2007-12-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr
Pröva

Fast drygt o betala ca 60 spänn för 200ml.

Eller så snor man helt enkelt!

Haha jag och en polare spannade in en jävla massor av hårsprayer i en leksaksaffär så jag tänkte, varför inte Alltid värt ett försök!

Edit. Med hårspray menar jag en spray som man färgar om håret med eller vad det nu är.
2007-12-04, 21:07
Bannlyst
Jag gjorde faktist min första tag med hårspray, neon gul
visst det sitter väl, men köp hellre " riktiga " burkar..
2007-12-04, 23:01
Medlem
Daltarns avatar
nu när det ändå pratas om att måla med lite ovanliga saker så kan jag ju ställa en liknande fråga.

Det finns laglig pepparspray som sprutar ut en röd vätska som tydligen skall vara svår att få bort från kläder mm.

någon idiot som försökt måla ute med detta och isf hur gick det?

räknar inte med att få svar på min fråga ;P
2007-12-04, 23:10
Medlem
fartfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daltarn
nu när det ändå pratas om att måla med lite ovanliga saker så kan jag ju ställa en liknande fråga.

Det finns laglig pepparspray som sprutar ut en röd vätska som tydligen skall vara svår att få bort från kläder mm.

någon idiot som försökt måla ute med detta och isf hur gick det?

räknar inte med att få svar på min fråga ;P

på tal om pepparspray så kan ja ju skryta om att min coola mormor sprutade massa pepparspray i en vask. Jag kom in i köket och då säger hon att ja ska lukta i vasken, jag misstänker inte något de är ju en mormor vi snackor om vafan så ja tar ett djupt andetag är alltid på min vakt när ja träffar henne efter den händelsen
2007-12-05, 11:17
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironhead
Ah som rubriken..Någon här som har testat att dra tags osv med hårspray? Fick bara tanken idag.. Tagger vad man haver lixom
Det funkar.
Jag och en polare bombade med spraygrädde.. Höll dock inte länge.. Men det var gott och kul.
2007-12-05, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ah som rubriken..Någon här som har testat att dra tags osv med hårspray? Fick bara tanken idag.. Tagger vad man haver lixom

För ett antal år sedan hittade ja morsans gamla hårspraysom de va en skvätt kvar i. Gick ut å skrev på den gråa putsen på huset. Det syns fortfarande, efter både högtrycks tvätt vanlig vattenslang och borste, regn och många år. Jag kan inte säga att det syns tydligt, med det syns ;D
2007-12-05, 19:50
Medlem
GbgMrs avatar
Har bara undrat. Nån smart som kan räkna ut hur mycket FÄRG, inte chrom, det går åt att måla en wholecar? På ett CA ?

Om man andvänder fat caps te.x pinky, blue soft osvosvosv.

Mvh
2007-12-05, 23:13
Medlem
Jag och en kompis satte på cap på en hårmosseflaska och sköt på varandra. Han kom på den briljanta idén att skriva "bajs" på ett elhus. Det står kvar än idag, efter många år.

Citat:
2007-12-06, 21:51
Medlem
Jag har en hel del frågor som jag hoppas få svar på.

1.Vad är det för skillnad mellan Skinnycaps och andra caps (Montana) som är lika stora?
2.Vad är en softcap?
3.Vad ska man göra för att det inte ska vara så segt när man ska spreja? Det går jävligt trögt att trycka ner capen.
4.Jag testade level 5 och den var inte 20cm utan kanske 6. Är det för att kannan är nedkyld?
Tack för hjälpen.
2007-12-06, 22:01
Medlem
misaers avatar
Tjena!, jag har precis börjat intressera mig för måla, skissa osv och jag skulle vilja ha lite generella tips sådär, jag har aldrig tecknat eller skissat någonsin förr, så be easy on me.

Här följer en bild på en ofärdig skiss jag gjort, det är den första jag någonsin gjort, dvs "graffitiskiss".

http://img514.imageshack.us/img514/598/dsc00423uc4.jpg

Peace
-
Misaer
2007-12-07, 14:56
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misaer
Tjena!, jag har precis börjat intressera mig för måla, skissa osv och jag skulle vilja ha lite generella tips sådär, jag har aldrig tecknat eller skissat någonsin förr, så be easy on me.

Här följer en bild på en ofärdig skiss jag gjort, det är den första jag någonsin gjort, dvs "graffitiskiss".

http://img514.imageshack.us/img514/598/dsc00423uc4.jpg

Peace
-
Misaer

Träna, träna, träna, träna. Sen tränar du ännu mer!

Kolla på andra skisser/målningar fast bajta inte (Bajta= Härma)
Fråga samma fråga som dig när jag börja, fick samma svar hela tiden träna, träna..

Mvh
2007-12-07, 15:22
Medlem
misaers avatar
Tackar!, jodå, tränar är ju det jag gör och jag jobbar för fullt på att utvecklas och bli bättre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in