2010-04-03, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det har iaf jag gjort flera gånger. Men visst är det mycket roligare att trippa tillsammans med folk än att göra själv. Men som sagt, man kan ha väldigt roligt själv, t.ex. var jag själv första gångerna på 4-ho-met och det var lyckat.

Ska bli min första gång också.. Rekommenderar du alltså att ta det själv i alla fall första gången?
Citera
2010-04-03, 14:23
Medlem
TheSpacePopes avatar
Jag gillar att trippa ensam ibland, även ifall det oftast är roligare med en kompis.
Citera
2010-04-03, 14:58
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallew
Ska bli min första gång också.. Rekommenderar du alltså att ta det själv i alla fall första gången?

Om det är första gången på hallucinogener så rekommenderas det väl inte att vara ensam utan att iallafall ha en sitter med. Sen när man vet vad det är man ger sig in på så kan man väl köra ensam om man vill det.
Citera
2010-04-03, 15:45
Medlem
Citat:
Hur är det att ta 4-ho-met ensam? Sabbar det ruset eller kan man vara "mysig" och sitta vid datorn med musik typ?

Jag tycker att det är roligare tillsammans med andra och jag skrattar mer, men det känns betydligt mer givande ensam och jag lär mig betydligt mer när jag inte har någon med mig.
Citera
2010-04-03, 16:03
Medlem
Lite blandade budskap men det verkar i alla fall vara okej att ta det själv! Tror det blir så då jag inte har någon vän som skulle vara "okej" med denna drog, tror isåfall bara de kmr dra ner på det roliga..

Tackar för svaren!
Citera
2010-04-03, 16:10
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Om det är första gången på hallucinogener så rekommenderas det väl inte att vara ensam utan att iallafall ha en sitter med. Sen när man vet vad det är man ger sig in på så kan man väl köra ensam om man vill det.
Körde ensam de första gångerna utan problem. Tror du att du klarar det så klarar du det. Läs bara alla förstatrippsguider du hittar, och börja med en mindre dos, typ 20-25mg. Planera in det väl, du vill inte ha några överraskningar under trippen. Försäkra dig själv att det kommer bli bra, så blir det det. Det är ju trots allt ditt eget psyke det handlar om.
Nu var iof inte min första tripp på 4-ho-met, utan på svamp, men det är samma saker som gäller. Jag trippade ensam på metocin inte långt senare.

Har du möjlighet att ha en sitter med dig är det förstås bra det med. Jag har aldrig trippat ensam med en sitter, och att trippa i grupp är ju lite annorlunda, så jag vet inte hur det är. Brukar ju som sagt rekommenderas, så man får väl tro på vad massorna säger.
Citera
2010-04-03, 16:23
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oczwap
Körde ensam de första gångerna utan problem. Tror du att du klarar det så klarar du det. Läs bara alla förstatrippsguider du hittar, och börja med en mindre dos, typ 20-25mg. Planera in det väl, du vill inte ha några överraskningar under trippen. Försäkra dig själv att det kommer bli bra, så blir det det. Det är ju trots allt ditt eget psyke det handlar om.
Nu var iof inte min första tripp på 4-ho-met, utan på svamp, men det är samma saker som gäller. Jag trippade ensam på metocin inte långt senare.

Har du möjlighet att ha en sitter med dig är det förstås bra det med. Jag har aldrig trippat ensam med en sitter, och att trippa i grupp är ju lite annorlunda, så jag vet inte hur det är. Brukar ju som sagt rekommenderas, så man får väl tro på vad massorna säger.

Ja jag hade ingen sitter första gången trots att det rekades, tror det skulle dra ner det hela ganska rejält om en nykter person skulle var med här när jag trippar faktiskt.
Men jag har roligare om vi är 2 som kör samtidigt även om jag uppskattar att vara ensam med så är det roligare med sällskap.

Har man rätt inställning till det hela, inte överdoserar och bra set & setting så är det nog svårt att misslyckas med denna underbara substans.
Citera
2010-04-03, 18:06
Medlem
Låter väldigt trevligt. Blir till att göra det ensam!

Set och setting då? Några tips? Alla tips uppskattas!
Citera
2010-04-03, 20:20
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Låter väldigt trevligt. Blir till att göra det ensam!

Set och setting då? Några tips? Alla tips uppskattas!
Jag tycker att musik är en väldigt viktig del av trippen, så se till att ha något redo. Själv gillar jag att lyssna på psytrance när jag trippar, främst Astral Projection, men jag brukar blanda lite. Allt från Jpop till metal. Prova dig fram.
Kika lite i den här tråden också https://www.flashback.org/t333896
Citera
2010-04-04, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraZZen
Vad jag vet så har ingen dött av just 4-ho-met. Ingen har heller dött av psykadeliska svampar eller LSD vad jag vet. Då menar jag just av dessa, och inga kombinationer med andra droger, eller folk som hoppat från balkonger eller liknande. Hoppas/tror jag har rätt.
Läste i någon bok om LSD, att en elefant hade dött vid djurförsök. Detta vid relativt låg dos/kroppsvikt.
Trodde själv några gånger att "döden nalkas, obevekligen", men tack o lov är "reinkarnationen" så gott
som omedelbar och sen duger det att leva, om någonsin.
Favorit decennier senare, 4-ho-met.
Senast redigerad av Read-Bull 2010-04-04 kl. 03:40.
Citera
2010-04-04, 14:25
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Read-Bull
Läste i någon bok om LSD, att en elefant hade dött vid djurförsök. Detta vid relativt låg dos/kroppsvikt.
Trodde själv några gånger att "döden nalkas, obevekligen", men tack o lov är "reinkarnationen" så gott
som omedelbar och sen duger det att leva, om någonsin.
Favorit decennier senare, 4-ho-met.
De gav elefanten 297 mg LSD när en dos på 9mg motsvarar en dos på 200 microgram för en människa. Sedan så är det omtvistat om det var LSD som dödade elefanten då man även gav den en massa andra droger som smärtstillande då den började krampa och spy av LSD-dosen.
Citera
2010-04-04, 14:28
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
De gav elefanten 297 mg LSD när en dos på 9mg motsvarar en dos på 200 microgram för en människa. Sedan så är det omtvistat om det var LSD som dödade elefanten då man även gav den en massa andra droger som smärtstillande då den började krampa och spy av LSD-dosen.

Haha. Vilken jävla resa den där elefanten måste ha åkt på.
(är emot djurplågeri) Men ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in