nice med alla ideer och kul att den hemmagjorda korken verkade fungera för er. Dock undrar jag vad du värmde upp plasten med. Har ingen såndär värmepistol något annat borde ju funka lika bra.
nice med alla ideer och kul att den hemmagjorda korken verkade fungera för er. Dock undrar jag vad du värmde upp plasten med. Har ingen såndär värmepistol något annat borde ju funka lika bra.
Du kan använda de flesta värmekällorna, bara du är varsam så att det inte smälter till en plastpöl, eller börjar brinna. Du kan lägga den i ugnen till exempel. Med en tändare får du förmodligen ett mindre fint resultat då det kommer att bränna plasten.
En annan variant för hemmagjord kork oavsett storlek är att ta papp eller tjockare papper, forma det som ett rör kring pennan du skall ha det till och tejpa ihop sidan temporärt. Efteråt klipper du två snitt (mittemot varandra) i toppen av röret och viker in flikarna (tänk på McDonalds strips-hållare t.ex.), därpå vulktejpas hela korken och tillåts stå i en kvart eller något - sedan sitter den som en smäck.
Fantastiskt, jag fick alltid för mig att det var förmågan som tidigare skrev något som började på R som sedermera bytte till Hund - däremot har jag ju sett Hund Cleg-kråkor tillsammans. Dubbeltrubbel?
En annan variant för hemmagjord kork oavsett storlek är att ta papp eller tjockare papper, forma det som ett rör kring pennan du skall ha det till och tejpa ihop sidan temporärt. Efteråt klipper du två snitt (mittemot varandra) i toppen av röret och viker in flikarna (tänk på McDonalds strips-hållare t.ex.), därpå vulktejpas hela korken och tillåts stå i en kvart eller något - sedan sitter den som en smäck.
Smart!
Nubbeglas i plast kan formas som kork också, och sedan kan konstruktionen förbättras med rabiatex's vulktejp
Tjena! Jag undrar hur man kan använda igentäppta caps igen? Har hört att man ska använda thinner eller något sådant. Tackar för alla tips !
Innan du tar av capsen efter du målat så vänder du upp och ner på kannan och sprutar tills det kommer luft. Då slipper man färg som torkar inuti capen.
Sen finns det lösningsmedel på sprejburk. Sätt din igenkläggade cap på den och spruta lät några gånger och låt den stå.