Citat:
Ursprungligen postat av
pmatt
Du skall uppfylla kraven för resultat och årsbelopp/halvårsbelopp, man får dock ha obetalda halvårsbelopp för ett halvår, förr var det för ett helt år men tror dom har ändrat.
Om du har betalat, eller inte har behövt betala p.g.a. låg inkomst, socialbidrag eller dylikt så skall årsbeloppen inte vara något problem; om det är första gången du söker bidrag, och ev lån, på eftergymnasial nivå så skall det inte finnas något krav på studieresultat heller.
Tack, min situation är som sådan att jag gick 5 terminer folkhögskola där jag uppfyllde kraven för närvaro men sedan var det en termin där jag inte gick ut hela terminen men ändå fick CSN och det kan vara återkrav på detta. Dock hittar jag inget i mina meddelanden om återkrav på csn.se, bara årsbeslut där de skriver hur mycket jag ska betala. Sedan har jag pga ingen inkomst fått besked flera gånger att jag ej behöver betala något för år X. Det står alltså inget om att jag inte klarade en kurs eller uppfyllde krav för CSN vid något tillfälle
dock kan jag se att jag har 240 veckor kvar för eftergymnasial utbildning så om de skulle neka mig nu, är det lönt att jag överklagar? Finns det liksom hopp när man överklagar?