2009-01-05, 01:51
Medlem
Bean-Doodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Jag tror risken är väldigt liten att du får det syndromet av lite 4-ho-met, så trippa på du. Om du samtidigt som du trippar bestämmer dig för att poppa 3 st E så bör du nog akta dig dock.

Det här ^

Du behöver inte oroa dig för att hjärnan 'töms' och orsakar serotoninsyndrome.
Det orsakas av för höga nivåer av serotonin, eller för hög aktivitet på serotonin-receptorerna. Det är MDMA som släpper lös enorma mängder serotonin och kan på så vis orsaka serotoninsyndrome.
Däremot 4-HO-MET är nog väldigt säkert.
Särskilt eftersom hjärnan nedreglerar serontonin-receptorna nåt så in i attan!
Kan krävas nästan tredubbel dos dagen efter om du ska känna något.

Sen säger jag inte att du ska bara köra i vind och knarka skiten ur dig, utan känn efter hur hjärnan känns, men det är mest för psyket, själva hjärnan klarar sig nog
Citera
2009-01-05, 03:27
Medlem
Enzymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean-Doodle
eller för hög aktivitet på serotonin-receptorerna

är det inte precis det som 4-ho-met gör? då 4-ho-met till sin struktur är väldigt lik psilocin, vilket är en serotonin agonist, så tycker jag man kan anta att 4-ho-met också är det.

fast om det är som du säger att hjärnan nedreglerar sina serotonin-receptorer, kan inte detta leda till nån skada om man tar för mycket (av nån serotonin agonist)? permanent nedsättning av serotonin-receptorerna?
Senast redigerad av Enzymer 2009-01-05 kl. 03:31.
Citera
2009-01-05, 13:57
Medlem
Incabuloss avatar
Fick brev från SR nys att dom har haft jullov och att dom är igång igen.

vågar man lita på dom tror ni?
Citera
2009-01-05, 17:18
Medlem
Bean-Doodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
är det inte precis det som 4-ho-met gör? då 4-ho-met till sin struktur är väldigt lik psilocin, vilket är en serotonin agonist, så tycker jag man kan anta att 4-ho-met också är det.

fast om det är som du säger att hjärnan nedreglerar sina serotonin-receptorer, kan inte detta leda till nån skada om man tar för mycket (av nån serotonin agonist)? permanent nedsättning av serotonin-receptorerna?

Jojo självklart, det går nog att överdosera så. Och det går nog säkert att försätta receptorerna i ett rätt så knaggligt läge, men jag tror inte att det är nedsättningen då, jag menar, det krävs ju dubbel dos nästa dag, vilken är en rätt så ordentlig nedsättning egentligen, men du känner ju inte av det alls. Det är nog snarare så att du bränner ut receptorerna eller nåt liknande.
Men egentligen ska jag inte snacka om det här, jag vet inte mer än vad jag läst på wikipedia

Men jag tror vi kan hålla med om att så länge man är lite försiktig och inte kör överdrivet mycket så klarar man sig.
Citera
2009-01-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incabulos
Fick brev från SR nys att dom har haft jullov och att dom är igång igen.

vågar man lita på dom tror ni?

ja jag beställde därifrån
Citera
2009-01-05, 21:46
Medlem
Franzzies avatar
Jag har två frågor, är det en bra nybörjarhallucinogen (om man vill trippa på riktigt och inte bara må dåligt som på typ HBW och MG) eller bör man undvika det?

Hur doserar man 4-ho-met om man inte har en våg som registerar Milligram? Vill inte direkt dö på en gång.
Citera
2009-01-05, 22:00
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Jag har två frågor, är det en bra nybörjarhallucinogen (om man vill trippa på riktigt och inte bara må dåligt som på typ HBW och MG) eller bör man undvika det?

Hur doserar man 4-ho-met om man inte har en våg som registerar Milligram? Vill inte direkt dö på en gång.

Nja, med tanke på att den är relativt outforskad så är den knappast idealisk. Men med tanke på hur bisarr lagstiftningen är och sett till substansen verkningstid och hittills, tack och lov, inga rapporter om skador så är den ett förståeligt val. Dessutom är det, efter omständigheterna, mest naturligt att barn besöker den först oavsett hur jag ser på saken.

Nåväl, du bör inte dosera dessa ämnen utan en tillförligtlig våg, någonsin. Eftersom du inte kommer lyssna på mina ord, och införskaffa en våg för ett par hundra, råder jag dig till att lösa upp mängden du har beställt. Ett av problemen med detta torde vara att 4-HO-MET har visat sig väldigt ohållbar i vätska. Det andra är att du måste känna tillit till att säljaren gett dig rätt mängd.
Citera
2009-01-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
ja jag beställde därifrån

Jag beställde saker från dem den 29 december och jag har inte fått någon bekräftelse eller fått mina saker än. Jag har dock skickat ett mejl till dem ikväll och frågat om bekräftelse. Uppdaterar om/när jag får svar och om/när jag får mina saker. Om jag hade varit dig hade jag nog avväntat ett tag iallafall.
Citera
2009-01-05, 22:28
Medlem
Incabuloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umic
Jag beställde saker från dem den 29 december och jag har inte fått någon bekräftelse eller fått mina saker än. Jag har dock skickat ett mejl till dem ikväll och frågat om bekräftelse. Uppdaterar om/när jag får svar och om/när jag får mina saker. Om jag hade varit dig hade jag nog avväntat ett tag iallafall.

pm:a mig ifall du får ditt, eller om dom hör av sig till dig. dom sa till mig idag att dom ska skicka ut till alla som betalat. Det känns som dom kommer hålla sitt ord
Citera
2009-01-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incabulos
pm:a mig ifall du får ditt, eller om dom hör av sig till dig. dom sa till mig idag att dom ska skicka ut till alla som betalat. Det känns som dom kommer hålla sitt ord

Jag gör det, hoppas din känsla stämmer
Citera
2009-01-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umic

jag fick inget bekräftelse mail... det blev en överaskning hehe
Citera
2009-01-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
jag fick inget bekräftelse mail... det blev en överaskning hehe
Har du fått vad du beställt därifrån eller du har bara lagt din beställning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in