2009-10-01, 00:39
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
Håll er till ämnet!
//mod
2009-10-01, 10:23
Medlem
U-137s avatar
Hej,

Jag skulle behöva tips på hur man så snabbt som möjligt får upp ett verk på en vägg med hjälp av en schablon. Det måste gå riktigt fort och sitta som satan.

Jag är en total nybörjare, så tips på både teknik och utrustning uppskattas.

mvh
U-137
2009-10-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-137
Hej,

Jag skulle behöva tips på hur man så snabbt som möjligt får upp ett verk på en vägg med hjälp av en schablon. Det måste gå riktigt fort och sitta som satan.

Jag är en total nybörjare, så tips på både teknik och utrustning uppskattas.

mvh
U-137

schablon, sprayburk och fatcap. Men skippa det, sysslar man förmycket med streetart tappar man kulorna och hamnar i helvetet.
2009-10-01, 11:27
Medlem
U-137s avatar
haha, tack i alla fall.
2009-10-01, 11:40
Medlem
Är det någon som vet vad Voice drog tidigare?
http://i33.tinypic.com/2drxxde.jpg

Jag gillar hans stil så det skulle vara kul att veta.
2009-10-01, 12:31
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twilfit

du gillar inte alls hans stil, hans stil gillar du inte! Jers var det nog, tru story.
2009-10-01, 12:45
Medlem
???
Vad menar du med det? Ska det där med Jers vara humor, eller? Ja, jag gillar Jers. Och ja, jag gillar Voice, men det känns inte särskilt troligt att det skulle vara samma person. Jag har fått obekräftade uppgifter ifrån visst håll att Voice har haft en tidigare tag och jag tycker att det skulle vara kul att veta vad han eller hon skrev tidigare. Är det svårt att förstå? Om du inte har något vettigt att komma med i frågan så behöver du inte posta något.
2009-10-01, 13:35
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:

Drog tidigare? Den där snubben kan ju inte ha kört särskilt länge.
2009-10-01, 13:37
Medlem
vildhunds avatar
Citat:
???
Vad menar du med det? Ska det där med Jers vara humor, eller? Ja, jag gillar Jers. Och ja, jag gillar Voice, men det känns inte särskilt troligt att det skulle vara samma person. Jag har fått obekräftade uppgifter ifrån visst håll att Voice har haft en tidigare tag och jag tycker att det skulle vara kul att veta vad han eller hon skrev tidigare. Är det svårt att förstå? Om du inte har något vettigt att komma med i frågan så behöver du inte posta något.

Om du nu gillar Voice som du skriver, bör du inte efterfråga hans/hennes tidigare tag. Man byter helst inte tag om man har kört det ett tag och om man nu byter gör man det oftast för att kunna köra på ändå utan att kunna kopplas ihop med sin gamla tag, även om det oftast märks efter ett tag ändå.

Hjälp inte polisen med kartläggning för fan!
Är det så svårt att förstå?
2009-10-01, 15:49
Medlem
vad är det egentligen för skillnad på burkar? Förutom priset och utsidan på dem?
eller är det bara samma färgblandning, drivgas osv.? och vad är det som gör att vissa burkar "tål" kyla bättre än andra?
2009-10-01, 15:54
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
vad är det egentligen för skillnad på burkar? Förutom priset och utsidan på dem?
eller är det bara samma färgblandning, drivgas osv.? och vad är det som gör att vissa burkar "tål" kyla bättre än andra?
olika mängdenr lösningsmedel i dem, olika blankhets grader etc, etc.
tycker den här tråden skulle passa fint som sticky, så behöver inte 10 trådar om hur man gör graffiti popa up
2009-10-01, 15:59
Medlem
hmm aight, typ olika mkt pigment osv!?

en fråga till!!
det råkar inte finnas en shysst databas eller något att kolla upp upptagna tags i? jag vet att man kan bli sjukt skillad och sedan battla ut dem med feta pieces, men det är inte så lätt för en färsking! vill ju helst inte bli stämplad som en baitare eller bli nedslagen av någon pissed lirare... ska man bara checka runt på fotologs, fb osv eller finns det något bättre ställe att kika på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in