2010-11-26, 17:41
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joniiiii
Ja men är det avgörande för effekten dom kornen som inte löser upp sig?

Alltså ger dom korn som inte löser upp sig något? passerar dom bara systemet i kroppen eller löser dom upp sig senare i kroppen o ger sin effekt?

Hoppas du förstår, är nämligen dålig på att fomulera mig.

Nej nej, vattnet är ju bara ett hjälpmedel såsom papper för pulvret att ta sig ner till magen.
Citera
2010-11-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
Nej nej, vattnet är ju bara ett hjälpmedel såsom papper för pulvret att ta sig ner till magen.
Okej tackar

Nu väntar bara jungfru-trippen imorgon på 33mg
Citera
2010-11-26, 17:58
Medlem
BurnThePriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joniiiii
Okej tackar

Nu väntar bara jungfru-trippen imorgon på 33mg

är du van vid psykedelika sen innan? om inte så kanske 33mg kan vara lite i överkant.
tog som sagt 25mg igår och har testat 2cb och en analog till det förut men det här var det starkaste jag upplevt. inget negativt på något sätt, men det blev stundtals ganska överväldigande.
Citera
2010-11-26, 18:20
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante

Njae, inte riktigt. Du vet att vätskor går rakt igenom magsäcken och tas upp i början av tunntarmen? T ex om du dricker ett glas cola så tar det bara ca 45 sekunder för sockret att ta sig till blodet? När en substans är löst i vatten så tar substansen en genväg förbi magsäcken och tas upp mycket, mycket snabbare. Jag och mina kompisar (dock kan det vara subjektivt och variera från person till person, vilket gör att det är något som väntar på en bekräftelse om det är sant eller inte för alla) upplever effekter efter bara 5-10 minuter när vi blandar ut det i vatten, till skillnad från pappersbomber som vi ger en helt klart långsammare onset på 15-45 min.
Citera
2010-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Tack för svar, kan man trippa om man först testar att ta 5 mg bara för att se om man får allergisk reaktion för att en timme senare ta 25 mg? Eller har man utvecklat en tolerans?
Är det bäst att inta det på fastande mage?

Så bra då, ungefär hur lång tid tog det för dig att få det? Vet att det står på hemsidan men man vet ju aldrig.

Jag vet faktiskt inte exakt hur det blir med toleransen i ett sådant fall. Så det får du hoppas att någon annan kan svara på.

Fastande mage brukar rekommenderas för att det inte ska ta lika lång tid för det att slå på och för att minska obehagskänslor. Själv brukar jag inte bry mig då jag ytterst sällan blir illamående oavsett.

Angående leveranstid så tar det 2-3 bankdagar för betalningen och sedan tar det 1-2 dagar därefter att få hem det. Vissa har dock upplevt betydligt längre leveranstider (och om man tittar igenom tråden verkar det nästan gå i perioder).
Citera
2010-11-26, 18:59
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Njae, inte riktigt. Du vet att vätskor går rakt igenom magsäcken och tas upp i början av tunntarmen? T ex om du dricker ett glas cola så tar det bara ca 45 sekunder för sockret att ta sig till blodet? När en substans är löst i vatten så tar substansen en genväg förbi magsäcken och tas upp mycket, mycket snabbare. Jag och mina kompisar (dock kan det vara subjektivt och variera från person till person, vilket gör att det är något som väntar på en bekräftelse om det är sant eller inte för alla) upplever effekter efter bara 5-10 minuter när vi blandar ut det i vatten, till skillnad från pappersbomber som vi ger en helt klart långsammare onset på 15-45 min.

Ok! Ja, som tur var var det ju frågan om andelen pulver som löstes dåligt i vattnet skulle sega sig och den tiden tror[läs: tycker] jag faktiskt är försumbar(också till stor del att jag tycker att metocinet är väldans svårlösligt).

Men jag ljög ju om pappersbomberna i sådana fall, tur att du sade till!
Citera
2010-11-26, 19:20
Medlem
Hallå gott folk!

Tripdebut med homet som reskamrat ikväll, problemet är att jag har en 500 mg påse och är utan våg. Planen var att blanda med vatten och tillsätta antioxidant (i mitt fall, pressad citron). Är det någon med erfarenhet som kan våga sig på citron-mot-homet förhållandet för att blandningen inte ska oxideras?
Citera
2010-11-26, 19:31
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedInSpace
Hallå gott folk!

Tripdebut med homet som reskamrat ikväll, problemet är att jag har en 500 mg påse och är utan våg. Planen var att blanda med vatten och tillsätta antioxidant (i mitt fall, pressad citron). Är det någon med erfarenhet som kan våga sig på citron-mot-homet förhållandet för att blandningen inte ska oxideras?

Inte bättre att först dela det i tio lika stora högar, sedan dela dessa på mitten, så har du ungefär 25 mg i tjugo fina högar. Så slipper du oroa dig för att det oxideras.
Citera
2010-11-26, 19:38
Medlem
BurnThePriests avatar
Citat:
Hallå gott folk!

inte för att det hjälper dig just ikväll, men alla som håller på med substanser, framförallt så här potenta, borde skaffa sig en vettig våg. det är en investering på några hundralappar men om vågen räddar dig från bara en enda överdosering (och underdosering för den delen) så är det där ytterst välinvesterade pengar.

det låter lite som en chansning det där med vattenlösningen. både rus- och hållbarhetsmässigt. metocin ska tydligen vara svårlöst i vatten, alltså är det kanske inte säkert att lösningen blir helt homogen. dessutom så vet vi väl inte så mycket om hållbarheten i vatten, med eller utan citronsaft..

kila ner på stan och köp en våg, eller låna av nån, så kommer du säkert veta hur mycket du får i dig ikväll =) hade inte velat behöva fundera på hur mycket man egentligen fått i sig när man väl börjar skeva..
Citera
2010-11-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Inte bättre att först dela det i tio lika stora högar, sedan dela dessa på mitten, så har du ungefär 25 mg i tjugo fina högar. Så slipper du oroa dig för att det oxideras.

Tänkte på det, men höfta på en så stor mängd känns lite osäkert, felmarginalen blir rätt stor :/ Men tack ändå!

BurnThePriest, jag har faktiskt en våg, men den verkar död. Tror det är batterierna, men eftersom morsan precis kom hem med snacks saknar jag förklaring till att gå ner till affären x) Men det får nog bli så iallafall då. Annars måste jag ju förklara varför det står en flaska med grå-gult innehåll i kylen i flera veckor... Tack!
Citera
2010-11-26, 22:10
Medlem
Citat:
Hallå gott folk!

Det lär nog gå åt väldigt mycket citron. Jag drog i en hel påse askorbinsyra i vatten och löste upp metocin i men det höll sig ändå inte längre än några månader innan vattnet hade färgats mörkt och jag drog slutsatsen att det hade oxiderat.
Citera
2010-11-26, 23:42
Medlem
Nu blir ja förvirrad när de skriv hit o dit om hur de blir me vatten osv.

Ja o min polare tänker lägga våran dos direkt på tungan o skölja ner med vatten bara.

Funkar det eller ska de helst lösas upp i vattnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in