Citat:
Ursprungligen postat av mrado23
Vet inte, vågen är helt fyuckad, jag kalibrera den med en enkrona. Nu väger en enkrona 100g... Hur fasen fixar jag det

?
Du har inte blivit lurad prisman skickar alltid rätt mängd. Att du säger att det stod 0.77g på din våg betyder att den vägde upp 770mg. Antar att du vägde med påsen och jag vet att prismans påsar (med den lilla klisterlappen med substansens kemiska struktur på) väger strax under 0,7g,runt 670mg typ. Dra in +/+0,02g i ekvationen och du hamnar på cirkus 100mg pulver.
Du har inte fått för lite kan jag lova dig dela högen på 3 så har du tre feta trippar att se fram emot
Jag kan dessutom säga att jag en gång fick okänd mängd för mycket från prisman. Hade beställt 500mg och bad de skicka det i 5x100mg påsar då jag inte hade våg vid just det tillfället. I 4 av påsarna låg exakt samma mängd vilket torde vara 100mg, i den sista låg mer än dubbelt så mycket pulver så jag misstänker att jag fick 4x100mg + 1x250mg. Och jag fick inte för lite i de påsarna med mindre då jag körde en 33mg's testrun och det var definitivt inte mindre än 33mg iaf!
Det är min erfarenhet av Prisman.