2008-01-16, 00:22
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kom och tänka på detta när jag läste en annan tråd här i forumet, och tyckte att frågan skulle passa bäst här.

Om jag fotar mina målningar med lite mera "oldschool-kamera" dvs. sådan med filmrulle i, eller med engångskamera och lämnar in bilderna på flamkallning i en fotobutik, så ser ju personalen bilderna när dom famkallar. Kan dom spara kopior, och kan detta användas mot mig i rättegång om man tillexempel behöver visa leg när man hämtar ut bilderna?

egentligen inte. så länge du inte figurerar live'n'direct på bilderna med sprejburk i hand och ansikte synligt. Annars har du helt sonikt fotat skadegörelse. Precis som poliser och diverse löst folk.

däremot kan det förekomma att det saknas bilder och sånt mer ofta än vid framkallning av "vanliga" motiv. Efter ett tag lär du dig vilka butiker som är att lita på
2008-01-16, 08:04
Medlem
Mohahas avatar
Man ska väl skaka burkar utan kula med fast de behövs väl inte skakas lika länge?
2008-01-16, 11:16
Medlem
Twangs avatar
Eftersom Burner-kromen innehåller silverspån istället för pigment så är skakning inte lika nödvändig. Dock är det bra att dra till den några gånger. Nu lärde ni er nånting nytt.
2008-01-16, 12:34
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang
Eftersom Burner-kromen innehåller silverspån istället för pigment så är skakning inte lika nödvändig. Dock är det bra att dra till den några gånger. Nu lärde ni er nånting nytt.
Eller inte
2008-01-16, 12:40
Medlem
Gissa varför tågmålare ofta föredrar krom
2008-01-16, 13:46
Medlem
Capitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang

Silverspån tror jag nog inte va? men kanske aluminium?

Citat:
Gissa varför tågmålare ofta föredrar krom

För att den täcker bra, är dryg och snabb att fylla med?
att det inte är någon kula i är ju bara ett litet +.
Annars som det tidigare näms i tråden handlar det om att packa kannorna rätt.
2008-01-16, 14:58
Medlem
Jaaaas avatar
Hur många minus krävs för att montanahardcore blir dåliga att köra med ??
2008-01-16, 15:04
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Låter det verkligen så mycket att magneter osv behövs för att hålla fast kulan?
Menar, låter ju nästan lika högt att spruta som att skaka.. Och ni står vell ändå inte i folkmassor och sprayar?
2008-01-16, 15:18
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Vad menas med det?

Om det menas som förr så "Du betalar så skyddar vi dig mot faror" så som maffian samt Hells Angels / Bandidos gör i nutid.
2008-01-16, 15:49
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Hur många minus krävs för att montanahardcore blir dåliga att köra med ??
http://www.graffitishop.eu/product/13/montana-hardcore-400ml.html

där står det såhär "The formula is adjusted to the cold north so we can write at -10°." Så under 10 minus så borde väl färgen börja bli dålig?
2008-01-16, 16:32
Medlem
Sendrags avatar
ja det låter ordentligt. men om du skakar när det inte är folkmassa så tro mig när jag säger att DU plötsligt kommer stå och skaka I en folkmassa, och kanske en bil. tack för mig
2008-01-16, 18:21
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Var länge sen jag träffade Read eller Harpa så jag har ärligt talat ingen aning om dom kör med någon Fuss eller inte
Okej, jag har ju iofs bara sett dom tillsammans 2 gånger.. struntar i bilden jag pratade om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in