2008-02-02, 19:17
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Följfråga ang gasmasker då.. Köpte mig svenska försvarets gasmask, hur bra fångar den upp detta damm? Filtret är sprillans nytt och skall ju hindra emot dödliga gaser.

Jag kan inte tänka mig att den inte fångar upp dammet också men jag har ingen källa på det.
2008-02-02, 19:53
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Jag skulle köra på ett med aktivt kol i. Jag tror att det stoppar det lilla dammet man annars skulle få i sig och även gasen. Om man bara är orolig för att få i sig damm så kan man ju köra med ett simpelt munskydd men det är gasen som är det mest hälsofarliga.
Det är ju främst gasen jag vill få bort...
2008-02-02, 23:58
Medlem
Nån som kan namnge runt 10 crewn som är/varit bäst i skåne, vill väldigt gärna lära mig mer om skånes scen.
2008-02-03, 01:17
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Nån som kan namnge runt 10 crewn som är/varit bäst i skåne, vill väldigt gärna lära mig mer om skånes scen.
Är dålig på "danmark" men kan ett crew - NER
2008-02-03, 02:32
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

SW, SOS, OHS, NER, KC, TRC, AFD, NÄU, BAC, TRN osv osv...

Detta är utan inbördes ordning och inte ens i närheten av alla kända skånecrews, detta är vad jag lyckas skriva ner halv tre efter en jobbig lördagsnatt. Skånescenen är faktiskt inte alls så pjåkig!
2008-02-03, 12:10
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Varför lever WUFC på fame ? Vad jag har hört så är dom aktiva.
Aktiva på Throwups och tags, men inte aktiva på tåg direkt.
2008-02-03, 12:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Jag kan inte tänka mig att den inte fångar upp dammet också men jag har ingen källa på det.
Om man ska skydda sig, är det ju främst dom organiska gaserna som man inte vill ha i lungorna.
2008-02-03, 14:55
Medlem
buster_s avatar
tja!

nu behöver jag er hjälp lite granna... tänkte bygga en plank-vägg här hemma som man kan köra lite målningar på. Vad ska man köpa för material och vart för billigast peng? utgå ifrån att vi har de flesta större bygg-varuhusen här. Väggen ska väl vara hyfsat stor iaf, kanske 1,70 - 1,80 hög och si sådär 2,5 - 3 meter lång.

MVH
2008-02-03, 16:31
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster_
tja!

nu behöver jag er hjälp lite granna... tänkte bygga en plank-vägg här hemma som man kan köra lite målningar på. Vad ska man köpa för material och vart för billigast peng? utgå ifrån att vi har de flesta större bygg-varuhusen här. Väggen ska väl vara hyfsat stor iaf, kanske 1,70 - 1,80 hög och si sådär 2,5 - 3 meter lång.

MVH

Plywood! Rollar du över varje gång funkar det perfa! Förstörs vid regn dock...
2008-02-03, 16:49
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr
Då man får införskaffa sig en presenning eller liknande att hänger över planket när det är dåligt väder.
2008-02-03, 17:03
Medlem
buster_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr

hmm okej, va skulle en vägg av de måttet jag angav kosta tro?
2008-02-03, 21:15
Medlem
buster_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster_
hmm okej, va skulle en vägg av de måttet jag angav kosta tro?

eller finns de nån som gjort denna "idé" på något annat vis? skulle behöva fixa en bra vägg imorn nämligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in