Citat:
Ursprungligen postat av Hibernaculum
En fråga som är värd att ställa här eftersom många toys etc hänger här. Varför har så oerhört många toys(mesta dels toys) haglöfs ryggsäck, gore tex jacka och joggingskor. Vill ni åka fast?
Joggindojjor är bra för löpturer och lå-å-ånga promenader i (skulle inte vilja gå allt för långt i finskor, jag skulle få skavsår), vissa joggingdojjor är även snygga (OH FYFAN VILKEN BRA EGENSKAP) och därför kan folk vilja ha på sig dom. Jag själv är lite av ett freak när det kommer till skor, köper för det mesta skitbilliga kläder men lägger gärna tusenlappar på snygga dojjor så att det ibland hamnar ett par airmax eller NewBalance på fötterna är väl inte så konstigt då joggingmodellen funkar bra mycket bättre än andra skor (tex. andra sneakers, boots, finskor, sandaler) att springa i och dessutom är snygga som fan. Dock bar jag joggingdojjor innan målade också (för att de var snygga och bekväma att gå i).
Haglöfs/goretex grejen har jag ingen aning om då jag inte bär sådana kläder.
Tror som någon tidigare också skrev att man ska bo i en relativt stor stad om "haglöfs-stilen" ska vara till ens nackdel. Har själv ingen aning om hur polisen arbetar mot klotter här (bor i stad med drygt 100.000 invånare) men jag har i alla fall aldrig blivit stoppad på grund av joggingdojjor.
Sen ska jag väl inte påstå att jag inte gillar att det blir förknippat med graffiti när man bär den typen av skor. Precis som idrottare verkar gilla att glida runt i lag-jackor, väskor med klubbmärke osv fast de är vuxna.