2009-05-17, 12:48
Medlem
martenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Level 1 är för stort, och jag gillar inte riktigt needle caps. Fann en sida som verkar ha en hel del caps att välja mellan, nämligen http://shop.layup.ch/. Någon som har erfarenhet utav den?

http://www.fatcap.se/?mc=null&c=3&model=192

Den där borde ju fungera eller?
2009-05-17, 15:53
Medlem
saturs avatar
Är denne purple som har boxats med vakter och tryckt upp tags i min stad någon känd person?
Rekonstruktion i precis skala och presition: http://img20.imageshack.us/img20/8025/namnls1.png
Senast redigerad av satur 2009-05-17 kl. 15:57.
2009-05-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Är denne purple som har boxats med vakter och tryckt upp tags i min stad någon känd person?
Rekonstruktion i precis skala och presition: http://img20.imageshack.us/img20/8025/namnls1.png

svårt att säga om det är samma men det finns en "oldschool" purple i stockholm
2009-05-17, 17:58
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martensson
http://www.fatcap.se/?mc=null&c=3&model=192

Den där borde ju fungera eller?
Lite tråkigt med färgöverlödet, men i övrigt verkar den perfekt.

Jag har Montana-burkar just nu, vilka andra caps på sidan passar mina? Har aldrig beställt därifrån, och alla caps jag har nu vet jag knappt vart jag fått ifrån.
2009-05-17, 18:19
Medlem
Citat:
Lite tråkigt med färgöverlödet, men i övrigt verkar den perfekt.

Jag har Montana-burkar just nu, vilka andra caps på sidan passar mina? Har aldrig beställt därifrån, och alla caps jag har nu vet jag knappt vart jag fått ifrån.

Alltså det finns typ ingen cap som är smalare än level 1, super skinny black, super skinny white/grey, skinny gold och dom där.
Det där är ju en smaksak vilken man föredrar utav dom, men alla är mer eller mindre liknande tjocklek.

Jag har testat mer eller mindre alla caps som finns att köpa, och alla dessa super skinny, och skinny caps som tex level 1, super skinny gold, super skinny black osv, dom e mer eller mindre ungefär lika smala.

För att uppnå dessa super tunna linjer man kan se på vissas målningar så andvänds inte någon special super cap vad jag vet iaf.

Utan man kör med dessa ovan nämnda vanliga caps, men man med hjälp av can controll och känsla trycker in capen mindre än i vanliga fall, och typ stryper den lite genom att trycka med lite lutning bakåt på capen så röret inte tar upp lika mycket tryck och färg. ibland kan vissa andväda sig utav stenciler och dylikt också. Det i hop med att man målar över linjer med andra färger gör dessa super smala linjer man kan se på målningar.

Så funkar det iaf för mig och enligt min vetskap.

Men jag vet inte, det kanske existerar någon super cap som jag inte lyckats höras tala o eller stött på.
Senast redigerad av yessru 2009-05-17 kl. 18:21.
2009-05-17, 18:56
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
svårt att säga om det är samma men det finns en "oldschool" purple i stockholm
det var fruktansvärt fina signaturer denne purple la ut, ganska mycket fade var det i dem i varje fall, liknelser?
2009-05-17, 20:49
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi
De jag sett skriva det är ABC, Beges och Punk, Möjligtvis nån till ur KCE också som jag inte kan erinra mig vem i så fall
De flesta i Sverige får skämmas bredvid dom.
Beges är väl ändå inte med? Det är väl bara så att MIS kör mycket med BST.
2009-05-18, 05:24
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessru
Alltså det finns typ ingen cap som är smalare än level 1, super skinny black, super skinny white/grey, skinny gold och dom där.
Det där är ju en smaksak vilken man föredrar utav dom, men alla är mer eller mindre liknande tjocklek.

Jag har testat mer eller mindre alla caps som finns att köpa, och alla dessa super skinny, och skinny caps som tex level 1, super skinny gold, super skinny black osv, dom e mer eller mindre ungefär lika smala.

För att uppnå dessa super tunna linjer man kan se på vissas målningar så andvänds inte någon special super cap vad jag vet iaf.

Utan man kör med dessa ovan nämnda vanliga caps, men man med hjälp av can controll och känsla trycker in capen mindre än i vanliga fall, och typ stryper den lite genom att trycka med lite lutning bakåt på capen så röret inte tar upp lika mycket tryck och färg. ibland kan vissa andväda sig utav stenciler och dylikt också. Det i hop med att man målar över linjer med andra färger gör dessa super smala linjer man kan se på målningar.

Så funkar det iaf för mig och enligt min vetskap.

Men jag vet inte, det kanske existerar någon super cap som jag inte lyckats höras tala o eller stött på.
Tack för ett mycket bra inlägg. Jag får testa mig fram, helt enkelt.
2009-05-18, 09:25
Medlem
Jag tror Beges gått med i Bst. Sett flera "Beges Bst" tags gjorda av samma hand utan något annat bredvid.
2009-05-18, 09:30
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Någon som vet vart jag kan beställa caps för mycket små detaljer och fina linjer, samt caps för väldigt stora linjer, större än exempelvis pinky eller level 5, på en och samma hemsida? Billig frakt är ett plus, då jag inte tänkt beställa mer än just caps.

9013 SuperSkinny - vit/guld - på fatcap.se är enlig mig den capen som gör smalast linjer. Sedan får du som någon sa, trycka capen lite bakåt samt väldigt löst, samtidigt som du håller burken nära väggen och drar fort. Annars finns stencil-capen, sådana kan man tillverka själv också väldigt enkelt. Jag har lyckats få millimetertunna linjer med hemmagjort stencilcap.
2009-05-18, 15:43
Medlem
Bäver_s avatar
Beges är med i Bst.
2009-05-18, 17:38
Medlem
..och Cunz är med i MVH.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem