2008-10-05, 17:01
Bannlyst
nice med alla ideer och kul att den hemmagjorda korken verkade fungera för er. Dock undrar jag vad du värmde upp plasten med. Har ingen såndär värmepistol något annat borde ju funka lika bra.
2008-10-05, 17:17
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av father L
Jag hoppas du inte fått för dig att item och hund är samma.

Inte Hund (1&2), men däremot Hund (Why, Ice, Cnr).
Tror du något annat så vet du inte vad du snackar om!
2008-10-05, 17:50
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowwgli
nice med alla ideer och kul att den hemmagjorda korken verkade fungera för er. Dock undrar jag vad du värmde upp plasten med. Har ingen såndär värmepistol något annat borde ju funka lika bra.
Du kan använda de flesta värmekällorna, bara du är varsam så att det inte smälter till en plastpöl, eller börjar brinna. Du kan lägga den i ugnen till exempel. Med en tändare får du förmodligen ett mindre fint resultat då det kommer att bränna plasten.

Edit:
En sån här brukar jag använda när jag böjer plexiglas, och det funkar nog för petflask-ändamålet också.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=46131975

Men man måste ta det väldigt lugnt!
Senast redigerad av teknosolv 2008-10-05 kl. 17:55.
2008-10-05, 17:53
Bannlyst
En annan variant för hemmagjord kork oavsett storlek är att ta papp eller tjockare papper, forma det som ett rör kring pennan du skall ha det till och tejpa ihop sidan temporärt. Efteråt klipper du två snitt (mittemot varandra) i toppen av röret och viker in flikarna (tänk på McDonalds strips-hållare t.ex.), därpå vulktejpas hela korken och tillåts stå i en kvart eller något - sedan sitter den som en smäck.
2008-10-05, 17:57
Bannlyst
Fantastiskt, jag fick alltid för mig att det var förmågan som tidigare skrev något som började på R som sedermera bytte till Hund - däremot har jag ju sett Hund Cleg-kråkor tillsammans. Dubbeltrubbel?
2008-10-05, 17:59
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabiatex
En annan variant för hemmagjord kork oavsett storlek är att ta papp eller tjockare papper, forma det som ett rör kring pennan du skall ha det till och tejpa ihop sidan temporärt. Efteråt klipper du två snitt (mittemot varandra) i toppen av röret och viker in flikarna (tänk på McDonalds strips-hållare t.ex.), därpå vulktejpas hela korken och tillåts stå i en kvart eller något - sedan sitter den som en smäck.
Smart!
Nubbeglas i plast kan formas som kork också, och sedan kan konstruktionen förbättras med rabiatex's vulktejp
2008-10-05, 18:05
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Smart!
Nubbeglas i plast kan formas som kork också, och sedan kan konstruktionen förbättras med rabiatex's vulktejp
Eller så köper man egen
2008-10-05, 18:07
Medlem
hehe123s avatar
Tjena! Jag undrar hur man kan använda igentäppta caps igen? Har hört att man ska använda thinner eller något sådant. Tackar för alla tips !
2008-10-05, 18:08
Medlem
Tycker det vore intressant att veta vem Läd är?
Ni skulle kunna beskriva Enc lite mera ingående också, har inte så mycket fakta kring dom
2008-10-05, 18:09
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Eller så köper man egen
Köper? Mouhaha, en liten tejprulle?

Citat:
Ursprungligen postat av hehe123
Tjena! Jag undrar hur man kan använda igentäppta caps igen? Har hört att man ska använda thinner eller något sådant. Tackar för alla tips !
Ja, lägg ner capsen i en burk med lösningsmedel. Det brukar funka om capsen inte är allt för kn*llade
2008-10-05, 18:34
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Tycker det vore intressant att veta vem Läd är?
Ni skulle kunna beskriva Enc lite mera ingående också, har inte så mycket fakta kring dom

Läd10 är Läd10.

ENC är ett "tvåmannacrew" bestående utav Läd10 och Dart.
2008-10-05, 18:36
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehe123
Innan du tar av capsen efter du målat så vänder du upp och ner på kannan och sprutar tills det kommer luft. Då slipper man färg som torkar inuti capen.

Sen finns det lösningsmedel på sprejburk. Sätt din igenkläggade cap på den och spruta lät några gånger och låt den stå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in