Citat:
Ursprungligen postat av
SectorBravo
Kan någon hjälpa mig med detta snälla?
Jag pluggade 2021 senast innan jag började nu igen i höstas. Även pluggat mellan 2018-2019.
Har inte haft CSN fram till nu, ska få en utbetalning i december sedan tänkte jag söka tilläggslån.
Är det 2022 inkomster som räknas med då? Eftersom jag har tagit en paus mer än ett kalender år. Maj 2021- december 2022?
CSN sa att de kommer gå på 2019 års inkomster av någon anledning, klarade kravet på 192.000 under 2019.
Det är dom olika veckorna du får CSN för som avgör vilket halvår fribeloppet gäller, att du får utbetalt i december borde göra att man kollar inkomst mellan 1 juli - 31 december.
Jag tror att CSN för veckorna 52, 1 samt 2 tillhör HT 22 medans studier från vecka 3 och/eller fyra tillhör vårterminen, så om du sökt för vecka 1, 2, 3, och 4 så så tror jag att två första veckorna bottnar i inkomst för HT22 medans två andra veckorna bottnar i fribelopp för VT23.
Kan väl variera beroende på hur lärosätet lagt upp terminsstarten, det kan variera med nån vecka hit eller dit men det händer oftast på HT.