2008-09-03, 23:30
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Får mig att tänka på Mase faktiskt.

En av panelerna har ett typiskt Serok S och F enligt mig, någon som instämmer?
2008-09-03, 23:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Det instämmer jag gärna till, att sen Mase och Serok skulle vara partners in crime är ju inte alltför otroligt, men det är ju onödigt att spekulera i.
2008-09-03, 23:34
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa

samma tanke slog mig...
2008-09-04, 00:37
Medlem
cocaineducks avatar
Jag har inget plank i närheten och där jag bor lämpar sig helt enkelt inte för att stå utanför. Det är en väldigt lustig lägenhet och ett lite lurigt planerat område utanför. Jag tror inte grannarna skulle uppskatta dammet yrande över deras uteplatser. Sen är ju hela grejjen lite att jag vill inte behöva ränna ut för att måla, när jag känner mig kreativ vill jag bara kunna köra typ. Har blivit lat av min cintiq.

Balkong, finns ingen. Det är en lurig nödlösningslägenhet nästan. Dom delade av en gammal frisersalong med tunna väggar och kallade det lägenheter.
Har ju den här stentrappan som går upp kanske 3-4m innan man svänger av in till lägenheten. Hade tänkt att stå längst ned precis bredvid den öppna dörren ut med en sådan rumsfläkt på andra sidan, men tyvärr har jag tydligen underskattat sprayburken.

Givetvis tror jag inte att jag kommer kunna börja med detaljgrejjer direkt, undrade bara för att se om det går över huvud taget. Är ju helt grön förrutom det man ser på gatan och där är det ju överhängande väldigt tjocka linjer etc. men sen ser man dukar på 35x27cm så börjar man ju undra.
2008-09-04, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Hur gjorde ni med lukten då? Lukten stannar ju inte kvar i rummet för att dörren är stängd och tätat runt..

Det har den gjort de gånger jag har provat, däremot har man kunnat länna den om man lutat sig ut genom fönstret i rummet bredvid.
2008-09-04, 09:50
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Jag har inget plank i närheten och där jag bor lämpar sig helt enkelt inte för att stå utanför. Det är en väldigt lustig lägenhet och ett lite lurigt planerat område utanför. Jag tror inte grannarna skulle uppskatta dammet yrande över deras uteplatser. Sen är ju hela grejjen lite att jag vill inte behöva ränna ut för att måla, när jag känner mig kreativ vill jag bara kunna köra typ. Har blivit lat av min cintiq.

Balkong, finns ingen. Det är en lurig nödlösningslägenhet nästan. Dom delade av en gammal frisersalong med tunna väggar och kallade det lägenheter.
Har ju den här stentrappan som går upp kanske 3-4m innan man svänger av in till lägenheten. Hade tänkt att stå längst ned precis bredvid den öppna dörren ut med en sådan rumsfläkt på andra sidan, men tyvärr har jag tydligen underskattat sprayburken.

Givetvis tror jag inte att jag kommer kunna börja med detaljgrejjer direkt, undrade bara för att se om det går över huvud taget. Är ju helt grön förrutom det man ser på gatan och där är det ju överhängande väldigt tjocka linjer etc. men sen ser man dukar på 35x27cm så börjar man ju undra.
Dukar på 35x27 är nog gjorda med penslar och kanske då sprayad bakgrund.
2008-09-04, 10:58
Medlem
oZbays avatar
Kan någon vänligen förklara skillnaden på olika caps?
2008-09-04, 11:16
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oZbay
Kan någon vänligen förklara skillnaden på olika caps?
Caps, eller munstycken som det heter på svenska, finns i olika utföranden och tjocklekar. Det finns caps för tunna sträck, tjocka sträck och mycket mera.
2008-09-04, 11:47
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Caps, eller munstycken som det heter på svenska, finns i olika utföranden och tjocklekar. Det finns caps för tunna sträck, tjocka sträck och mycket mera.
Väldigt bra förklarat.

Jag kommer med en bild som kan hjälpa lite på traven också
http://www.montanapaints.co.uk/images/montana-spray-width.jpg

Hoppas att du förstår.
2008-09-04, 12:57
Medlem
KaptenAlmas avatar
Tjenna, jag tänkte så småningom börja gå ut och tagga lite. Och funderar på vad man ska köra på för cans och vilka caps lämpar sig bäst?
2008-09-04, 13:01
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
Tjenna, jag tänkte så småningom börja gå ut och tagga lite. Och funderar på vad man ska köra på för cans och vilka caps lämpar sig bäst?

Jag har hört att "sökaiforumen"-burkarna och "testasjälv"-capsen ska vara bra.
2008-09-04, 16:26
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
ta en Needle cap och Sabotaz, då kan du spruta hur långt som helst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in