2009-06-08, 07:33
Medlem
Ciphers avatar
Kan någon berätta för mig varför man kallar en del caps för kalligrafi-caps när dem inte är det?
2009-06-08, 14:25
Medlem
Kottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Kan någon berätta för mig varför man kallar en del caps för kalligrafi-caps när dem inte är det?
Det är ett tufft ord som man vill använda så ofta som möjligt.
2009-06-08, 15:21
Medlem
Ciphers avatar
När man skriver kalligrafi är pennans spets bredare åt sidorna och smal på höjden, medan kalligrafi-capsen ger en stråle som är lång på höjden och smal på bredden. Drar man pennan uppifrån och ned, så får man alltså ett brett streck, medan man med capsen får ett brett streck om man drar åt sidan. Pennan kan också vara bredare i en vinkel.

Kalligrafi-pennan: — eller /
Kalligrafi-capsen: l

Känns väldigt dumt om de tänkt sig att man ska hålla burken i 45 eller 90 ° vinkel när man målar, för att få den effekt capsen faktiskt är gjorda för. När man ser på capsen framifrån så sticker en plastbit ut precis runt hålet, som med sin utformning anger att strålen ska gå åt sidorna, men även den är missvisande.
2009-06-08, 15:35
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
När man skriver kalligrafi är pennans spets bredare åt sidorna och smal på höjden, medan kalligrafi-capsen ger en stråle som är lång på höjden och smal på bredden. Drar man pennan uppifrån och ned, så får man alltså ett brett streck, medan man med capsen får ett brett streck om man drar åt sidan. Pennan kan också vara bredare i en vinkel.

Kalligrafi-pennan: — eller /
Kalligrafi-capsen: l

Känns väldigt dumt om de tänkt sig att man ska hålla burken i 45 eller 90 ° vinkel när man målar, för att få den effekt capsen faktiskt är gjorda för. När man ser på capsen framifrån så sticker en plastbit ut precis runt hålet, som med sin utformning anger att strålen ska gå åt sidorna, men även den är missvisande.
Dom är väl "vridbara"? Eller är det kanske inte alla sådana som är det..
2009-06-08, 16:23
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Dom är väl "vridbara"? Eller är det kanske inte alla sådana som är det..
Tackar för det svaret. Tyvärr är inte mina det.
2009-06-10, 21:20
Medlem
Daggys avatar
Jag började rätt nyss övergå från att skissa till att även måla med kannor och därför är min cancontol skit. Någon som har några tips på hur man får den bättre snabbare?
2009-06-10, 21:29
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Jag började rätt nyss övergå från att skissa till att även måla med kannor och därför är min cancontol skit. Någon som har några tips på hur man får den bättre snabbare?
tar ett tag, du lärde väl dig inte cykla direkt t.ex.? efter 20 målningar sitter de nog.
2009-06-10, 22:15
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
tar ett tag, du lärde väl dig inte cykla direkt t.ex.? efter 20 målningar sitter de nog.

Han frågar inte om han kan lära sig. Han frågar hur han kan lära sig snabbare. Det finns en del tricks när någon ska lära sig att cykla som att använda stödhjul eller att ha någon bakom som håller i cykeln men sedan släpper den.
2009-06-10, 22:24
Bannlyst
Citat:
kör med samma burkmärke hela tiden och använd ett fåtal sorters caps
2009-06-10, 22:45
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
kör med samma burkmärke hela tiden och använd ett fåtal sorters caps

Den tror jag på!
2009-06-10, 23:08
Medlem
virreees avatar
Citat:
Gör en massa linjer och sen försöker du att dra en likadan över om du fattar vad jag menar.
2009-06-10, 23:50
Medlem
Kottons avatar
Bomba mycket och kör massa throw-ups. Då sitter det efter en kväll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in