2009-12-17, 22:56
Medlem
Tja, tänkte köpa ett skisspaket från någon hemsida, någon som har ett tips på ett bra kit till ett rimligt pris(ca 3-400 som högst)?
2009-12-18, 01:09
Medlem
NotchJohnsons avatar
Hur funkar det att måla när det snöar? Är det lika värdelöst som när det regnar?
2009-12-18, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotchJohnson
Hur funkar det att måla när det snöar? Är det lika värdelöst som när det regnar?

Jag tycker att måla när det regnar är inga problem, är ingen liten bög som ska klaga på allt.

- Nä jag målar inte med basic eller montana black. Bara montana gold

Så länge väggen inte är blöt/snöig så är det ju inga problem. Det enda du behöver oroa dig över då är att burkarna kanske inte funkar.
2009-12-18, 10:43
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alk1
Tja, tänkte köpa ett skisspaket från någon hemsida, någon som har ett tips på ett bra kit till ett rimligt pris(ca 3-400 som högst)?

Helt OK och sjukt prisvärt
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=fib ra&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=233

Till outlines
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=uni &x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=2131

Till highlights
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=&search_brand=34&page= 14&shophex=&pid=160
2009-12-18, 22:04
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Känns som att när man sätter upp klibbor så spelar det ingen roll hur dom sitter, sätt dom i bussar eller sånt så slipper du vädrets krafter.

Jo, det förstår jag. Men problemet är att mina stickers sitter så jävla dåligt att en 5åring sliter enkelt av de från valfritt material jag sätter upp de på. Iofs är det inget större problem då det inte kostade mig något att komma över det, så det blir ingen större förlust. Men känns lite synd ändå att slänga bort allt.

Men ställer frågan igen iaf. Finns det något enkelt sätt att få stickers att sitta bättre. Alltså så de blir svårare att få bort från materialet de fästs på.
Nej, spraylim är inget alternativ då mina stickers kommer användas till spontanbombning.
2009-12-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Jo, det förstår jag. Men problemet är att mina stickers sitter så jävla dåligt att en 5åring sliter enkelt av de från valfritt material jag sätter upp de på. Iofs är det inget större problem då det inte kostade mig något att komma över det, så det blir ingen större förlust. Men känns lite synd ändå att slänga bort allt.

Men ställer frågan igen iaf. Finns det något enkelt sätt att få stickers att sitta bättre. Alltså så de blir svårare att få bort från materialet de fästs på.
Nej, spraylim är inget alternativ då mina stickers kommer användas till spontanbombning.

Fixativ gör ju så att regn o snö inte sabbar de. Det där med limmet kan du inte göra något åt.

Sätt upp de högt så att inga fem åringar når de
2009-12-19, 03:00
Medlem
pENNYs avatar
Citat:

Om du har orken till det, så "öppnar" du klibborna och sprayar in limmet och trycker tillbaka vinylpappret så att det håller sig. Funkar på mina klibbor, dock så har jag inte problem med 5åringar som river ner dom.
2009-12-19, 13:05
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY
Om du har orken till det, så "öppnar" du klibborna och sprayar in limmet och trycker tillbaka vinylpappret så att det håller sig. Funkar på mina klibbor, dock så har jag inte problem med 5åringar som river ner dom.

Får nog bli så.

Något speciellt spraylim som rekommenderas? PMa gärna butik i stockholms området som säljer det isf.
2009-12-19, 14:15
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Får nog bli så.

Något speciellt spraylim som rekommenderas? PMa gärna butik i stockholms området som säljer det isf.

Bor i skåne så har ingen koll på butiker i sthlm, men jag brukar använda 3M Spraylim Displaymount. Som jag har uppfattat det så ska det vara den starkare av spraylimmer.
2009-12-19, 15:44
Medlem
Citat:
Får nog bli så.

Jag har aldrig använt spraylim men Curb Servin har från Moltow: http://www.curbservin.se/se/categories-1/misc/molotow-streetwise-glue.html
2009-12-19, 15:50
Medlem
NotchJohnsons avatar
Hur funkar Molotow jämfört med Montana Black?
2009-12-19, 15:59
Bannlyst
Så hur blir ni INTE tagna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in