2009-06-11, 00:14
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotton
Bomba mycket och kör massa throw-ups. Då sitter det efter en kväll

Sant, det är alltid dom tagsen som blir snyggast som man drar efter en halvtimma av rundan typ
2009-06-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlaut
torkar inte gold snabbare också?

Mjo. tror den gör det.
2009-06-17, 18:19
Medlem
jag tänkte sätta upp träskivor (typ plywood) mellan betongpelare för att bilda en vägg att måla på. frågan är hur eller vad ska jag göra för att plywoodskivorna ska kunna sitta och bilda en väggg mellan betongpelarna , finns det något jäävligt bra lim eller hur ska jag gå till ävga ?

förklarande bild. http://sv.tinypic.com/view.php?pic=260sy20&s=5 Allt grått=Betong. Den röda rutan = tänkt Placering av vägg
2009-06-17, 18:30
Medlem
det är väl bara att lägga plankorna på marken och skruva dit två eller tre längre planker på baksidan.
2009-06-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan
det är väl bara att lägga plankorna på marken och skruva dit två eller tre längre planker på baksidan.

om jag tänker likadant som du så tror jag inte det finns så långa skruvar ? eller vad vet jag ,kanske finns nå monster-långa skruvar någonstans ? tror jag förstår hur du menar o rätt bra tanke. men om någon annan har en bra idé så droppa !
2009-06-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
om jag tänker likadant som du så tror jag inte det finns så långa skruvar ? eller vad vet jag ,kanske finns nå monster-långa skruvar någonstans ? tror jag förstår hur du menar o rätt bra tanke. men om någon annan har en bra idé så droppa !

Ja det finns långa skruvar, besök närmsta byggvaruhus.
2009-06-17, 22:17
Medlem
teknosolvs avatar
Jag hade använt betongspikar och PL400 lim. Hade jag haft tillgång till elektricitet så är nog borra > plugga > skruva bäst
2009-06-18, 02:18
Medlem
Ciphers avatar
Någon som vet vilka caps som fungerar på Basic-burkarna? I vanliga fall blir det ju en jämn ring, när man använder capsen på exempelvis Montana-burkar, men på Basic-burkarna blir det något helt annat jävla fittmönster som inte går att måla med över huvud taget.

Äckliga skitburkar. Fy fan.
2009-06-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Någon som vet vilka caps som fungerar på Basic-burkarna? I vanliga fall blir det ju en jämn ring, när man använder capsen på exempelvis Montana-burkar, men på Basic-burkarna blir det något helt annat jävla fittmönster som inte går att måla med över huvud taget.

Äckliga skitburkar. Fy fan.

basic och mtn gold e samma sak, nästan, gold har ett lite annat ventil system och basic har mindre pigment än gold
2009-06-18, 19:10
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
basic och mtn gold e samma sak, nästan, gold har ett lite annat ventil system och basic har mindre pigment än gold
OK. Ja, inga utav mina större caps fungerar på Basic i vilket fall.
2009-06-18, 19:17
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
OK. Ja, inga utav mina större caps fungerar på Basic i vilket fall.
skumt, de lanseras ju av samma företag. har det kanske hamnat färg i någon av delarna mån tro?
2009-06-18, 19:30
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
skumt, de lanseras ju av samma företag. har det kanske hamnat färg i någon av delarna mån tro?
Trodde det först, därför plockade jag med mig helt nya caps och burkar igår när jag skulle ut. Gick en bra bit för att måla, men väl där så möttes jag utav samma problem som kvällen innan. Använder jag caps större än level 3 så skiter de ner sig totalt, och det blir ett ojämnt mönster som är helt och hållet omöjligt att måla med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in