Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
Inatt följde jag med min polare ut till linjen och testade att måla för första gången, det blev inte snyggt överhuvudtaget (skyller på mörkret

), men fyfan vad spännande det är när man ligger ner och det kommer ett dundrande fraktåg förbi!
Nu är jag sjukt sugen på att börja måla lite. Äre ungefär hitta på namn > tagga > throw ups > piece som gäller?
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
Skissa ska jag självklart göra! Målar mycket tatueringsmotiv hemma med akvarell och pennor samt går bild-linje i gymnasiet, så jag kan iaf färger och former.
Får köpa mig ett par svarta cans och tagga lite. Vilken typ av caps är bäst till taggs, universal?
Härligt att du gillar det i alla fall. Som sagt, skissa som fan. Du behöver inte nödvändigtvis hitta på något att skriva sålänge du skissar, om du tränar på olika bokstavskombinationer blir du bättre och mer allsidig. När du sedan har bestämt dig för din eviga tag (som du förmodligen kommer byta ut bra många gånger) så är det bara att ge sig ut och taga. Till en början kan det vara bäst att taga enkla, cleana bokstäver utan för mycket krussidull och krumelurer, då det lätt ser toyigt ut. Titta på mycket annan graffiti så du får dig en upfattning om snyggt/fult. Mitt råd är att inte göra en målning förns du är hyffsad på att göra skisser. Har du medans du skissat tagat en del så får du lite av cancontrollen gratis.