2007-12-27, 01:20
Medlem
Whats the deal? Köp en Pinky och en NYC. Kolla in BOMB SHELTER på youtube
2007-12-27, 01:21
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Vilka caps används i denna film?

http://www.youtube.com/watch?v=AKo-ij-nigQ&NR=1

Vad används för att skissa upp/fillen?
Vad används för linesen och lightsen?
Orange,nyc fat?
Nyc fat?
2007-12-27, 01:48
Medlem
Jaaaas avatar
Skippa alla nyc-caps då de är inte alltför lätta att hantera om man är ny pinkfat,orangefate och level2-3 funkar fint
2007-12-27, 02:00
Medlem
AXLETTIs avatar
Jag brukar sätta mig och köra outlines om och om igen med den stil jag tänkt köra, så kommer man också på var man behöver koncentrera sig lite extra och det blir lättare att känna proportionerna på bokstäverna. Har dock inte kört något tillräckligt avancerat för att ha med skissen ut ännu.
2007-12-27, 21:35
Medlem
Genious Brothers avatar
Noobtråden kanske?
Förövrigt är favoriten NY Fat för dem gör det dem ska.
2007-12-27, 21:40
Medlem
AXLETTIs avatar
NY Fat, Pinky fat och en svart med gul prick (Banana skinny? ) duger!
2007-12-28, 00:34
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
pinsam tråd

Precis. Om du lär dig läsa så kanske även du kan förstå frågeställningen och sedan bidra med något

pinky,fat,montana outline och skinny level 1 blev det iaf. aldrig målat med annan cap än den som sitter på kannorna från början Är det förresten någon som vet ifall capsen passar på burkar som man köper i den lokala färgaffären? svart/vit har man ju varken pengar eller lust att beställa varje gång
2007-12-28, 01:42
Medlem
hej

kanske dummaste nybörjarfrågan någonsin men here we go...

har gjort en stencil och tänkte inhandla första burken sprayfärg, vad ska jag tänka på? är någon spraysort att föredra? vart hittar jag det jag söker efter?
tänkte kolla här imorgon innan jag sticker iväg och handlar så det inte blir totalt felköp.

Tack på förhand
2007-12-28, 01:48
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protos5
kanske dummaste nybörjarfrågan någonsin men here we go...

har gjort en stencil och tänkte inhandla första burken sprayfärg, vad ska jag tänka på? är någon spraysort att föredra? vart hittar jag det jag söker efter?
tänkte kolla här imorgon innan jag sticker iväg och handlar så det inte blir totalt felköp.

Tack på förhand
Vilken stad bor du i till o börja med? (sthlm,gbg osv där de finns graffiti affärer)
Kan ju hända att de finns en affär med montana/belton vilket är de bättre märkerna..
2007-12-28, 02:11
Medlem
Rikard_s avatar
När man kör stencil så spelar det väll ingen större roll vad för märke man använder?
2007-12-28, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Vilken stad bor du i till o börja med? (sthlm,gbg osv där de finns graffiti affärer)
Kan ju hända att de finns en affär med montana/belton vilket är de bättre märkerna..

Bor inte i en av de större städerna i sverige... letar väl egentligen bara efter "the bare minimum" såhär till att börja med... rent spontant tänker jag på burkarna som finns inne på Biltema... är jag helt fel ute?
2007-12-28, 08:30
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protos5
Bor inte i en av de större städerna i sverige... letar väl egentligen bara efter "the bare minimum" såhär till att börja med... rent spontant tänker jag på burkarna som finns inne på Biltema... är jag helt fel ute?
Ah.. Jo egentligen ska väl vilken färg som helst gå egentligen.
Men belton/montana hade varit ock rekomendera om du bott i en större stad..(om de fanns där dvs)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in