. Egodöd och kommunikation med ting som inte annars kan kommunicera är också något jag aldrig upplevt då jag har bombat, men nästan alla gånger annars. Bodyload när man bombar har jag aldrig märkt, men annars med andra metoder så har den ofta bestått av en obehaglig känsla av att vara instängd i sin kropp, som om ens "själ" vill ut ur den. En gång då jag snortade 90mg så fick jag en oerhört underbar upplevelse då jag faktiskt hamnade utanför min kropp. Det var en sån oerhörd befrielse.

Så, kort och gott så kan jag bara säga att för mig så ger nasalt den mest intensiva, fast dock kortaste, trippen av alla sätt jag prövat ta det på. Utblandat i vatten gör nästan samma sak som nasalt, fast känns mer som en blandning mellan att snorta och att bomba, förmodligen för att hälften vägrar lösa upp sig i vattnet och hamnar likförbannat i magsäcken medans den andra hälften kommer direkt till tarmen utan att fastna i magsäcken.

Sen så finns det en till faktor som spelar roll och det är hur van man är med substansen. Första gången tog jag 60mg och det var en väldigt, väldigt intensiv tripp som gav mig den mest magiska kvällen i mitt liv. Då bombade jag. Senare har jag tagit doser som 80mg, 100mg, 120mg och 180mg och när man är "van" vid att trippa (nu pratar jag inte om resistans), så blir det mycket mindre mindfuck (jag var riktigt mindfucked första gången) och man får som större kontroll över tripparna. Nu förtiden, när jag försöker trippa, så blir jag snabbt uttråkad och börjar göra andra saker. Med andra ord så kommer det en dag då man "är färdig" med 4-ho-met då substansen inte längre kan ge en något.

Sen när det gäller dosering så är det så sjukt individuellt. Det var väldigt idiotiskt av mig, egentligen, att jag tog 60mg första gången, även fast jag hade turen att jag klarade av det. Gav en kompis 40mg, som väger tiotals kilo mer än mig, och han fick en så intensiv tripp att han blev psykotisk och våldsam. Däremot så tycker jag att man ska börja med 30mg första gången. Klarar man av den trippen så tar man kanske 10mg mer nästa gång, osv, tills man börjar nosa på doser över 80mg. På det sättet kan man klättra upp till de nivåer då 4-ho-met verkligen börjar visa sina sanna färger, de nivåer där 4-ho-met skiljer sig ifrån psykadeliska svampar och får en mer LSD-liknande nyans.
Citera
2010-12-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
synaestesia

Vill du utveckla detta? Har faktiskt aldrig hört ordet tidigare.
Citera
2010-12-19, 20:19
Medlem
glastubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Vill du utveckla detta? Har faktiskt aldrig hört ordet tidigare.
det heter egentligen synestesi på svenska, när hjärnan tolkar ett sinnesintryck som ett annat (dvs att man kan se ljud osv)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi
Citera
2010-12-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glastuben
det heter egentligen synestesi på svenska, när hjärnan tolkar ett sinnesintryck som ett annat (dvs att man kan se ljud osv)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi

Tack.
Citera
2010-12-19, 23:25
Medlem
-snW-s avatar
Är det klassat ännu?
Citera
2010-12-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Är det klassat ännu?

Nej, nej, nej.
Citera
2010-12-20, 00:31
Medlem
Är toleranstiden beroende av dosering tro? Dsv, tar det längre tid att bli av med toleransen om man intar en större dos?
Citera
2010-12-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedInSpace
Är toleranstiden beroende av dosering tro? Dsv, tar det längre tid att bli av med toleransen om man intar en större dos?

Självklart !
Citera
2010-12-20, 02:41
Bannlyst
Skulle det funka att vara i redigt trippat tillstånd i ca 12-24h+, alltså om det går att fylla på med löjliga mängder homet i längden eller är det värdelöst?
Har 1 gram jag kan göra av med under nyårsafton, kommer även boosta det med cannabis och ev. mdma.
Har självklart trippat på homet innan, har också varit ute och festat med det i kroppen, riktigt jävla underbart måste jag säga!
Tycker den passar nästan lika bra till fest som finkväll hemma i sängen, eftersom att iallafall jag, inte kan nå alltför djupt på det.
Vill jag meditera och resa i mig själv på riktigt tycker jag svamp/syra smakar bättre..
Nåja, nu märker jag att det spårar lite, haha..
Citera
2010-12-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Misfits_
Skulle det funka att vara i redigt trippat tillstånd i ca 12-24h+, alltså om det går att fylla på med löjliga mängder homet i längden eller är det värdelöst?
Har 1 gram jag kan göra av med under nyårsafton, kommer även boosta det med cannabis och ev. mdma.
Har självklart trippat på homet innan, har också varit ute och festat med det i kroppen, riktigt jävla underbart måste jag säga!
Tycker den passar nästan lika bra till fest som finkväll hemma i sängen, eftersom att iallafall jag, inte kan nå alltför djupt på det.
Vill jag meditera och resa i mig själv på riktigt tycker jag svamp/syra smakar bättre..
Nåja, nu märker jag att det spårar lite, haha..

Fyller du på säg 10-20mg varje timme kommer du förlänga toppen så länge du fortsätter att ta. Man kan förlänga/förstärka trippen såvida man gör det innan peaken har lagt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in