2009-05-25, 22:35
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_röv
Har OCF lagt ner nu helt efter rättegången och skit? Inte sett eller hört något nytt om de på ett bra tag nu..

Har hört nått om att ocf sagt att de ska lägga ner efter påryckningar från fups ,men att nån av de endå fortsatt köra endel ...

DETTA är enbart rykten så det behöver ej vara så .
2009-05-25, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Har hört nått om att ocf sagt att de ska lägga ner efter påryckningar från fups ,men att nån av de endå fortsatt köra endel ...

DETTA är enbart rykten så det behöver ej vara så .

Du menar alltså att OCF lägger ner för F.UPS säger åt dom att göra det?
Vad har F.UPS gjort för att förtjäna den respekten?

Checka postcount
Senast redigerad av nesir 2009-05-25 kl. 22:52.
2009-05-25, 23:01
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Du menar alltså att OCF lägger ner för F.UPS säger åt dom att göra det?
Vad har F.UPS gjort för att förtjäna den respekten?

Checka postcount
hahah tror inte jag heller, påtanke på Ksre aaaah ja?
2009-05-26, 00:05
Medlem
Gamer.s avatar
Jag är väldigt ny när det gäller tags och olika målningar. Så det vore schyst om ni kunde ge mig ett och annat tips vad jag bör tänka på för att göra det så snyggt som möjligt? Vilka sidor är bra för att lära sig skriva snyggt och så?

Med andra ord en kort guide om vad man ska tänka på
2009-05-26, 01:38
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamer.
Jag är väldigt ny när det gäller tags och olika målningar. Så det vore schyst om ni kunde ge mig ett och annat tips vad jag bör tänka på för att göra det så snyggt som möjligt? Vilka sidor är bra för att lära sig skriva snyggt och så?

Med andra ord en kort guide om vad man ska tänka på

Börja jävligt enkelt försök skriva VANLIGA bokstäver helt stilrent sen kör du på det tills du(och andra) känner att det sitter .

Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
hmm.. blir väll typ någon vit/svart/röd historia xD
Grundlinjer och skuggor i svart, outline, rött... fyller med vitt :P
Lönt att köpa sig en marker?

Bättre att du kör på chrome fyllning då en brachrome(burnerchrome) burk räcker dubbelt så länge som färg och då kan du göra fler målningar ,dvs öva mer ,detsutom går fyllandet mycket snabbare(högttryck) och du kan lägga ner tid på linjerna .
Senast redigerad av Jaaaa 2009-05-26 kl. 01:40.
2009-05-26, 13:14
Medlem
Anger som nämns i tidigare inlägg var väl även med i Hitit?
2009-05-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vogue
Anger som nämns i tidigare inlägg var väl även med i Hitit?

Stämmer nog bra, uppfatade att han sina första år var ANC, för att senare dyka upp i Hit it Crew.
2009-05-26, 13:36
Medlem
NegRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Gick ner mot Karlbergs slott idag och såg att någon piecat tunneln under Karlberg Station. Det stod UN. Tror det var namnet på crewet men är inte helt säker, kollade aldrig efter en sign. Vad är det här för lirare? Är h*n/dom stora i någon annan del av Stockholm för längs K-Line och runt Vasastan har jag inte sett dom?

Sett ett fåtal un målningar förut men aldrig några signs, så att det låter ju inte helt fel att det kan vara några aik anhängare.
2009-05-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Stämmer nog bra, uppfatade att han sina första år var ANC, för att senare dyka upp i Hit it Crew.

Så är det säkert.
2009-05-26, 19:21
Medlem
simme-MFs avatar
soptunnor

jag är sjukt ny i graffiti, har bara gjort några pieces. Jag funderar på att börja måla om lite soptunnor till characters? är det något man borde prova? Tycker det borde uppskattas mer av samhället, dock inte staten..
Har redan gjort några skisser, ska jag ut och måla?
2009-05-26, 19:50
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme-MF
jag är sjukt ny i graffiti, har bara gjort några pieces. Jag funderar på att börja måla om lite soptunnor till characters? är det något man borde prova? Tycker det borde uppskattas mer av samhället, dock inte staten..
Har redan gjort några skisser, ska jag ut och måla?
Ja gå ut och kör bara men ta god tid på dig
2009-05-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Börja jävligt enkelt försök skriva VANLIGA bokstäver helt stilrent sen kör du på det tills du(och andra) känner att det sitter .

Bättre att du kör på chrome fyllning då en brachrome(burnerchrome) burk räcker dubbelt så länge som färg och då kan du göra fler målningar ,dvs öva mer ,detsutom går fyllandet mycket snabbare(högttryck) och du kan lägga ner tid på linjerna .

varför är chrome speciellt? ska man tänka på något extra med chromefärg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in