2009-05-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Get A Light
Fyllen > Lines > Seconds.
Typ som andra lines fast i en färg som är helt tvärtmot lines, te.x orange > blått > rosa > vitt osv.

http://foxinni.com/wp-content/uploads/2008/05/belfast-graffiti-01.jpg

Ta en titt på den bilden, det som är vitt runt.
Det är så att Seconds lyfter upp målningen en massa.
Seconds behövs inte på varje målning, men jag personligen tycker det är så lyftande och vill gärna se en målning med seconds, dock, om målningen är redan fett gjort och redan upplyft med fyllen så krävs inte seconds, det är en smaksak.

aah jag fattar! Men det lixom "avskärmar" målningen från väggen och gör den tydligare? Men hur många burkar och olika färger är det lötn att köpa till första "rundan". Hur mycket behövs för en rookie-målning?
2009-05-24, 13:00
Medlem
Get A Lights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
aah jag fattar! Men det lixom "avskärmar" målningen från väggen och gör den tydligare? Men hur många burkar och olika färger är det lötn att köpa till första "rundan". Hur mycket behövs för en rookie-målning?

Det beror på helklart om ni ska köra med eller utan färg, hur stor den ska vara och så.
Jag rekommenderar första och närmsta 9 rundorna antingen vitt/svart eller kråm/svart/vitt/e.v seconds färg.

Hade jag vart er hade jag köpt 5 kråm och 3 TAR2 cans, allt som blir över går det och bomba med.
2009-05-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Get A Light
Det beror på helklart om ni ska köra med eller utan färg, hur stor den ska vara och så.
Jag rekommenderar första och närmsta 9 rundorna antingen vitt/svart eller kråm/svart/vitt/e.v seconds färg.

Hade jag vart er hade jag köpt 5 kråm och 3 TAR2 cans, allt som blir över går det och bomba med.

hmm.. blir väll typ någon vit/svart/röd historia xD
Grundlinjer och skuggor i svart, outline, rött... fyller med vitt :P
Lönt att köpa sig en marker?
2009-05-24, 13:14
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Tjena.
Det är så att jag och en polare länge kastat blickar på betongen i vår omgivning, och börjar bli sugna på att måla lite själva!

Jag har aldrig målat med en spraycan. Enda sprayburken jag använt var lite 5-56... Så har ni några sköna tips så mottages dem med en massa tacksamhet!

peace & love

Skissa mycket innan du börjar måla på vägg är ett tips.
2009-05-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snatt
Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl LTC ett gammalt crew från norrköping som kört hur länge som helst.. synd att alla småtoys inte har koll på lite history.. sno nåns namn och göra sig känd på är ju bara patetiskt..

Stämmer Bra LTC tillsammans EIS var vill jag minnas dom 2 största Graffiti Crewen i Norrköping Under 90-talet, EIS med målare som Sate och Dizel, Dona , husserade mest på första halvan av 90-talet, medans LTC dök upp runt 94-95 ? Abort, Phan e väl dom målare jag minns spotant från det gänget.
2009-05-24, 22:42
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Stämmer Bra LTC tillsammans EIS var vill jag minnas dom 2 största Graffiti Crewen i Norrköping Under 90-talet, EIS med målare som Sate och Dizel, Dona , husserade mest på första halvan av 90-talet, medans LTC dök upp runt 94-95 ? Abort, Phan e väl dom målare jag minns spotant från det gänget.

Sen är frågan vad ett crew som inte kör i norrköping har att göra med ett crew som kör i stockholm.
2009-05-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcp
UN kan även betyda Ultras Nord d.v.s en AIK ultrasgruppering. Graffiti är ett vanligt inslag i ultraskulturen, dock har jag ej sett den så detta är bara gissningar.

Låter mest troligt. AIK:s träningsanläggning ligger ju väldigt nära. 99% säker att jag inte läst fel heller. Såg piecen två ggr innan den sanerades tidigare i veckan och om jag läst fel förtjänar jag en riktig örfil.
2009-05-24, 23:51
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone

Look Twice Crew väl? Har några foton när Abort kört i Sthlm tillsammans med nån som gjort characters i mitten på 90-talet.
2009-05-24, 23:53
Medlem
Citat:
Tjena.
Det är så att jag och en polare länge kastat blickar på betongen i vår omgivning, och börjar bli sugna på att måla lite själva!

Jag har aldrig målat med en spraycan. Enda sprayburken jag använt var lite 5-56... Så har ni några sköna tips så mottages dem med en massa tacksamhet!

peace & love

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/graffiti/636480/1.aspx

Där finns en ordlista och lite annat smått och gott. Ni kan alltid köpa/tanka lite graffitifilmer för att få er en liten bild av hur det kan gå till. Förvänta er bara inte att det kommer se ut som på filmerna efter er första natt
2009-05-25, 00:14
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donic1989
aha ok tackar håller på att registrera mig... men såg att man bara kan ladda upp en bild per dag om man inte betalar ...

finns det nån annan liknande sida?

ja jag kan ju lägga in nån bild i pcik of the day.

varför blev dom där lite högre upp så förbannat irriterande ville mest göra uddevalla's grejor tillgängliga för er som inte bor där även för dom som bor där och inte orkar gå dit...

Din lösning är blogspot!
2009-05-25, 12:12
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_röv
Har OCF lagt ner nu helt efter rättegången och skit? Inte sett eller hört något nytt om de på ett bra tag nu..

enstaka saker har dykt upp men inte i samma kvantitet som förut
2009-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Sett att NER KC bombat lite i Norrköping, kan de va riktiga NER eller? Ja är inte så insatt i alla crews osv för de e så jävla ointressant.. :P

Nån som känner till Eco, Damp (AI crew?) eller Anger från Mjölby-hållet? Lite äldre målare.. Var väl aktiva för 5 år sen kan ja tänka mej, dock sitter det ju kvar en del o man är ju intresserad såklart! Nån annan som sett nåt från dom?

Anger var väl med i ANC ett Norrköpings baserat crew, som målade mycket långst med tåglinjerna i Östergötland för ett antal år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in