Citat:
Ursprungligen postat av
Zlatan.
Jag läser ett kandidatprogram och är inne på första terminen. Har fått 12p inrapporterade på dom två första kurserna och klarade med 99% den tredje kursen (har inte fått resultaten rapporterade). Alltså sammanlagt 18p.
Jag funderar nu på att hoppa av programmet och hoppa på en kurs i vår istället, då programmet jag vill byta till inte har öppen antagning på våren.
Jag kan utläsa att man behöver klara av minst 62.5% högskolepoäng för att få fortsatta studiemedel. Det innebär 18.75 av 30 poäng.
Mitt mål är att få CSN för hela höstterminen, tills jag hoppar på en kurs i vår, så att jag slipper få ett inkomstbortfall. Räcker det då med mina 18 poäng för att få söka framtida CSN? Kan jag då tekniskt sett skita i mina sista två kurser, men ändå stanna kvar på programmet utan att det påverkar mina framtida chanser att få CSN?
Jag är inte helt säker på om jag förstått dig rätt, men om jag har det så ligger du under gränsen med 0,75 hp. Jag vet inte om CSN kör med avrundningar, men jag har svårt att tro det. De brukar få fascister att framstå som flexibla.
Är det här din första termin någonsin, eller har du pluggat innan det här programmet? Har du pluggat tidigare så kan studieresultatskraven bli högre - efter de första 40 veckorna är de 75%, d.v.s. 22,5 hp per termin.