2011-01-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olja
Nej det är verkligen inte samma. MK är ett crew och Moks lirar inte med dem.

Tack! då vet jag. kör mk fortfarande? och finns det nå bilder med dom på internet? det var en hel del mk tags uppe i växjö.
2011-01-11, 17:05
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibernaculum
En fråga som är värd att ställa här eftersom många toys etc hänger här. Varför har så oerhört många toys(mesta dels toys) haglöfs ryggsäck, gore tex jacka och joggingskor. Vill ni åka fast?
Jag tror inte det handlar om att man vill identifiera sig som en graffitimålare utan att man trivs i just dom kläderna.
2011-01-11, 17:13
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
En fråga som är värd att ställa här eftersom många toys etc hänger här. Varför har så oerhört många toys(mesta dels toys) haglöfs ryggsäck, gore tex jacka och joggingskor. Vill ni åka fast?
Träffar du riktiga writers så märker du att samma gäller där, som oftast.
2011-01-11, 17:16
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Vet inte faktist. Antagligen för att öka sin "graffsäker" känsla eller så vill dom bara få pappas plånbok arbeta. Ska man vara smart så bombar man i kostym och finskor på sig!
Skillnaden är väl att toys och småkids gärna betalar dyrt för sin Tight vilket är ganska tabu när man kommer upp i åldrarna. Så upplever jag det i alla fall, tror fan ingen skulle vilja erkänna att dom köpt sin rygga i butik liksom, nä fyfan.
2011-01-11, 23:11
Medlem
Hibernaculums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Träffar du riktiga writers så märker du att samma gäller där, som oftast.

Jo tack kanske därför jag frågade,
2011-01-12, 00:34
Medlem
Citat:

Bor man i en mindre stad så har inte poliserna "koll" ändå på hur en vanlig Graffitimålare klär sig precis. Man ska taga i kostym, det är the real deal!
2011-01-12, 00:51
Medlem
Hibernaculums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate23
Bor man i en mindre stad så har inte poliserna "koll" ändå på hur en vanlig Graffitimålare klär sig precis. Man ska taga i kostym, det är the real deal!

Icke desto mindre är det inte svårare än gå in här för att fatta vad graffitimålare brukar använda för kläder.
2011-01-12, 02:51
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:

Till stor del för att folk bryr sig mer om identitet än om att ej åka fast .
Perssonligen för att det är snyggt och bekvämt ,därimot undviker jag att ha de kläderna när jag kör drar insidor och liknande.
Därimot finns det tillfällen därdet enligt mej är bättre med enhetlig klädsel än att se "vanlig" ut .
Alltså om man är en grupp och ska måla på natten .
2011-01-12, 15:30
Medlem
Hibernaculums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Till stor del för att folk bryr sig mer om identitet än om att ej åka fast .
Perssonligen för att det är snyggt och bekvämt ,därimot undviker jag att ha de kläderna när jag kör drar insidor och liknande.
Därimot finns det tillfällen därdet enligt mej är bättre med enhetlig klädsel än att se "vanlig" ut .
Alltså om man är en grupp och ska måla på natten .

Jag kan köpa samhörighetsargument, och att många med en identitetskris kan känna sig trygga i sådana kläder. Varför undviker du ha sådana utstyrslar när du kör insidor? Är det då inte ett smartare drag att ha kläder som många graffitmålare har på sig? Och varför har du det när du målar med många?
2011-01-12, 17:56
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate23

Måste bara påpeka att det är jävligt dumt att sticka ut och måla i finkläder, även om ingen upptäcker en är det inte värt dagen efter, när man hittar färg och dammstänk på kläderna. Som oftast inte ens går bort med specielbehandling och kemtvätt.

Själv har man köpt arméns jacka för 99spänn på ÖB. Många, stora fickor. Inte såpass lätt att upptäcka och väldigt slittålig!
2011-01-12, 18:20
Medlem
Någon som vet om Mac 10? har även sett M 10.
De har kört en hel del i Oslo, men även sett det här i Gbg och i Dalarna när jag var där i somras, Någon som vet vart de kommer från?
2011-01-12, 18:24
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Joggindojjor är bra för löpturer och lå-å-ånga promenader i (skulle inte vilja gå allt för långt i finskor, jag skulle få skavsår), vissa joggingdojjor är även snygga (OH FYFAN VILKEN BRA EGENSKAP) och därför kan folk vilja ha på sig dom. Jag själv är lite av ett freak när det kommer till skor, köper för det mesta skitbilliga kläder men lägger gärna tusenlappar på snygga dojjor så att det ibland hamnar ett par airmax eller NewBalance på fötterna är väl inte så konstigt då joggingmodellen funkar bra mycket bättre än andra skor (tex. andra sneakers, boots, finskor, sandaler) att springa i och dessutom är snygga som fan. Dock bar jag joggingdojjor innan målade också (för att de var snygga och bekväma att gå i).

Haglöfs/goretex grejen har jag ingen aning om då jag inte bär sådana kläder.

Tror som någon tidigare också skrev att man ska bo i en relativt stor stad om "haglöfs-stilen" ska vara till ens nackdel. Har själv ingen aning om hur polisen arbetar mot klotter här (bor i stad med drygt 100.000 invånare) men jag har i alla fall aldrig blivit stoppad på grund av joggingdojjor.

Sen ska jag väl inte påstå att jag inte gillar att det blir förknippat med graffiti när man bär den typen av skor. Precis som idrottare verkar gilla att glida runt i lag-jackor, väskor med klubbmärke osv fast de är vuxna.
Senast redigerad av parkråtta 2011-01-12 kl. 18:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in