2008-11-04, 16:53
Medlem
knasis.ones avatar
Morsning.

Jag gör rätt mycket tavlor med hjälp av stenciler men ibland när jag har sprayat två lager färg te.x och sprayar det tredje så spricker färgen ser det ut som. Och nu undrar jag varför.. Skakar jag burkarna för dåligt? Har det något med att man inte kan spraya över montana black över montana gold sådet blir nå kemsik grejj som får den att spricka..
Jag har ingenaning, men det stör mig väldigt mycket för det blir inge snyggt när färgen spricker sådär...
Så snälla FB help me!
2008-11-04, 17:24
Medlem
Här har de kameror i alla bussar men det är onödigt att köra i bussarna, de buffas flera gånger om dagen, oftast
2008-11-04, 17:52
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Här har de kameror i alla bussar men det är onödigt att köra i bussarna, de buffas flera gånger om dagen, oftast

Och vart bor du där de buffar bussarna flera gånger om dagen om jag får fråga?

Btw, parkråtta, och ni andra som hjälpte mig tidigare. Nu har squeezern, markern, inken och uddarna kommit. Blir att hämta ut imorgon om jag hinner med det
2008-11-04, 18:49
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
östgötatrafikens kameror fungerar och dom är av riktigt bra kvalitet. jag vet åtminstone en som fått kallelse till polisen för att ha suttit och ritat med små silverpennor på undanskymda ställen

alla tags fotograferas och information läggs in när,var och hur dom är gjorda. filmer sparas för att sedan plockas fram som ytterligare bevis när en gärningsman blir satt under utredning för klotter

Nyttig information, tackar.
2008-11-04, 19:01
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle

Btw, parkråtta, och ni andra som hjälpte mig tidigare. Nu har squeezern, markern, inken och uddarna kommit. Blir att hämta ut imorgon om jag hinner med det

Härligt! skulle vara kul med en bild eller två sedan när du har varit ute och testat!
2008-11-04, 19:21
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle

Det paketetet skulle ju man inte tacka nej till hoppas du lägger in lite "upppacknings bilder" på grejjerna och såklart efteråt ochså
2008-11-04, 21:07
Medlem
Någon som har testat att lacka med montana black/gold? Är det bättre än tex en Auto K eller liknande? Skriver i graffiti avdelningen för att jag antagligen kommer få bäst svar här
2008-11-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Någon som har testat att lacka med montana black/gold? Är det bättre än tex en Auto K eller liknande? Skriver i graffiti avdelningen för att jag antagligen kommer få bäst svar här

hon milfbrunetten på 'äntligen hemma' gör ju det med gold hela tiden, jag har målat om insidan på min balkong med både black och gold, rengör noga. sen om du ska ha saker på ytan eller ha den utomhus så dra ett lager klarlack över sen. lycka till
2008-11-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
hon milfbrunetten på 'äntligen hemma' gör ju det med gold hela tiden, jag har målat om insidan på min balkong med både black och gold, rengör noga. sen om du ska ha saker på ytan eller ha den utomhus så dra ett lager klarlack över sen. lycka till

Kan inte bli sexigare..Hah.

Ok då får det bli så, är vanast med dom burkarna så det lär ju bli fint.
2008-11-05, 01:59
Medlem
notera att jag är nybörjare detta är ju en nybörjar tråd...

kan man börja tagga även om man inte har gjort några masterpiece eller vad det kallas?

jo för jag blev himlasugen på att pröva på att tagga så jag försökte skissa fram en någorlunda tagg som går ganska fort o göra.... alltså väldigt simpel...

så jag åkte till samhället o införskaffade mig en permanent penna av märket edding 330 1-5 mm tjock. tänkte att man behövde en ganska tunn penna att börja med... den var iaf billig 15 kr...

så jag gladeligen började tagga lite varstans....

men hur lätt är det att bli på kommen ett av sj's gula tåg obs taggar invändigt.... har kollat runt inte sett nån övervakningskamera borde alltså vara lugnt?

som sagt jag hade lite frågor hoppas ni kan hjälpa mig att svara på dessa sen hur vet man att man inte har tagit en tagg som nån annan har? har inte sett den jag använder nånstans... men jag vet en person som sätt min tagg en person jag känner o litar på skall jag ändå hitta på en hellt ny som inge vet att jag kör med?

mvh donic
2008-11-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donic1989
notera att jag är nybörjare detta är ju en nybörjar tråd...

kan man börja tagga även om man inte har gjort några masterpiece eller vad det kallas?

jo för jag blev himlasugen på att pröva på att tagga så jag försökte skissa fram en någorlunda tagg som går ganska fort o göra.... alltså väldigt simpel...

så jag åkte till samhället o införskaffade mig en permanent penna av märket edding 330 1-5 mm tjock. tänkte att man behövde en ganska tunn penna att börja med... den var iaf billig 15 kr...

så jag gladeligen började tagga lite varstans....

men hur lätt är det att bli på kommen ett av sj's gula tåg obs taggar invändigt.... har kollat runt inte sett nån övervakningskamera borde alltså vara lugnt?

som sagt jag hade lite frågor hoppas ni kan hjälpa mig att svara på dessa sen hur vet man att man inte har tagit en tagg som nån annan har? har inte sett den jag använder nånstans... men jag vet en person som sätt min tagg en person jag känner o litar på skall jag ändå hitta på en hellt ny som inge vet att jag kör med?

mvh donic

skit i tågen tills du fått lite hår på bröstet
när du kör din tag mer å mer så kommer vänner att få reda på den&dig mer och mer, kan du inte acceptera det så kommer du alltid få köra själv eller byta tag varannan dag

det är ingen som kollar kamerorna 'live' utan de band som spelas in tittas på i efterhand när brott anmäls

din permanent marker är typ bara permanent på papper som inte blir blött

drick lite sprit så du vågar, sen trashar du stan!

lycka till
2008-11-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
skit i tågen tills du fått lite hår på bröstet
när du kör din tag mer å mer så kommer vänner att få reda på den&dig mer och mer, kan du inte acceptera det så kommer du alltid få köra själv eller byta tag varannan dag

det är ingen som kollar kamerorna 'live' utan de band som spelas in tittas på i efterhand när brott anmäls

din permanent marker är typ bara permanent på papper som inte blir blött

drick lite sprit så du vågar, sen trashar du stan!

lycka till

ok tackar... jag håller på o skissa fram en annan tag okej skiter i tågen så länge då kör mer på bussstationer liknande.... aja pennan är inte det bästa fäster iaf ganska bra på plana ytor o relativt torra.... nån rekomenderad penna eller jag tycker den funkar bra just nu... som amatörpenna /nybörjare.

taggen behöver ju inte vara jätte avancerad har jag iaf snappat upp...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in