2009-08-04, 13:05
Medlem
NoRezons avatar
Nya graffare i uppsala? vilka är det?

Tjenare!

Jag sett en hel del tags där det står ENA eller/och Choise i uppsala, mest i gottsunda och ulleråker, jag har även sett några Choice målningar som är signade med ENA.. jag undrar om någon vet vem/vilka det är?

Sen undrar jag vad Aroz står för eller vem det är eftersom jag ser den tagen nästan överallt.

Och en sista fråga vad har hänt med alla gammla sköna målare som typ jaffa cazan m.m? har de slutat eller?

Med vänliga hälsningar// N.R
2009-08-04, 13:35
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoRezon
Tjenare!

Jag sett en hel del tags där det står ENA eller/och Choise i uppsala, mest i gottsunda och ulleråker, jag har även sett några Choice målningar som är signade med ENA.. jag undrar om någon vet vem/vilka det är?

Sen undrar jag vad Aroz står för eller vem det är eftersom jag ser den tagen nästan överallt.

Och en sista fråga vad har hänt med alla gammla sköna målare som typ jaffa cazan m.m? har de slutat eller?

Nu håller jag iofs inte på med grafitti. Men Aroz kan nog stå för ''Östra Aros'' Det namnet Uppsala hade innan det blev Uppsala.
2009-08-04, 14:06
Medlem
Jaffa drog väl Silk också? Eller har jag fel nu
2009-08-04, 17:58
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McArthur
Jaffa drog väl Silk också? Eller har jag fel nu
Jorå, Silk skrev en viss person från I.B. Säkert någon annan också, men han fötjänar att vara "den enda".
2009-08-04, 19:28
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerry155
någon som vet något om den gamla svenska surflegenden joke? hört så mycket om honom men det finns inga filmer eller något...

Om du syftar på tidigt 90 tal så dog han efter att ha klämts mellan ett tåg och vägg.

Stod lite om honom i nån bok också..
2009-08-04, 21:09
Medlem
Kebabsvarvares avatar
Någon som har hört talas om writern/crewet Wask?
Ny målare i Kalmar-området.
2009-08-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsvarvare
Någon som har hört talas om writern/crewet Wask?
Ny målare i Kalmar-området.

Om du kör tillräckligt mycket eller tillräckligt bra så kommer folk höra om dig till slut.
2009-08-04, 22:31
Medlem
Farbror Funguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Om du syftar på tidigt 90 tal så dog han efter att ha klämts mellan ett tåg och vägg.

Stod lite om honom i nån bok också..
Jag minns också den boken. Kan det ha varit "Den spraymålade bilden"?
2009-08-05, 00:12
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fungus
Jag minns också den boken. Kan det ha varit "Den spraymålade bilden"?

jag tycker det låter som boken "graffiti" av per olof sännås
2009-08-05, 00:14
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
jag tycker det låter som boken "graffiti" av per olof sännås

Den var det..
2009-08-05, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoRezon
Tjenare!

Aroz är en person o skriver både aroz o aros, (ArosOne ArozOne) vad jag vet så har han kört mest ensam men nu är med i EBC.
2009-08-05, 00:33
Medlem
Kebabsvarvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Om du kör tillräckligt mycket eller tillräckligt bra så kommer folk höra om dig till slut.

Haha, detta blev pinsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in