2009-08-09, 18:50
Medlem
GregorSpencers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Lite OT, men menar du att "tänkare" sällan når fram lika lätt som "andra" vissa tillfällen?

Självklart vet jag att de med vild fantasi o.s.v. har svårare att få så kraftiga rus som andra.
Jag skulle gissa att han menade att skriva "tankar", alltså att tankar når fram. Fast jag är inte helt säker på vad det ska betyda. För övrigt tycker jag svamp är både intensivare och tydligare än vad 4-HO-MET är, för jag tycker 4:an är väldigt vågig; ena stunden är man närvarande och nästa sekund i en helt annan dimension.

Och stämmer det verkligen att folk med "vild fantasi" får svagare trippar? Har du någon källa? Dessutom, kan man ens kontrollera en sådan sak på ett tillfredsställande vis?
Senast redigerad av GregorSpencer 2009-08-09 kl. 19:03.
Citera
2009-08-09, 18:53
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSpencer
Jag skulle gissa att han menade att skriva "tankar", alltså att tankar når fram. Fast jag är inte helt säker på vad det ska betyda. För övrigt tycker jag svamp är både intensivare och tydligare än vad 4-HO-MET är, för jag tycker 4:an är väldigt vågig; ena stunden är man närvarande och nästa stunden i en helt annan dimension.

Och stämmer det verkligen att folk med "vild fantasi" får svagare trippar? Har du någon källa? Dessutom, kan man ens kontrollera en sådan sak på ett tillfredsställande vis?

Nej, det är ju bara vad jag har hört, men det låter logiskt.

Sen så har jag själv bra fantasi, och tänker mycket, och jag har aldrig kommit värst djupt på både cubensis och DOI, på doser som mina kompisar har "trippad kulorna" av.
Citera
2009-08-09, 19:15
Medlem
GregorSpencers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Nej, det är ju bara vad jag har hört, men det låter logiskt.

Sen så har jag själv bra fantasi, och tänker mycket, och jag har aldrig kommit värst djupt på både cubensis och DOI, på doser som mina kompisar har "trippad kulorna" av.
Fast det finns såvitt jag vet ingen påvisad kausalitet mellan bra/vild fantasi och svaga trippar, och det föreligger en del problem när det kommer till att bevisa den. Till exempel kan man fråga sig om inte rentav väldigt många som över huvud taget använder psykedelika redan från början har bra/vild fantasi, det vill säga högre än genomsnittet (eller än de som inte använder psykedelika).

Sen verkar det klurigt att mäta bra/vild fantasi, jag anser mig till exempel ha ganska bra fantasi, men jag har alltid kommit upp i nivåer proportionerliga med min dosering när jag har trippat. Och om man då invänder att du helt enkelt har starkare fantasi, hur kontrollerar man det?

Jag vet inte, jag tycker hela idén verkar rätt flummig, haha.
Citera
2009-08-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagoff
Ja, det funkade ju bra för mig iaf med en påse på 100mg.
Blir så när minivågen har kasst batteri.
Jag skulle föreslå juice istället för vatten, för det smakar ungefär som att du suger på en värktablett om du blandar med vatten

Slutar jobbet om 1½ timme. Ska förbi affären, handla juice och sen ska jag och kollegan köra igång

Ahh tack för tipset, nu är kanske inte att suga på en värktablett någonting som är så fruktansvärt hemskt men alltid trevligt om man kan slippa bismaker. Najs med kollegor som delar intressen sådär.
Citera
2009-08-09, 22:51
Bannlyst
hur är risken med överdosering? brukar dosera pulver som jag doserar tjack

tänker så den här substansen inte medför några otäcka farliga effekter som 2-cb (bromodragonfly).

sedan så undrar jag hur länge ruset håller i sig.
Citera
2009-08-09, 22:58
Medlem
Gagoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
hur är risken med överdosering? brukar dosera pulver som jag doserar tjack

tänker så den här substansen inte medför några otäcka farliga effekter som 2-cb (bromodragonfly).

sedan så undrar jag hur länge ruset håller i sig.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=377623
Killen där drog 150mg, så är nog ganska säkert.
Personligen peakar jag efter ca 60-90 min (är i min peak på 50-70mg just nu ) och hela ruset håller väl 2-8 timmar beroende på dos.
Sen lite afterglow där man är mysig, eller trött. varierar
Citera
2009-08-09, 23:10
Medlem
Derangements avatar
Citat:
tänker så den här substansen inte medför några otäcka farliga effekter som 2-cb (bromodragonfly)..
Bromo-dragonfly (1-(8-brombenso[1,2-b;4,5-b']difuran-4-yl) -2-aminopropan) och 2C-B (2,5-dimetoxi-4-bromofenetylamin) är två helt olika droger.
Citera
2009-08-09, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Bromo-dragonfly (1-(8-brombenso[1,2-b;4,5-b']difuran-4-yl) -2-aminopropan) och 2C-B (2,5-dimetoxi-4-bromofenetylamin) är två helt olika droger.

tack för upplysningen hade blandat ihop dom 2. 4-ho-met nån som vet om det går bra att dricka/göra vätska av och ha på sockerbitar/godis osv?
Citera
2009-08-09, 23:19
Medlem
Derangements avatar
Citat:
tack för upplysningen hade blandat ihop dom 2. 4-ho-met nån som vet om det går bra att dricka/göra vätska av och ha på sockerbitar/godis osv?
Det löser sig tydligen i vatten efter ett tag om du rör om ordentligt, så jag antar att det är möjligt. Jag ser dock ingen direkt mening med detta. Sen är det inte så koncentrerat som tex. Bromo.
Citera
2009-08-09, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Det löser sig tydligen i vatten efter ett tag om du rör om ordentligt, så jag antar att det är möjligt. Jag ser dock ingen direkt mening med detta. Sen är det inte så koncentrerat som tex. Bromo.

ok
Citera
2009-08-10, 02:50
Bannlyst
Inte mycket dåliga erfarenheter med denna substans här inte! Kan det vara så att det är svårare att snea på denna än svamp och lsd? Sedan att folk säger att det är som en blandning mellan cs och hallucigen gör det ju bara ännu bättre, verkar vara en optimal drog helt enkelt - som dessutom är lika laglig som mjölk
Citera
2009-08-10, 03:13
Medlem
Gagoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Inte mycket dåliga erfarenheter med denna substans här inte! Kan det vara så att det är svårare att snea på denna än svamp och lsd? Sedan att folk säger att det är som en blandning mellan cs och hallucigen gör det ju bara ännu bättre, verkar vara en optimal drog helt enkelt - som dessutom är lika laglig som mjölk

Går går det ju. Det är som du säger, en drog. Alla är olika.
Jag och en polare tog oss en del igår, och han visste inte riktigt vad han skulle vänta sig, fast jag hade förklarat hur hela mitt tak andats, saker vridits osv när jag hade använt det förr.
Han såg ut att må lite småkasst, och såg lite ängslig ut, vilket är ovanligt för honom. Han gick hem efter en timme eller två och skulle lägga sig, och han verkade må bättre sen iofs...
Ehm, är trött och på en underbar afterglow nu, så det kan bli lite rörigt.
Poängen var nog att jo, man kan tydligen snea, och den är fruktansvärt underbar.
Jag finner mig bli på ett fantastiskt humör, och jag utforskar min hjärna en del. Största nackdelen? Det är slut och jag har inget mer hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in