2008-07-20, 13:58
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilsking
Har kört en tag ett tag.
För en vecka sedan fick jag reda på att det redan finns en writer som har samma tag, han bobar i Stockholm. Han är inte så värst känd.
Ska jag köra på samma tag eller byta?

Kör på, gör h*n en piece gör du en bättre, bombar h*n gör du det mera och oftare, visa vart skåpet skall stå!
2008-07-20, 15:08
Medlem
Jag skulle vilja lära mig att göra characters som ser "levande" ut , typ som att man drar upp ett foto på en snubbe på väggen , jag har testat enkla chars men har svårt att förstå hur jag ska använda olika nyanser för att få det snyggt , om någon har tips eller t.ex en video där nån målar en fet char så är jag tacksamm !
2008-07-20, 15:44
Medlem
jackees avatar
Citat:
Har kört en tag ett tag.
För en vecka sedan fick jag reda på att det redan finns en writer som har samma tag, han bobar i Stockholm. Han är inte så värst känd.
Ska jag köra på samma tag eller byta?

Vad är tagen ifråga?
2008-07-20, 21:13
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
Jag skulle vilja lära mig att göra characters som ser "levande" ut , typ som att man drar upp ett foto på en snubbe på väggen , jag har testat enkla chars men har svårt att förstå hur jag ska använda olika nyanser för att få det snyggt , om någon har tips eller t.ex en video där nån målar en fet char så är jag tacksamm !
lär dig som du gjorde med graffiti, skissa som en tok och sedan testa på gatan
Edit: http://youtube.com/watch?v=D1Xfos_pAhM&feature=user där gör de en neger på väggen som är fin
2008-07-20, 22:42
Medlem
Tagen är Bor.
Det är då min lagliga tag.
Senast redigerad av Devilsking 2008-07-20 kl. 22:45.
2008-07-20, 23:10
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Tagen är Bor.
Det är då min lagliga tag.

Om det bara är en laglig tag så är det ju ännu mer chill. Då är det inte så att du ska komma upp med den tagen, utan bara göra fina målningar på en vägg.
2008-07-21, 00:23
Medlem
Vad menas med closeups?
2008-07-21, 00:34
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Om det bara är en laglig tag så är det ju ännu mer chill. Då är det inte så att du ska komma upp med den tagen, utan bara göra fina målningar på en vägg.

Har aldrig riktigt fattat varför man har en laglig tag, för om man då kör sin vanliga (olagliga?) tag på en laglig vägg så kan man ju ändå inte bli tagen för piecen, eller?

Det är en allmän fråga och inte en speicellt för dig saprofyt. Bara så det inte blir missförstånd.
2008-07-21, 00:38
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY
Har aldrig riktigt fattat varför man har en laglig tag, för om man då kör sin vanliga (olagliga?) tag på en laglig vägg så kan man ju ändå inte bli tagen för piecen, eller?

Det är en allmän fråga och inte en speicellt för dig saprofyt. Bara så det inte blir missförstånd.
man kör inte ett olagligt tag Lagligt för då kan man torska lite extra lätt för då har också, om det är poliser där en andledning att kolla hemma hos en etc etc.
2008-07-21, 00:58
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
man kör inte ett olagligt tag Lagligt för då kan man torska lite extra lätt för då har också, om det är poliser där en andledning att kolla hemma hos en etc etc.

Ja det låter ju ganska rimligt, tänker inte säga emot men jag hoppas att de flesta här som kör sin vanliga tag lagligt har vett nog att säga att de inte skriver den tagen.
2008-07-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY

Killen i fråga bodde ju i stockholm, men bor man utanför så är det ett sätt att inte låta alla som målar i en mindre stad veta vad man kör, om man vill vara anonym - slippa stå öppet och säga "här är jag".

Att göra det här är ungefär som att ha sin tag på brevlådan.
2008-07-21, 10:43
Medlem
Tjenare.. polarn undrar om ni vet om det finns nån som drar "osa".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in