2009-05-18, 17:43
Medlem
Fwks avatar
någon som känner till en målare vid namn tung? eller e det namnet free ?
2009-05-18, 17:56
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fwk
någon som känner till en målare vid namn tung? eller e det namnet free ?
Har sett det i stockholm men om du inte bor där så är det ju bara att köra på.
2009-05-18, 17:59
Medlem
Fwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virreee
Har sett det i stockholm men om du inte bor där så är det ju bara att köra på.

oh skönt hehe e ifrån skåne/blekinge trakten så då blir de tung då
2009-05-19, 14:31
Medlem
Gick ner mot Karlbergs slott idag och såg att någon piecat tunneln under Karlberg Station. Det stod UN. Tror det var namnet på crewet men är inte helt säker, kollade aldrig efter en sign. Vad är det här för lirare? Är h*n/dom stora i någon annan del av Stockholm för längs K-Line och runt Vasastan har jag inte sett dom?
2009-05-19, 14:51
Medlem
Hej FB!
Undrar vad för slags penna som är bra till att skriva på stickers då jag inte har någon erfarenhet av det alls. Helst med en udd på 2-6mm. Fattar givetvis att det inte kan vara något vattenlösligt och jag orkar inte heller sitta och blanda massa olika inks osv. Pennans bläck ska alltså redan vara i. Jag ser helst att den finns på en butik i Stockholms innerstad (HL, Akadembokhandeln, osv.) och kostar runt eller under 50kr.

Skulle gärna testa mig fram men eftersom jag bara har en dryg femtiolapp att spendera på det här vill jag ha ett bra resultat direkt. Har kollat litegrann på Montana Short Marker 4mm (http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=1587) och On The Run 6mm (http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=698) på HL. Är de något att ha?

Tack för hjälpen!
2009-05-19, 15:12
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Hej FB!
Undrar vad för slags penna som är bra till att skriva på stickers då jag inte har någon erfarenhet av det alls. Helst med en udd på 2-6mm. Fattar givetvis att det inte kan vara något vattenlösligt och jag orkar inte heller sitta och blanda massa olika inks osv. Pennans bläck ska alltså redan vara i. Jag ser helst att den finns på en butik i Stockholms innerstad (HL, Akadembokhandeln, osv.) och kostar runt eller under 50kr.

Skulle gärna testa mig fram men eftersom jag bara har en dryg femtiolapp att spendera på det här vill jag ha ett bra resultat direkt. Har kollat litegrann på Montana Short Marker 4mm (http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =3&page=14&shophex=&pid=1587) och On The Run 6mm (http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=698) på HL. Är de något att ha?

Tack för hjälpen!

Du behöver inte ha en speciell penna för stickers. Skaffa vilken permanent tusch som helst. De för en tia på ICA fungerar lika bra som sina svindyra släktingar på diverse kladdaffärer.
2009-05-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Du behöver inte ha en speciell penna för stickers. Skaffa vilken permanent tusch som helst. De för en tia på ICA fungerar lika bra som sina svindyra släktingar på diverse kladdaffärer.

Okej. Tack.
2009-05-19, 15:56
Medlem
Noobfråga men ungefär hur mycket färg går det åt till en normalstor piece?
2009-05-19, 15:59
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindel
Noobfråga men ungefär hur mycket färg går det åt till en normalstor piece?

för mig går det ungefär i kanna men om du inte kan fylla bra så tar det nog mer.
2009-05-19, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
för mig går det ungefär i kanna men om du inte kan fylla bra så tar det nog mer.
dina kluddermålningar måste vara extremt små
2009-05-19, 16:07
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
dina kluddermålningar måste vara extremt små

Han kör bara med 2 bokstäver. Iaf om man ska tro skisstråden
2009-05-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Han kör bara med 2 bokstäver. Iaf om man ska tro skisstråden
men hur mycket går det åt till 4 bokstäver då ungefär?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in