2008-11-02, 21:54
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toi
jag har inte den blekaste om vart jag ska posta så det får bli här

jag har tänkt på det här ganska länge nu, är det en mtn alien ungen målar på bilen med?

http://www.youtube.com/watch?v=J7VVD8rWXsQ&feature=related#
Jo, det ser ut som det
2008-11-03, 18:29
Medlem
caps

asså jag fattar inte hur kan folk får typ fett smala linjer med tex fat cap eller typ vanlig skinny kan inte nån förklara hur man ska göra så man får smala linjer med vilken caps som hälst och hur man kan spara färg lätast? har hört att med smala linjer sparar man färg

hatar det här att jag alltid får stora linjer en målning som man behöver 1can till fylning behöver jag typ 4 till
Senast redigerad av meganikos 2008-11-03 kl. 18:51.
2008-11-03, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
asså jag fattar inte hur kan folk få typ fett smala linjer med tex fat cap eller typ vanlig skinny kan inte nån förklara hur man ska göra o hur det går till och då kan man förklara för mig om det är sant att om man använder typ små linjer sparar man på färg(har hört talas om det bara) hatar gör alltid stora linjer fan ajuste en till fråga hur sparar man färg bäst för en målning så behöver man liksom 1 can för fyll för mig är det liksom så att jag behöver typ 3-4 isånafall

skriv begripligt så kanske nån hjälper dig
2008-11-03, 18:41
Medlem
Citat:
asså jag fattar inte hur kan folk få typ fett smala linjer med tex fat cap eller typ vanlig skinny kan inte nån förklara hur man ska göra o hur det går till och då kan man förklara för mig om det är sant att om man använder typ små linjer sparar man på färg(har hört talas om det bara) hatar gör alltid stora linjer fan ajuste en till fråga hur sparar man färg bäst för en målning så behöver man liksom 1 can för fyll för mig är det liksom så att jag behöver typ 3-4 isånafall

Om du vill spara färg så kan du köra med NyFat...
2008-11-03, 18:57
Medlem
Citat:
asså jag fattar inte hur kan folk får typ fett smala linjer med tex fat cap eller typ vanlig skinny kan inte nån förklara hur man ska göra så man får smala linjer med vilken caps som hälst och hur man kan spara färg lätast? har hört att med smala linjer sparar man färg

hatar det här att jag alltid får stora linjer en målning som man behöver 1can till fylning behöver jag typ 4 till

bra att du redigera den lite, nu är det bara stavfel på vartannat ord

om du har möjlighet så rolla, all färg täcker bättre då och du behöver mindre.
dra närmre väggen så blir det smalare, du kan även trycka olika med capen, asså långt fram / långt bak på den så får du en annan stråle, det kallas för att strypa.
med fats kan du dra typ lines sen dra med fillfärgen över lines färgen så den blir smalare, du skär linjerna
med fill, jadu kör noga utan rinn, lär dig hur snabbt/långsam du kan vara med burken&capen så det inte spaggas eller rinner
sen tror jag nog att du kör för stort om du vill att en burk ska räcka till det du gör..
kolla youtube där finns lite olika cap skolor
annars är det bara öva öva öva
2008-11-03, 19:04
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:

asså för att få fett smala linjer så ska du ta typ en vanlig sprayburk antar att du kör montana och sen tömmer du trycker det gör du genom att hålla sprayburken uppochner medan du trycker in knappeliknappen då kommer det bara gas ut och ingen färg sen när du känner för det slutar du och då kan du testa dra en linje med din skinnycap håll så nära väggen som det går men om det blir för tjockt töm mer gas
2008-11-04, 15:36
Medlem
art_s avatar
I vissa av Linköpings bussar finns det kameror, hur mycket används de mot klotter? Om någon t.ex. sätter en liten tag någonstans i bussen, kollar de senare upp det i filmen?
2008-11-04, 15:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
I vissa av Linköpings bussar finns det kameror, hur mycket används de mot klotter? Om någon t.ex. sätter en liten tag någonstans i bussen, kollar de senare upp det i filmen?

Hör har de kameror i alla bussar. Har inte hört någon som torskat enbart pga kameran. Jag brukar i alla fall försöka att inte titta in i kamerorna och köra där de inte ser.
2008-11-04, 16:10
Bannlyst
Citat:

östgötatrafikens kameror fungerar och dom är av riktigt bra kvalitet. jag vet åtminstone en som fått kallelse till polisen för att ha suttit och ritat med små silverpennor på undanskymda ställen

alla tags fotograferas och information läggs in när,var och hur dom är gjorda. filmer sparas för att sedan plockas fram som ytterligare bevis när en gärningsman blir satt under utredning för klotter
Senast redigerad av solarius 2008-11-04 kl. 16:12.
2008-11-04, 16:22
Medlem
art_s avatar
Okej, tack för bra svar.
Om man inte är känd av polisen sedan tidigare är det väl inte så lätt för dem att spåra upp den som blir filmad?
2008-11-04, 16:28
Bannlyst
Citat:
Okej, tack för bra svar.
Om man inte är känd av polisen sedan tidigare är det väl inte så lätt för dem att spåra upp den som blir filmad?

nej.men hur kul är det när du väl är fast och dom plockar fram 30 filmsekvenser där du klottrar? sedan blir det husrannsakan osv
2008-11-04, 16:36
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
nej.men hur kul är det när du väl är fast och dom plockar fram 30 filmsekvenser där du klottrar? sedan blir det husrannsakan osv
Hehe nej, det är inget vidare. Nu vet jag lite mer om deras kameror och hur de fungerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in