2010-10-09, 21:38
Medlem
TrollkarlenLurifixs avatar
För mig blir 4-ho-met visuellt redan vid 10-15 mg. (Från prismans batch. Uppvägd med milligramvåg.)
30-40mg är en lagom tripp med mycket färger och mindfuck.
Citera
2010-10-09, 21:46
Medlem
Tyrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLagret
Ingen aning.. Jag hittade den inte förns typ 3 timmar sen tror jag, jag funderar på köpa.. Men jag vet inte ifall jag orkar bli lurad ifall han scammar.

Du syftar på Worldwide-supplier va?
Jag fattar ingenting nu???Du pm'de mej om den shoppen och skrev att du brukar handla mdpv därifrån så du vet att den är grön.Och nu skriver du att du inte ens vet om han är scammer eller ej+att du själv hittade shoppen för några timmar sen.Ta och lägg av!!!
Citera
2010-10-09, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyraz
Jag fattar ingenting nu???Du pm'de mej om den shoppen och skrev att du brukar handla mdpv därifrån så du vet att den är grön.Och nu skriver du att du inte ens vet om han är scammer eller ej+att du själv hittade shoppen för några timmar sen.Ta och lägg av!!!

Det var ju du som PMa mig?

Och jag sa ju att jag inte visste ifall den var grön eller inte. ville inte att alla skulle köpa därifrån så myndigheterna får större sikt på den din idiot...

Men bra.. Nu förstörde du allt.
Citera
2010-10-09, 22:33
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Fysiska effekter?... Vad pratar vi då om?

Det som händer med mig när jag tar homet..

Positiva
Grov mindfuck
Vissa färger blir starkare

Negativa
Får loopar hela tiden..
Jag gick t.ex till toan, sen så när skulle kolla bakom mig precis innan jag öppna dörrhandtagen så spelades det upp från jag gick till toan från soffan i snabbspolning.. Var sjukt skumt.. Ibland sitter dessa loopar i flera veckor också.. Riktigt jobbigt.

Euforia
Känsla av tryck mot ansiktet
Lagom hyperaktivitet
Kan tänka klart
Dvs, typ amfetaminliknande effekter

EDIT: Om man jämför 4-ho-met med t ex toppisar så förblir man relativt klar i huvudet, risken för negativa tankar minimal och man orkar göra saker.
Citera
2010-10-09, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Euforia
Känsla av tryck mot ansiktet
Lagom hyperaktivitet
Kan tänka klart
Dvs, typ amfetaminliknande effekter

Ofan... Jag måste nog ta större dos då... Men varför får jag dessa loopar? Kan även få dom när jag röker cannabis också.. Har fått det ibland när jag är nykter.. Ganska skrämmande. Allt började när ajg tog Mephedrone för första gången.
Citera
2010-10-09, 22:39
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ofan... Jag måste nog ta större dos då... Men varför får jag dessa loopar? Kan även få dom när jag röker cannabis också.. Har fått det ibland när jag är nykter.. Ganska skrämmande. Allt började när ajg tog Mephedrone för första gången.

Loopar händer, men en sak som hjälper är trippvänlig musik (typ Shpongle, Karnivool eller något annat du gillar), att ligga ner/sitta och blunda. Liksom, låta trippen leda vägen och föreslå (läs: ej tvinga) för trippen vad du vill ska hända. Det hjälper också att vara med andra och prata om vad ni ser och vad nu upplever, tills språket failar och då är det bara att blunda och resa jorden runt.

Annars kan det vara typ OCD som lurar om det händer när du är nykter också.
Citera
2010-10-09, 22:41
Bannlyst
Citat:
Loopar händer, men en sak som hjälper är trippvänlig musik (typ Shpongle, Karnivool eller något annat du gillar), att ligga ner/sitta och blunda. Liksom, låta trippen leda vägen och föreslå (läs: ej tvinga) för trippen vad du vill ska hända. Det hjälper också att vara med andra och prata om vad ni ser och vad nu upplever, tills språket failar och då är det bara att blunda och resa jorden runt.

Annars kan det vara typ OCD som lurar om det händer när du är nykter också.
OCD?
Citera
2010-10-09, 22:45
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
OCD?

Tvångssyndrom. Jag vet inte, det kan vara något annat också. Eller en "minipsykos", typ något du har fått av någon substans. Jag såg konstant regnbågar ett tag efter Methylone tills det en dag gick över. Det är sånt som händer när man tar droger. Något du kanske kan göra är att ställa typ väckarklockan på din mobil, sen trycka på Snooze, så att mobilen konstant bryter dina loopar? Annars vet jag inte alls vad du kan göra.
Citera
2010-10-09, 22:47
Bannlyst
Citat:
Tvångssyndrom. Jag vet inte, det kan vara något annat också. Eller en "minipsykos", typ något du har fått av någon substans. Jag såg konstant regnbågar ett tag efter Methylone tills det en dag gick över. Det är sånt som händer när man tar droger. Något du kanske kan göra är att ställa typ väckarklockan på din mobil, sen trycka på Snooze, så att mobilen konstant bryter dina loopar? Annars vet jag inte alls vad du kan göra.

Jag fatta inte riktigt det där med alarm...

Alltså.. Är detta en loop? (OCD)

Jag går från soffan till toan. För att sedan när jag är framme och rör mitt huvud hastigt kanske kollar bakom mig så spelas det upp från början i ca 2 sekunder. Sen när det är slut så tänker jag typ "vad fan.. Drömde jag??" sen börjar jag ju fatta.. Det där händer ca 2 gånger per dag, ibladn 1 gång men ibland så varar det i nästan 40 minuter..

Skitjobbigt..
Citera
2010-10-11, 04:03
Medlem
Endast rökt på och supit tidigare, igårkväll svalde jag 25mg av detta. Jag trippade bollar.

Hur mycket forskning finns det kring detta? Kan jag enkelt göra detta ibland utan att riskera psykos? Jag låter själv larvig i mina öron men jag skyller på att nyheterna indoktrinerat mig en hel del om psykoser och ja.. Jag anser mig vara en individ med relativt starkt psyke och jag hade knappt några mörka jobbiga tankar under trippen som jag inte enkelt kunde skifta om och fokusera på mitt sällskap istället.

Hört att man bygger upp en jävlig resistans mot det, hur länge bör det gå innan jag provar samma dos igen?

Läste också på erowid och div andra hemsidor att 20+ var strong dose och så verkar den generalla tonen här att det är en medeltripp. Jag har ju inget att jämföra det tidigare men, se ovan. Jag trippade bollar.
Citera
2010-10-11, 14:33
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoiid
Endast rökt på och supit tidigare, igårkväll svalde jag 25mg av detta. Jag trippade bollar.

Hur mycket forskning finns det kring detta? Kan jag enkelt göra detta ibland utan att riskera psykos? Jag låter själv larvig i mina öron men jag skyller på att nyheterna indoktrinerat mig en hel del om psykoser och ja.. Jag anser mig vara en individ med relativt starkt psyke och jag hade knappt några mörka jobbiga tankar under trippen som jag inte enkelt kunde skifta om och fokusera på mitt sällskap istället.

Hört att man bygger upp en jävlig resistans mot det, hur länge bör det gå innan jag provar samma dos igen?

Läste också på erowid och div andra hemsidor att 20+ var strong dose och så verkar den generalla tonen här att det är en medeltripp. Jag har ju inget att jämföra det tidigare men, se ovan. Jag trippade bollar.

Hur mycket man trippar tycker jag är lite av en vanesak. Man blir van vid effekterna om man tar samma dos (utan resistans) varje gång. För att jag tycker att en tripp ska vara givande och lagom så behöver jag ca 75mg och uppåt (utan resistans). Liksom, första gången är ju som sagt första gången. Effekterna kan anses överväldigande för en "oskuld", fast sen så blir man mer nyfiken på vad som kan hända mer, så då tar man lite mer. Gången efter det, lite mer än den gången och så vidare...
Citera
2010-10-11, 15:16
Medlem
zimmyys avatar
Någon som trippat på både 4-ho-dmt (=svamp) och 4-ho-met och kan säga sig tydligt kunna skilja på substanserna? Subjektiva skillnader kommer ju alltid att existera när folk vet vad de trippar på men det skulle vara roligt att veta hur många som visste va de trippade på i ett blindtest, t. ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in