2007-11-21, 17:29
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Gold är matta färger, black blanka. Tror det är dem största skillnaden. Sen är det väl olika tryck i dem och eller är jag fel ute nu...?

Lägre tryck = Black

Högre = Gold

Mvh
2007-11-21, 22:53
Medlem
Caps

Är relativt ny inom graffitin, undrar bara vilka caps ni anser vara bäst till vad?
och om det är olika från can till can så till tyska montana black?
2007-11-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr
Lägre tryck = Black

Högre = Gold

Mvh

E de inte tvärt om?
2007-11-21, 23:16
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomz
Är relativt ny inom graffitin, undrar bara vilka caps ni anser vara bäst till vad?
och om det är olika från can till can så till tyska montana black?
hm.. Bombing: Belton Original(black skinny),Bluesoft,Nyc Fat,Orange.
Måla: alla ovan också. plus pink och gold.

Jag är inte direkt kräsen av mig.. Alla caps funkar..

Sen beror de ju på hur lång tid man har på sig o måla osv.. Det bestämmer ju cap också..

Men tags föredrar jag nog Belton Original eller nyc fat.
2007-11-23, 14:44
Medlem
ztingers avatar
Hur gör jag om jag vill ha fint rinn (typ sånthär http://www1.fotolog.com/lovedrips/38178592 )
Vilken penna lämpar sig bäst? Spelar det någon roll vilket ink jag har i?
När jag försöker få rinn med squeezern så blir det mer ett stort rinn och inte flera små smala rinningar om ni förstår.

Det spelar ingen roll vilken färg det är på inket eller vilken tjocklek det är på pennan bara jag får ett snyggt rinn.
2007-11-23, 17:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Hur gör jag om jag vill ha fint rinn (typ sånthär http://www1.fotolog.com/lovedrips/38178592 )
När jag försöker få rinn med squeezern så blir det mer ett stort rinn och inte flera små smala rinningar om ni förstår.

Det spelar ingen roll vilken färg det är på inket eller vilken tjocklek det är på pennan bara jag får ett snyggt rinn.
Kör med Squeezer ?
2007-11-23, 22:06
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kör med Squeezer ?

Jag har kört med highlights squeezer och grogg men jag får aldrig till det där snygga rinnet utan det blir mer ett stort rinn istället för fint smårinn.
2007-11-23, 22:42
Medlem
virreees avatar
Citat:
Jag har kört med highlights squeezer och grogg men jag får aldrig till det där snygga rinnet utan det blir mer ett stort rinn istället för fint smårinn.
testa att blanda ut inket
2007-11-23, 22:44
Awaiting Email Confirmation
Schickhardts avatar
Citat:

Jag har kört med vanlig montana flow och grog, det är inte så speciellt svårt att få in tekniken. Först pushar jag bara lite innan jag börjar med tagen och sedan kör jag. Om du märker att pennan snålar med inket, pusha lite mer medan du skriver, det borde göra susen.
2007-11-23, 22:55
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virreee
testa att blanda ut inket

Okej jag ska fixa lite nya pennor och försöka med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Schickhardt
Jag har kört med vanlig montana flow och grog, det är inte så speciellt svårt att få in tekniken. Först pushar jag bara lite innan jag börjar med tagen och sedan kör jag. Om du märker att pennan snålar med inket, pusha lite mer medan du skriver, det borde göra susen.

Okej då blir det nog en sån för jag har varit sugen på en flow ett tag.
2007-11-24, 11:46
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Kör med squeezer eller skoputs. Sen så fixa ett lite tjockare ink än grog, kanske koncentrera("koka") grogen det så det blir tjockare, eller så blandar du ihop något eget(färg+lösningsmedel) så du får det lite tjockare än grog.

silver hammarlack+aceton, blanda det så det blir liiite tjockare än vatten, häll i squeezern, så kan du få flera små rinn istället för ett stort.
2007-11-24, 18:03
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kör med squeezer eller skoputs. Sen så fixa ett lite tjockare ink än grog, kanske koncentrera("koka") grogen det så det blir tjockare, eller så blandar du ihop något eget(färg+lösningsmedel) så du får det lite tjockare än grog.

silver hammarlack+aceton, blanda det så det blir liiite tjockare än vatten, häll i squeezern, så kan du få flera små rinn istället för ett stort.

Nu har jag två olika bud här. Du säger tjockare ink och "virreee" säger att tunnare ink is the way to go. Jag blir förvirrad...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in